قول یووال اشتاینیتز

وزیر سابق امور استراتژیک و اطلاعات اسرائیل گفت: ایران دیگر از آمریکا نمی‌ترسد و این ترس فرو ریخته است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: "قول یووال اشتاینیتز" با رد این ادعا که فقط جمهوری‌خواهان می‌توانند ایران را از دستیابی به بمب اتمی بازدارند، گفت: در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما که یک دموکرات بود، ایران به‌اندازه کافی احساس ترس می‌کرد که به سمت غنی‌سازی ۲۰ درصد نرود، اما خروج سراسیمه‌وار آمریکا از منطقه در یک سال گذشته، اعتبار قدرت نظامی آمریکا را در چشم ایران فرو ریخته است.

به گزارش روزنامه جروزالم‌پست، این وزیر سابق صهیونیست گفت: اگر ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را داشته باشد، بحث‌های ائتلاف دفاع هوایی خاورمیانه تحت حمایت آمریکا که شامل اسرائیل و کشورهای خلیج‌فارس می‌شود، بی‌معنی خواهد بود. بایدن باید هرچه زودتر همزمان با سفر منطقه‌ای خود یک تهدید معتبر نظامی علیه ایران به منظور جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای ترسیم کند. او باید به ایران این اطمینان را بدهد که در صورت پیشبرد برنامه هسته‌ای، تهدید نظامی معتبری از سوی آمریکا وجود دارد.

اشتاینیتز گفت: کل این دیدار تنها زمانی ارزش دارد که یک نتیجه داشته باشد؛ تهدید نظامی علیه ایران. این همان چیزی است که ما در سال گذشته از دست دادیم و به ایران اجازه داد تا برنامه هسته‌ای را گسترش دهد. اما در یادداشت اخیر بایدن در روزنامه واشنگتن‌پست، فقط به فشار دیپلماتیک و اقتصادی علیه ایران اشاره شده و خبری از فشار یا تهدید نظامی معتبر نیست.

وزیر سابق صهیونیست همچنین گفت: برای اولین‌بار در ۲۵ سال گذشته، ایرانی‌ها معتقدند که تهدید نظامی آمریکا دیگر وجود ندارد. این تهدید برای دور نگه داشتن ایرانی‌ها از برنامه هسته‌ای ضرورت دارد. این آخرین فرصت برای بایدن است و اگر ایران اجازه گسترش برنامه هسته‌ای را داشته باشد، بحث‌های ائتلاف دفاع هوایی خاورمیانه تحت حمایت آمریکا بی‌معنی خواهد بود.

تمام صحبت‌ها درباره نزدیک‌تر کردن اسرائیل و عربستان سعودی و اینکه شاید هواپیماهای ما بتوانند بر فراز حریم هوایی آنها در مسیر هند پرواز کنند، خیلی خوب است، اما اگر ایران پیش برود، همه مراحل را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

اشتاینیتز اظهار داشت: اگر برنامه هسته‌ای ایران گسترش یابد، بسیاری از کشورهای منطقه، ائتلاف را از هم خواهند پاشید و با ایران همسو خواهند شد و اسرائیل مورد تهدید وجودی قرار خواهد گرفت. ایران از قبل موشک‌های خود را آماده کرده است.

وی افزود: حتی اگر ایران به توافق برجام برگردد، آمریکا باید یک چماق بزرگ داشته باشد تا ایران را به تعهداتش پایبند نگه دارد. این مسئولیت برعهده آمریکا و شخص بایدن است. ایران در ماراتن ۴۰ کیلومتری،

فقط ۲ کیلومتر تا پایان دارد و تنها راه متوقف کردن آنها، احیای دوباره تهدید نظامی معتبر دوران اوباماست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ایلیا IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    72 4
    خودتون ،شرکاتون و اون آمریکای بزدل فرامنطقه ای هیچ غلطی نمی‌تونید بکنید...چقدر وقیحانه و احمقانه مارو تهدید میکنید...ما اگرم بخوایم بمب اتم داشته باشیم فکر میکنید از شماها می‌ترسیم که اونو نسازیم...جواب شما کشورهای کودک کش،ظالم و گستاخ رو فقط باید با یه سیاست مستحکم و قاطع داد...هیچی نیستید،هیچی
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      25 2
      در عجبم که دراین دوران وحشی چرا ما بمب اتم نمیسازیم
    • هاشمی IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      4 0
      امریکا غلطی نمیتونه بکنه چون ما شیعه و ایرانی هستیم
  • mojtaba SE ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    52 3
    این کولی بی ارزش جهود ملاک فکریش کیلومتر است و 40 کیلومتر براش خیلی بزرگه!! چون ما ملاکمان سرنوشت تاریخ بشر است ,که هیچ راهی جز ابر قدرت ایران عزیزم ندارد
    • DE ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      6 0
      توجه بفرمایید دوستان وقتی گوساله پرستان قوم یهود یعنی صهیونیستها شون حضرت موسی ع را ذله کردند و از کارشکنی نزدیک بود جنگ داخلی کل قوم حضرت موسی ع را نابود کند و بخاطر ناشکری ها و ایرادات بنی اسراییلی خداوند به آنها غضب فرمود و سالهای متمادی سرگردان در بیابان به دنبال سرزمین موعود بودند و عجیب اینجاست که دقیقا در شعاع ۴۰‌کیلومتری دور خودشان سالها سرگردان میگشتند. باز حضرت موسی ع ۴۰ شبانه روز در کوه طور بود ...و افراد ۴۰ شب چله نشینی و دعا و ثنا میکنند.. ما برای اموات چهلم میگیربم و شب چله هم داریم.....عدد ۴۰ هم چندین بار در تاریخ یهود تکرار شده و این یارو خل و چل کلا نمیدونه چه چیزی را لو داده و اشتباه نمیگه بدون اینکه بفهمه.
  • جلال IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    48 2
    ایران دست بسته نیست که تهدید نظامی برای همتون هزینه داره. برای شما که هزینش نابودیتونه.
    • تهرانی IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 2
      جدی میگی؟ مثلا اگر آمریکا با سلاح هسته ای ایران را هدف قرار دهد ما چه می کنیم؟ همنی الان که تحریممان کرده و دستمان کاملا بسته است چه کاری توانسته ایم انجام دهیم جز خام فروشی با تخفیف فراوان و واردات با قیمت چند برابر بقیه ی دنیا؟
  • FR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    15 4
    فقط ۲ کیلومتر تا پایان دارد
    • IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      10 0
      اگرطبق اشتباه محاسباتی صهیونیست های کثیف یا بازیرکی وکیاست ایران این فاصله به جای دوکیلومتر فقط۲دومترفاصله درپایان این ماراتن۴۰کیلومتری از مسیرساخت بمب اتم برای ایران باقی مانده باشه و چقدرعالی هست ایران هم جزءقدرتهای دارای بمب اتم جهان شده باشه،برای همه که خوبه فقط برای ایران،داشتن بمب اتمی بدهست؟
  • UA ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    37 3
    امبریکا از زمان طبس تا کنون وقتی به ایران فکر میکند پوشک بسته است
  • IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    24 0
    این تهدید اوباما نبود که ایران را به عقب نشینی از حق خود وادار کرد، این وجود غده ی سرطانی لیبرالان افساد طلب سهیونیست بود که ایران را در موضع ضعف قرار داد
  • IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    5 0
    ای زنجیری ای اسرائیل این را بدان تو وآن اربابت آمریکا ونوکران وگاوان شیر ده منطقه اگر کوچکترین غلطی از شما ها علیه ایران سر بزند خواهید دید که همچون سپاه ابرهه در زیر باران سجیل سپاهیان دلاور وارتشیان قهرمان ایران چگونه به زمین خواهید چسبید وله خواهید شد ان شاءالله
  • CA ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    5 1
    ایران عزیز لطفا این بمب اتم رو بساز خیال همه رو راحت کن این همه جماعت چه از دوست و دشمن منتظرند اگر بمب داشته باشیم دیگر بیشتر.
  • IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    5 0
    ترس ایران فقط از خداست نه شما آدم های حقیر ترسو اینهمه خیالات نوبره
  • IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    7 0
    این جماعت میخواهند ما را تهدید نظامی بکنند،،،واقعا خنده داره ، کافیست نگاهی به عین الاسد و گلوبال هاوک داشته باشید ، همه چیز معلوم میشه،،، بدانید که شما در منطقه زیر دندان ما هستید
  • CA ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    6 0
    خدمت این جوجه یک روزه عرض شود که اگر نمیدونی بدون که ایران تنها از خدایی میترسه و میترسیده که براش قدرت یک پشه یا امریکا یا یک سوسک خانگی هیچ تفاوتی نداره.
  • ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    6 0
    برین پوشک هاتونو محکم ببنید که دیگه بیش از این خودتونو خراب نکنین صهیونیستهای بدبخت
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    5 0
    ایران هیچگاه از ببر کاغذی امریکا هراسی نداشته هرچند غرب گدایانی مثل حسن روحانی و ظریف رگه هایی از ترس از امریکا در وجودشون وجود دارد و با این تصور واهی کشور را سالها معطل نگه داشتند.
  • فرزین IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    5 0
    زمانی که هیچی نداشتیم با 30 و خورده ای کشور از جمله خود آمریکا در جنگ تحمیلی 1وجب خاک نتونستین بگیرین.چی میزنین دقیقا؟
  • فرزین IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    4 0
    زمانی که هیچی نداشتیم با 30 و خورده ای کشور از جمله خود آمریکا در جنگ تحمیلی 1وجب خاک نتونستین بگیرین.چی میزنین دقیقا؟
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    3 1
    ابران افغانستان یا لیبی یا افریقا وو...نیست .ایران درتمام این دهه هاثابت کرده تسلیم نیست ونخواهدبود وتااین لحظه هرجنایتی که توانستند انجام دادن وهیچ غلطی نتونستن انجام بدن
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    4 0
    ما هم باید بمب هسته ای داشته باشیم برای بازدارندگی
  • DE ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    1 1
    اشتاینیتز اظهار داشت: اگر برنامه هسته‌ای ایران گسترش یابد، بسیاری از کشورهای منطقه، ائتلاف را از هم خواهند پاشید و با ایران همسو خواهند شد و اسرائیل مورد تهدید وجودی قرار خواهد گرفت. ایران از قبل موشک‌های خود را آماده کرده است// شک نکن که دقیقا همین که گفتی برنامه ایران است اول ایران بایستی اینقدر برد و کیفیت موشکی خود را بالا ببرد و به موشکهای هاپیر صونیک چندین برابر مافوق صوت را ار گریز دست یابد بعد لازم نیست کلاهک اتمی حمل کند کلاهک اتمی را خود رژیم‌آیارتاید دارد فقط باید با موشک آنرا منفجر کرد. کارخانه اوره خود بزرگترین بمب شیمیایی در دنیاست.
  • جاویدایران NL ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    4 0
    دوستان، این دو کیلومتر رو ما باید بریم، تحت هیچ شرایطی از نظر من نباید بازگشتی از این مسیر پیروزمندانه درکار باشه، این همون فتح قله هست که دو کیلومتر باهاش فاصله داریم و نباید در آستانه پیروزی بر دشمن عقب نشینی کنیم، درآینده نباید جوری بشه که گفته بشه ما تا آستانه فتح بزرگ پیش رفته بودیم اما از راه رفته برگشتیم! شاید آبنبات های خیلی شیرین و مشوق های بزرگی بهمون بدن اما نباید فریب بخوریم.
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    2 0
    اسراییل نابود است
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    4 0
    درخواست مؤکد ما اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • حسین IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    1 0
    همه ایران در خواست داشتن بمب اتم دارند.نظر سنجی بگذارید در صد را ببینید.
  • رضا IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    اگر گزینه نظامی آمریکا کار آیی داشت الان اسرائیل تو این شرایط نبود پس حرف مفت نزن.
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    بدون شک ایران در معرکه ای که آمریکا گرفته در مسیر خطر قرار دارد. اروپا و همینطور روسیه تضعیف شده اند، آمریکا با فروش نفت و گاز تقویت شده و حالا با جمع کردن کشورهای عربی بدور خود ب سراغ ایران آمده است.
  • تهرانی IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    اولا ما مستاجر ها طعم شدید پیروزی را زیر زبانمان حس می کنیم! دوم اینکه اسرائیل خیالش راحت است که با فتوای حرام بودن سلاح هسته ای دست مسلمین ایران برای دفاع از خود بسته است. شاهد سخن بنده این است که: 15 سال است آمریکا و اسرائیل زدند و رفتند....
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    0 0
    خیلی مزخرف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس