سفیر روسیه در تهران لوان جاگاریان

سفیر روسیه در تهران با بیان اینکه سفر رئیس جمهور آمریکا به غرب آسیا در راستای ایجاد ائتلافی ضد ایرانی است، چنین امری را قاطعانه غیرقابل قبول دانست.

به گزارش مشرق، «لِوان جاگاریان» سفیر فدراسیون روسیه در تهران امروز (چهارشنبه) گفت هدف «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از سفر به منطقه غرب آسیا، ایجاد ائتلافی ضد ایرانی است.

جاگاریان با بیان اینکه سفر بایدن به منطقه با تشکیل یک ائتلاف ضد ایرانی همراه خواهد بود، توضیح داد: «اکنون سفر بایدن در جبهه‌ ضد ایرانی انجام می‌شود و خطی برای ایجاد ائتلافی از کشورهای عربی، اسرائیل بر مبنای تقابل با تهران دنبال می‌شود».

وی با تاکید بر اینکه ایجاد چنین ائتلاف ضد ایرانی به صورت قاطعانه غیرقابل قبول است، اظهار داشت: «این خط به ویژه در زمینه تلاش برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته‌ای تهران، جای بحث و سوال دارد».

جاگاریان خاطرنشان کرد: «به نظر می‌رسد آنها (آمریکا) به صورت شفاهی، علناً از علاقه ادعایی خود به احیای توافق برجام صحبت می‌کنند و از سوی دیگر، هر کاری که ممکن است برای جلوگیری از این اتفاق انجام می‌دهند».

این دیپلمات روس در ادامه گفت که تاکنون پیشرفت خاصی در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین حاصل نشده است، اما گفتگوها ادامه دارد.

جاگاریان تصریح کرد: «در مورد دورنمای برجام و احیای آن، می‌خواهم بگویم که تا کنون، اگرچه خوش‌بینی خاصی در این زمینه وجود ندارد، کافی است بگوییم که گفت‌وگوی میانجی‌گری بین آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها از طریق سرویس اقدام خارجی اروپا ادامه دارد».

وی با اشاره به مذاکرات دوحه افزود: «آخرین دور مذاکرات که ۲۸ و ۲۹ ژوئن در دوحه پایتخت قطر انجام شد، تاکنون با میانجیگری انریکه مورا، که معاون جوزپ بورل است، ادامه یافته است. هیچ تحول اساسی وجود ندارد».

سفیر روسیه در تهران، در بخش دیگری از صحبت‌هایش از بازرگانان روسی خواست قبل از برقراری ارتباط با همتایان ایرانی، با هیأت تجاری مسکو تماس بگیرند.

جاگاریان در این‌باره اظهار داشت: «می‌خواهم بگویم که متخصصان بسیار آموزش دیده و بسیار با تجربه در هیأت تجاری کار می‌کنند، تقریباً همه آنها فارسی صحبت می‌کنند، بازار محلی و قوانین را می‌شناسند. بسیار مهم است که آن دسته از فعالان تجاری و نمایندگان مناطقی که قصد بازدید از ایران دارند، با همکاران ما در مأموریت تجاری ارتباط برقرار کرده و تاریخ سفرها را از قبل با آنها هماهنگ کنند».

وی همچنین اضافه کرد که تا پایان سال ۲۰۲۲ تجارت با جمهوری اسلامی ایران در شرایط تحریم می‌تواند رکوردهای جدیدی را بشکند و مناطق مختلف روسیه علاقمند به تماس با طرف ایرانی هستند.

امروز همچنین روزنامه «نیویورک تایمز» با پر مخاطره توصیف کردن سفر رئیس جمهور آمریکابه منطقه غرب آسیا، نوشت او در این سفر یک چشم به اهداف استراتژیک خارجی واشنگتن و چشم دیگر به نقاط ضعف سیاسی خود دارد.

این روزنامه با بیان اینکه بایدن تلاش می‌کند تا سرعت روزافزون برنامه هسته‌ای ایران را کاهش دهد، ادعا کرد: «مذاکرات ۱۸ ماهه او برای احیای توافق هسته‌ای ایران متوقف شده و تلاش دیپلماتیک برای مجبور کردن تهران به خارج کردن بیشتر سوخت اتمی که اکنون در حال غنی‌سازی به سطح تسلیحاتی است نیز قطع شده است».

این در حالی است که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید ادعا کرد ایران باید بین بازگشت به پایبندی به توافق هسته‌ای یا مواجهه با فشار فزاینده آمریکا و انزوای بین‌المللی، یکی را انتخاب کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • عبداله IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    9 8
    به تو ربطی نداره ما از این چیزها نمی ترسیم فکر خودت باش
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      10 8
      غربگدای آلبانی تو ببند اون دهانت رو قبل از آنکه دهانت را گل بگیرند. درود بر روسیه ی قدرتمند . آفرین و هزاران آفرین بر پوتین قهرمان. مرگ بر آمریکای بی منطق و جنایتکار. مرگ بر اسرائیل خون آشام .
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      5 3
      تو خفه عبدلی بورو قر کمرت بده دلار از 3000 بشه 1000 زیاد حرف نزن
    • محمد IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      1 2
      آقای عبدالله ب ا توهین نکن
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      3 0
      حالا اگه آمریکا گفته بود چی؟
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      1 0
      ایران باید سختگیری بیشتری نسبت به نیروهای امریکایی در منطقه اعمال کند همچنین برادران یمنی نسبت به کاهش تولید نفت در عربستان اقدامات لازم را انجام دهند
  • علیرضا IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    4 6
    درود بر روسیه قدرتمند
    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      4 2
      ؟
    • حسن IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      0 1
      فعلا روسیه مثل کسی میمونه که داره به پرتگاه پرت میشه وچنگ به هرچیزی میندازه که شایدنجات پیدا کنه
  • علیرضا IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    6 6
    آره درود بر روسیه قدرتمند . بین ایران و اروپا اختلاف انداخت جلوی برجام سنگ انداخت
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      6 1
      آمریکا از برجام خارج شده است و به آن بر نمی گردد. ممکن است بفرمایید که روسیه چه سنگی جلوی برجام انداخت؟
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      8 0
      ظاهرا مجبورت میکنن حرف بزنی . وقتی فرق بین ۱ + ۵ و ۱+۴ رو نمیدونی بگو رجوی - ابریشم و تیره پالونی دست از سرت وردارن
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    6 5
    درخواست مؤکد ما اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
    • محمد IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      4 4
      بیدارشو گلم ساعت ۹صبحه ،تا کی میخای بخوابی
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    2 1
    ایران و روسیه در دشمنی با آمریکا هدف مشترک دارند،باید باهم متحد شوندچه غربگراها خوششان بیاید چه بدشان،افتاد.
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    5 0
    فعلا به عمق مسله فک کنین ک اسرائیل اعتلاف ضد ایرانی تشکیل میده به روسیه چیکار داری اخه!
  • CA ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 3
    توران توران
  • مقدس IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    جناب سفير روسیه بايستى به اطلاع حضرتعالى برسانم در خصوص مركز صادرات روسیه و اعضاء هيئت تجارى در ايران كه اين همه داريد بازرگانان و تجار يرانى را به آنجا حواله ميدهيد متاسفانه دست شما نيست بلكه دست يك باكوئى ( يهودى ) در ايران فعاليت ميكند
  • هاشمی IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    نه شرقی نه غربی
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      0 0
      معلومه كه از نه شرقي و نه غربي فقط جهت جغرافيايي رو فهميدي و نه مرام و بينش سياسي اونها رو . به نظرم اصلا كلمات كاپيتاليسم و سوسياليسم و كمونيسم و جايگاه اين كلمات در نظامهاي فعلي كشور هاي جغرافياي شرقي چيزي نمي دوني! وگرنه اينقدر خوشمزه نمي شدي آب نمك
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 0
    با این جهت گیری های شما.حتمی است
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 1
    به فکر خودت باش ما خودمان می دانیم چگونه با همسایه های خودمان رابطه داشته باشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس