ما تیم ملی ایران را از بحران نجات دادیم و حقمان این نیست/ چرا با برانکو تماس بگیریم؟

دستیار اسکوچیچ از بی مهری به کادرفنی تیم ملی ایران بعد از نتایج خوب گلایه کرد.

به گزارش مشرق، نشریه « ۲۴sata» کرواسی در گزارشی به آینده دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ پرداخت.

این رسانه کروات با ماریو تات دستیار اسکوچیچ مصاحبه کرد و درباره آینده شان و وضعیت تیم ملی ایران جویا شد.

این رسانه کروات نوشت: دراگان اسکوچیچ و کادر فنی اش ۱۵ بازی متوالی بدون شکست را پشت سر گذاشتند و ایران را به جام جهانی قطر و رتبه بیست و سوم رنکینگ فیفا رساندند.

فوتبال داستان‌های عجیبی می نویسد، یکی از این ها در روزهای اخیر در ایران می گذرد. دراگان اسکوچیچ و کادر فنی اش روی نیمکت ایران در سال های اخیر کار باورنکردنی انجام داده اند، این استراتژیست کروات بدون مشکل تیم ملی را به جام جهانی قطر رساند.

ما تیم ملی ایران را از بحران نجات دادیم و حقمان این نیست/ چرا با برانکو تماس بگیریم؟

در واقع، ایران به طرز چشمگیری به عنوان بهترین تیم آسیا به «جام جهانی» امسال راه یافت. همه چیز عالی به نظر می رسید، هواداران در آستانه یک تورنمنت بزرگ دیگر بسیار خوشحال و پر از خوش بینی هستند و سپس مشکلات شروع شد. وضعیت دراگان اسکوچیچ زیر سوال رفت.

رسانه‌های ایران از هر طرف شروع به "مشت" زدن به مربی کروات کردند که در استانبول متوجه شد که او به طور غیرمنتظره ای در آستانه برکناری قرار دارد. دراگان اسکوچیچ و کادرش (ماریو تات، کرونوسلاو رندولیچ، ملادن زگانیر) عملکرد صادق محرمی را در سوپرکاپ مقابل هادوک زاگرب دنبال می کردند و سپس قرار شد رندولیچ و تات در سراسر جهان «پراکنده» شوند تا بازی های لژیونرهای تیم ملی ایران را دنبال کنند.

ماریو تات، دستیار سرمربی تیم ملی ایران در این زمینه، گفت: وضعیت و اخباری که با شنیدن و خواندن رسانه های ایران به دست ما می رسد، من و دراگان خود را درگیر نظارت بر کاندیداهای اردوی شهریور ماه آینده تیم ملی دیدیم. اقامت ما در سوپرکاپ زاگرب و سپس رفتن به استانبول به شوک و ناباوری تبدیل شد. با توجه به غیر رسمی بودن این خبر، باور این موضوع سخت است که فردی تصمیم به چنین اقدامی رادیکالی داشته باشد، اما سیگنال هایی که به ما می رسد به آن اشاره دارد.

ما تیم ملی ایران را از بحران نجات دادیم و حقمان این نیست/ چرا با برانکو تماس بگیریم؟

دستیار اسکوچیچ ادامه داد: اگر این اخبار صحت داشته باشد، مسلماً بسیار ناامید خواهیم شد. اول از همه، به دلیل تلاش زیاد و توجه به چگونگی رساندن کشتی بحران زده به بندری آرام است. اما دستاورد ما تنها این نبود بلکه همه رکوردهای تاریخی شکسته شد. همچنین، رتبه‌بندی  تیم ملی در جهان به‌شدت بهبود یافته، رتبه‌بندی فیفا که اکنون ما را در صدر جدول تیم های آسیایی قرار داریم. این یک برتری غیرقابل انکار در آسیا است جایی که تیم‌های ملی خوبی در آن حضور دارند.

تات درباره اینکه برانکو گزینه اصلی جانشینی اسکوچیچ در تیم ملی است، گفت: البته در چنین شرایطی اسامی مختلفی از جمله او مطرح می شود. چرا باید با کسی که در کشور دیگری کار می کند تماس بگیریم، در حالی که ما روی طرح ها و برنامه های آتی متمرکز هستیم که در حال انجام است.

وی افزود: چرا ما در مورد شرایطی صحبت نمی کنیم که تیم ملی ایران نیاز به نجات از بحران داشت. بله، بحران بود، اما فقط در ابتدای مقدماتی و سپس دراگان اسکوچیچ به همراه تیمش، وحید هاشمیان، کریم باقری معجزه کردند. این اخراج احتمالی بسیار عجیب تر خواهد بود.

تات درباره واکنش هواداران ایرانی به احتمال برکناری اسکوچیچ، گفت: ده‌ها هزار پیام ساعت به ساعت می‌آیند، همه آنها پیام‌های حمایت هستند، اما من به تجربه می‌دانم که حمایت عمومی و نتایج عالی دلیل این نیست که شما لزوماً در محل کار خود بمانید.

جالب اینجاست که ایران تحت هدایت دراگان اسکوچیچ به معنای واقعی کلمه درخشید. سرمربی کروات در ۱۸ بازی روی نیمکت ایران، ۱۵ پیروزی، یک تساوی و دو شکست را به ثبت رساند که همگی با تفاضل گل فوق العاده ۴۰ بر ۸ به ثبت رسید.

اسکوچیچ در ۱۵ بازی اول ۱۴ برد و یک تساوی با ایران به ثبت رساند و دو شکست در نتایج بازی های کم اهمیت مقابل کره جنوبی (در مقدماتی جام جهانی قطر که ایران صعودش قطعی شده بود) و الجزایر (بازی دوستانه) ثبت شد. زمانیکه آنها این فرصت را پیدا کردند که تعدادی از نیروهای جوان جدید را وارد میدان کنند. اما این برای ایرانی ها کافی نبود.

ما تیم ملی ایران را از بحران نجات دادیم و حقمان این نیست/ چرا با برانکو تماس بگیریم؟

تیم کروات نتایج بسیار خوبی به ثبت رساند، تعدادی از رکوردهای تاریخی را شکست، رنکینگ تیم ملی در جهان را ارتقا داد و خیلی سریع به یکی از بزرگترین قدرت های فوتبال آسیا تبدیل شد. هواداران امروز در شوک هستند، دراگان اسکوچیچ و تمام تلفن های همراه کارکنان پر از پیام های حمایتی است و رسانه های ایرانی هم اکنون به سراغ مرد جدید برانکو ایوانکوویچ  رفته اند.

 این رسانه کروات در ادامه نوشت: ایران با شکست مقابل بحرین و عراق زیر نظر مارک ویلموتس راه یابی به جام جهانی قطر را تاحدودی از دست داده بود و سپس دراگان اسکوچیچ روی نیمکت آمد و معجزه کرد. ایرانی ها بازی درخشانی را به نمایش گذاشتند و در تمام مسابقات برتری داشتند و در قطر مقابل آمریکا، انگلیس و ولز بازی خواهند داشت. اما سوال بزرگ این است که در آن زمان چه کسی ایرانی ها را هدایت خواهد کرد. دراگان اسکوچیچ یا شخص دیگری...

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    14 1
    باید بحق عمل کرد ما مسلمان و ایرانی هستیم دور از شان ماست که با این نتایج ، ناسپاسی کنیم و دل یک مربی زحمت کشیده را بشکنیم،از خدا بترسید و بگذارید مربی کارش را تمام کند.
  • علیرضا IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    11 1
    چقدر این مدیران فوتبال و ورزش ایران وقیحند
    • بنده خدا IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      4 1
      خداوکیلی و ایضا بازیکنان تیم ملی که اسکوچیچ اونا رو بعد از دوران کیروش و ویلموتس احیا کرد
  • جلال میاندوآب IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    4 1
    آن بالا خدائی است نباید مربی را عوض میکردن
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    2 0
    تاج الان می یاد می گه نه من بودم نجات دادم . با آوردن ویلموتس و نتیجه نگرفتن باعث شدم تیم به خودش بیاد پس قدردان باشید و بار دیگه من رو رییس کنید تا دوباره به تیم انگیزه مضاعف بدم .
    • بنده خدا IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      1 0
      اصلا تاج با کاندید شدن برای ریاست فدراسیون الان داره همین حرفارو میزنه...
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 4
    تمام تیمهایی که ایران شکست داد تیمهای رده سه جهان بودند که شکست دادنشون هنر نبود ولی در مقابل تیم های رده دو جهان( کره و الجزایر) باختیم. در مورد ویلموتس هم باید گفت ویلموتس اصلن مربی نیست بلکه یک کلاهبردار است
    • بنده خدا IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      3 0
      پس چرا در زمان کیروش جون به همین تیمای درجه سوم جهان پشت سرهم میباختیم؟
  • GB ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    3 1
    بعضیها دارند احساسی‌ صحبت میکنند. برای روشن شدن شما باید عرض کنم که فوتبال حرفه‌ای یک شغل هستش و اگه همین اسکوچیچ یک پیشنهاد پر مایه و چرب گیرش بیاد مطمئن باشید حتی یک روز کار داشته به جام جهانی‌ تیم ملی‌ رو ول میکنه. باید احساس رو کنار بگذاریم و واقعیت این هستش که در جام جهانی‌ اکثر مربیان تیم ملی‌ بومی هستند.
  • نام آشنا IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    1 0
    بازی کردن جلوی تیمهای رده دوم و سوم اسیا نظیر عراق و سوریه و لبنان و بحرین به مراتب سخت تر از بازی جلوی ارژانتین یا اسپانیا ست.در بازی مقابل ارژانتین یا اسپانیا ما میدانیم که تیم مقابل ما 90 دقیقه با ما فوتبال بازی میکنند و ما هم ناچاریم جلوی انها فوتبال درست و درمونی را ارائه کنیم. ولی وقتی یکی از این چند تیم عربی جلوی ما قرار میگیرند اون فوتبال ذاتی خودشان را جلوی ما پیاده میکنند یعنی "فوتبال چرک " که کمتر مربی در جهان میتواند با این نوع فوتبالها مقابله کند
  • سید فروزان CH ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 0
    گویا فدراسیون و‌کمیته فنی ،علاقه دارند یک مربی حاشیه ساز مثل کی رش بشود مربی اسکویچ را مظلوم کیر آورده‌اند و مشغول به تخریب او از روز اول او با حداقل دستمزد ،ایران دوست و متعهد به کار است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس