جهرمی

بهادری‌جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت از تصویب بسته پیشنهادی وزارت راه برای ساماندهی بازار مسکن و تغییر در شیوه نرخ‌گذاری خدمات مشاوران املاک خبر داد.

به گزارش مشرق، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در تشریح مصوبات جلسه امروز هیئت دولت اظهار داشت: امروز در جلسه هیئت دولت بسته پیشنهادی که پیش از این از سوی وزارت راه مسکن و شهرسازی برای ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها تقدیم شده بود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این بسته یک مرتبه در جلسه هیئت دولت مورد بحث قرار گرفته بود و به کمیسیون حقوق و قضایی برای مد نظر قرار دادن جوانب حقوقی ارجاع داده شد و این بسته پیشنهادی در جلسه هیئت دولت امروز به تصویب رسید.

وی عنوان کرد: در این آیین‌نامه که به منظور ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها است در حوزه تسریع و تسهیل در اختصاص تسهیلات کمک ودیعه مسکن احکامی مقرر شده تا مردم با سهولت بهتر و بیشتر بتوانند منابعی را که برای کمک هزینه تسهیلات پیش‌بینی شده، در اختیار داشته باشند.

سخنگوی دولت اضافه کرد: برای موجرانی که همراهی بیشتری در نرخ اجاره بها و تمدیدهای اجاره با مستاجران داشته باشند، مشوق‌هایی پیشنهاد شده است که وزارت اقتصاد با همکاری وزارت راه باید این کار را انجام بدهد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه یکی از نکات محوری این آیین نامه تغییر در شیوه نرخ گذاری خدمات مشاورین املاک است، گفت: یکی از عوامل مخرب در حوزه بازار مسکن، نحوه محاسبه نرخ خدمات مشاورین اتحادیه‌های املاک بود و در این آیین نامه پیش بینی شد درصدی از ارزش اجاره و یا معاملات چه در حوزه خرید و فروش چه در حوزه اجاره که مطابق با قانون مالیات سالانه مشخص می‌شود، همان ارزش به عنوان مبلغ حق الزحمه مشاورین املاک در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: با این تغییر در نحوه شیوه محاسبه خدمات مشاورین املاک تغییر جدی در این حوزه را شاهد هستیم. این فرآیند باید در اتحادیه و هیئت نظارت اتحادیه طی شود تا به صورت نهایی به اتحادیه‌های املاک ابلاغ شود.

سخنگوی دولت در رابطه با مصوبه دیگر امروز در جلسه هیئت دولت بیان کرد: از دیگر مصوبات امروز لایحه‌ای بود که به منظور جلوگیری از اخذ مالیات مضاعف در حوزه مناطق آزاد تجاری به تصویب رسید. قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال قبل اصلاح شده بود و مطابق این اصلاحیه برداشت‌های متفاوتی از نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد تجاری وجود داشت که به نظر می‌رسید قانون‌موجبات اخذ مالیات مضاعف را در این مناطق ایجاد می‌کند و لایحه اصلاح آن به تصویب دولت رسید تا برای مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه دو آیین‌نامه از آیین‌نامه هایی که به منظور تحقق شعار سال در دستور کار دولت است از دیگر مصوبات مهم این جلسه بود، تاکید کرد: یک آیین‌نامه به منظور حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال زایی در صنعت نفت بود که به پیشنهاد وزیر نفت و معاون علمی ریاست جمهوری به تصویب رسید تا ان شاء الله در جهت تقویت جدی از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه صنعت نفت و ارتقای توان تولید و اشتعال زایی این حوزه در کشور را شاهد باشیم.

سخنگوی دولت افزود: آیین‌نامه مشابه دیگر به منظور تولید دانش بنیانی و اشتغال آفرینی در صنعت آب و برق به پیشنهاد مشترک وزیر نیرو و معاون علمی ریاست جمهوری به تصویب رسید که مطابق آن ستاد راهوری و هماهنگی تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در صنعت آب و برق با ریاست وزیر نیرو تشکیل خواهد شد و سعی می‌شود که تحقق شعار سال را در حوزه صنعت نیرو با سرعت بیشتری شاهد باشیم.

بهادری جهرمی اظهار کرد: در مجموع ۴ آیین نامه به طور خاص در حوزه‌های کشاورزی بهداشت و درمان و آب و برق و نفت در راستای تحقق هرچه سریع‌تر شعار سال به تصویب هیئت وزیران رسید.

وی در پایان در خصوص لایحه مبارزه با راهزنی خاطرنشان کرد: در حوزه مبارزه با راهزنی دریایی، لایحه‌ای به پیشنهاد وزارت دادگستری به تصویب هیئت وزیران رسید تحت عنوان لایحه مبارزه با راهزنی دریایی که در آن مسائل قضایی مقابله با راهزنی دریایی و نحوه ورود حوزه‌های قضایی و انتظامی و نظارتی و وظیفه ضابطان قضایی و چگونگی تعقیب و دستگیری در این لایحه پیش‌بینی شده که این لایحه برای همکاران عزیزما در مجلس ارسال خواهد شد تا با مشکل قانونی در این حوزه مواجه نباشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    6 0
    وقتی درصدی شود باز هر چه بیشتر افزایش درامد بیشتر ... چرا مثل دفتر اسناد برای هر قولنامه یک مبلغ تعیین نمی شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    7 1
    گرونی و تورم واقعی 100 درصد و اعلامی 43 درصد
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    5 4
    به فکر ملاکان باشید ورشکست نشن یهو مملکت پر شده از دلال پولدارها 10 تا 10 تا خونه و ماشین میخرن چرا؟؟؟ چون پول تو ایناست, صدها برابر تولید و کار و سرمایه گذاری در هر چیز دیگه ای
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      3 2
      مرگ بر املاکیها دزد آواره کردن مستاجر را با نرخ گذاری الکی و قیمت خون باباشون
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    2 0
    مگه تا به حال درصدی از ارزش ملک به عنوان حق الزحمه نبوده؟؟؟؟!!!! پس چه فرقی کرده؟
    • بی عدالتی IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      1 0
      دولت خواسته بگه ما تو این قضیه هم هستیم و سخنگوی دولتش بیاد یه مانور زبانی بده وگرنه فرقی نکرده
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    0 0
    صنوف در کشور جایگزین ادارات شده اند
  • جلیل باقرزاده اصلانی IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    2 0
    تنها راه نجات مردم ، تغییر ساختار بانک های ربوی و ضد دین و خدا هست که خون ملت را میمکند و با بنگاه داری ، حالا اکثر خانه های خالی گرفته تا نابودی تولید و افزایش تورم و نابودی ارزش پول ملی
    • sadeq IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      1 0
      دمت گرم حرف اول وآخر رو گفتی البته کلامی است که خیلی وقت پیش خداوند توی قرآن بیان نموده ولی متاسفانه...
  • مستاجر IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 0
    ممنون
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    0 0
    علی برکت الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس