نشست ریاض مردم عراق را تهدید می کند/ درخواست جلسه اضطراری پارلمان

«جبار المعموری» ضمن درخواست برگزاری جلسه اضطراری پارلمان عراق برای بررسی نشست ریاض گفت که این نشست ۴۰ میلیون عراقی را تهدید می کند.

به گزارش مشرق، رئیس اتحادیه علمای مسلمان عراق ضمن درخواست برگزاری جلسه اضطراری پارلمان عراق برای بررسی موضوع نشست ریاض که قرار است با حضور رئیس جمهور آمریکا و شماری از سران کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی برگزار شود، گفت که این نشست ۴۰ میلیون عراقی را تهدید می‌کند.

«جبار المعموری» که با پایگاه خبری المعلومه مصاحبه می‌کرد، افزود: نیروهای ملی در مجلس نمایندگان عراق باید برای بررسی پیامدهای کنفرانس ریاض که عاملی برای تهدید امنیت ۴۰ میلیون عراقی محسوب می‌شود، جلسه اضطراری برگزار کنند.

وی تصریح کرد: نشست ریاض دارای دستور کار مشکوکی است که در درجه اول مقاومت، تشکیلات و رهبران آن را در منطقه از جمله عراق هدف قرار می‌دهد، زیرا عراق مخالف طرح آمریکا برای عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم غاصب صهیونیستی است.

المعموری در پایان اظهار داشت: اتحادیه علمای مسلمان عراق پویشی را برای برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز در اعتراض به مشارکت دولت بغداد در نشست مشکوک ریاض که دستور کار آن بی ثبات کردن مستقیم خاورمیانه و عراق است، آغاز کرده است.

این اظهارات در حالی است که نیروهای مردمی و مقاومتی عراق نسبت به خطر مشارکت دولت مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور در نشست ریاض که با حمایت واشنگتن و تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود، هشدار داده‌اند ولی دفتر رسانه‌ای الکاظمی طی بیانیه‌ای از مشارکت وی در نشست هفته آینده ریاض خبر داد.

در این بیانیه آمده است که مصطفی الکاظمی در نشستی که به میزبانی عربستان و با مشارکت سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و نیز مصر، اردن و ایالات متحده آمریکا برگزار خواهد شد، شرکت می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مقدس IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    8 3
    الكاظمي علنى شركت ميكند مطمئن باشيد جريان صدر بصورت كاملا پنهانى در اين مجمع شيطاني حضور فعال خواهد داشت .
    • MD ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      1 3
      مواضع این جریان صدر معلوم نیست چیه اصلا با ابن زیاده یا امام حسین هر روز بطرف یک عده غش می‌کنند ولی مطمعن باشند این جماعت اگر حمایت کشور قدرتمندی مثل ایران رو از دست بدهند دیگر تریبونی براشون نمیمونه تو عراق
    • MD ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      2 3
      این جماعت یادشون رفته پشتیبانی جمهوری اسلامی رو زمان صدام ایران نباشه مثل دوره صدام پرتتون می‌کنند اون پشت مشت ها
  • علامزاده IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 6
    بلوف سیاسیه بایدن وهم پیمانانش در برابر ایران زانو زده اند
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
      0 1
      بخاطر همین درماندگی و واماندگی جمع میشوند . ببینند مثلا چه کاری برای توفیقات رو به رشد ایران . خاصه نگرانی بابت امنیت. اسرائیل بتوانند بکنند . حضور همین افراد نزد مردم خود و مسلمانان نا جایز است . چون کمک به اشغالگر و آمریکای چپاولگر است
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    0 2
    عجیب و خنده دار اما غصه دار برای ادامه حماقت معلومه عاقل نگران رفتار احمقانه است بخاطر اینکه نه تنها خود دیگران نیز صدمه و آسیب می بینند
  • راستگو IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    2 2
    چطورمردم عراق این قدرت راندارندکه به خیتبان بیایندوبرعلیه الکاظمی ووزیرامورخارجه شعاربدهندواونهارابرکنارکنند
  • CA ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    0 1
    عراق اکر می خواهد رشد و پیشرفت داشته باشد باید رابطه خود با دنیای غرب و بخصوص امریکا را افزایش دهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس