کد خبر 1398782
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۴:۴۵
آب

مصرف بیش از حد آب، سبب مختل شدن تعادل الکترولیت در بدن می شود و در نتیجه درد و ضعف عضلانی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش مشرق، گرمای هوا، تعریق زیاد و آفتاب در فصل تابستان، باعث می‌شود ما در طول روز به صورت مداوم تشنه شویم و برای رفع تشنگی آب بنوشیم. معمولا در همه مقالات علمی به فواید  آب پرداخته شده و در کمتر جایی صحبت از مضرات نوشیدن آب زیاد شده است.شما باید سعی کنید همیشه در نوشیدن آب تعادل داشته باشید. در ادامه به بررسی این نکات می‌پردازیم.

۱- بروز سردرد

کم آبی و پرآبی بدن هر دو می‌تواند باعث سردرد شود. وقتی بیش از حد آب بنوشید، سلول های شما متورم و بزرگ تر می‌شود. سلول های مغز شما هم تحت تاثیر قرار می گیرد و مغز شما شروع به ایجاد فشار به جمجمه کرده  و در نتیجه سردرد مداوم را تجربه می‌کنید.

۲- ایجاد کردن احساس تهوع

  وجود آب زیاد در بدن باعث عملکرد درست نداشتن کلیه ها می‌شود، این بدان معنی است که کلیه ها خسته خواهند شد و از بیرون ریختن آب از بدن جلوگیری می‌کنند در نتیجه این اختلال منجر به احساس تهوع و استفراغ می شود.

۳- ضعیف شدن ماهیچه ها

مصرف بیش از حد آب، سبب مختل شدن تعادل الکترولیت در بدن می شود و در نتیجه درد و ضعف عضلانی را به دنبال خواهد داشت.

۴- بروز خستگی

زمانی که کلیه ها به طور مداوم برای دفع آب اضافی کار می کنند بدن شما دچار استرس می شود  و احساس خستگی و کرختی خواهید کرد.

۵- بالا رفتن ضربان قلب 

قلب پمپاژ خون را انجام می دهد. زمانی که بیش از حد آب مصرف می کنید، حجم خون در بدن شما افزایش می یابد و افزایش حجم خون فشار غیر ضروری روی رگ های خونی و قلب وارد می کند ودر نتیجه ضربان شما افزایش خواهد یافت.

۶- ایجاد مشکلات کبدی

مشکلات کبدی تنها ناشی از نوشیدن بیش از حد آب نیست بلکه با نوشیدن بیش از حد آب همراه با آهن در این عضو اتفاق می افتد. آهن اضافه موجب مشکلات جدی مربوط به کبد می‌شود.

منبع:بهداشت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    9 0
    اب خوردن باید به نسبت اب از دست دادن باشه.(هرچند ابی که از بدن انسان به تعرق خارج میشه،اب معمولی نیست،ّبلکه از ویتامین ها و .. نیز هست،باید برای جبران اون تغذیه مناسب هم انجام بشه).
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      وقتی بلد نیستید مگر مجبورید مقاله صد من یه غاز بنویسید؟ نویسنده مقاله مبحث آب و الکترولیت ناشی از تزریقات وریدی در بیماران رو با نوشیدن آب در افراد سالم قاطی کرده. افرادی که مسن هستن در آنها احساس تشنگی کاهش پیدا می‌کنه علارغم اینکه بدن آنها به آب نیاز دارد. ولی احساس تشنگی ندارند و دچار دهیدریشن و گرمازدگی میشوند. علاوه بر اون خود کم نوشی باعث اختلال الکترولیت میشه. دستور پزشکی کاهش مصرف مایعات صرفا جهت بعضی بیماران کلیوی و قلبی و... داده میشه
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    6 0
    مسخره کردید یکی میاد میگی روزی دولیتر بخورید.یکی میگه زیاد نخورید
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      2 3
      الکی مردم رو به خرید اب تشویق کردند چون در کشورهای غربی، آب با بطری است و موجب سود شرکتها می شود. اساسا آب زیاد نوشیدن مکروه است. خدا بهتر می داند.
    • محمد IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      1 3
      با احترام به همه صاحب نظران فقط دستورات بهداشتی در منابع دینی دقیق و کارآمد است.
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      2 0
      ممکنه فردا پس فردا یکی بیاید بگوید که تنفس کشیدن زیاد هم در سلامتی اثر می گذارد.... باعث خستگی شش ها می شود. ضربان قلب افزایش می یابد. تمرکز بدن بر شش ها قرار می گیرد و....
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    2 0
    آب باید به میزان نیاز بدن خورده بشه بدون اینکه تشنه باشی آب بخوری موجب بیماری میشه البته الان تابستان هست و نیاز به آب بیشتری است
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
    2 0
    من پزشک نیستم. اما به نظرم وقتی بدن آب نمی‌طلبه آب خوردن خوب نیست. بله یه وقت هوا گرمه بدن هم می‌طلبه و تشنه‌ست، اما بر اثر حواس‌پرتی و تنبلی توجه نمی‌کنی، اون فرق می‌کنه و باید پاشی بری به میزانی که تشنه‌ای آب بخوری. اما یه وقت تشنه نیستی می‌خوای به زور آب بخوری این به نظر شخصیم خوب نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس