جایزه که هیچ، یک سال گذشت اما کوچه‎مان آسفالت نشد

قهرمان کشتی جهان تاکید کرد که به خط و نشانی که جی‌دن کاکس بعد از اسلو برای انتقام از او کشیده اهمیتی نمی‌دهد و هیچ حریفی را هم در مسابقات جهانی بلگراد دست کم نخواهد گرفت.

به گزارش مشرق، کامران قاسم‌پور که چندی پیش کارش را در چرخه انتخابی تیم ملی با حضور در جام تورلیخانوف و کسب مدال این تورنمنت آغاز کرد، در گفت‌وگویی اظهار داشت: جام خوبی بود، چند ماه از مسابقه جهانی گذشته بود و می‌خواستیم خودمان را برای مرحله نهایی انتخابی تیم ملی آماده کنیم. جام تورلیخانوف سطح نسبتا خوبی داشت، به بدن ما شوک وارد شد و متوجه نقاط ضعف و قوت خودمان پیش از حضور در مسابقات ۱۹ تیر شدیم.

وی که در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی از سد امیرحسین فیروزپور گذشت و برای دومین سال متوالی صاحب دوبنده وزن ۹۲ کیلوگرم تیم ملی شد، دراین‌باره تاکید کرد: حریفان خوب و جوانی در این وزن داشتم که از مراحل مختلف چرخه بالا آمده و به مرحله آخر رسیده بودند. کشتی‌گیران خوبی هستند اما من هم برای این کشتی‌ها برنامه‌ریزی کرده بودم و خداراشکر که پیروز شدم.

قهرمان سال ۲۰۲۱ ادامه داد: من در هیچ مبارزه‌ای، هیچ کشتی‌گیری را دست کم نمی‌گیرم و همه حریفان برای من یک شکل هستند. همیشه سعی می‌کنم با دقت کشتی بگیرم و فرقی بین حریفانم قائل نباشم، درواقع در هر مبارزه‌ای حواسم جمع باشد.

درحالیکه همه حریف اصلی کامران قاسم‌پور را جی‌دن کاکس آمریکایی می‌دانند، او می‌گوید که همه حریفانش در بلگراد را جدی قلمداد می‌کند: هر کسی در مسابقات جهانی شرکت می‌کند حریف خوبی است و از نظر من هیچ کشتی‌گیری دست و پا بسته نیست. برای همه کشتی‌هایم برنامه‌ریزی می‌کنم و ان‌شاءالله در وقت باقی مانده تا مسابقات جهانی، به آمادگی خوبی برسم.

قاسم‌پور در خصوص اینکه جی‌دن کاکس بعد از شکست در اسلو برای او خط و نشان کشید و وعده مسابقه بعدی را برای انتقام داد، عنوان کرد: من به این حرف‌ها توجه نمی‌کنم. همیشه سعی می‌کنم کشتی خودم را با تمام وجود بگیرم و امیدم به خداست.

وی که در مرحله نهایی چرخه آزاد به دلیل ازدحام جمعیت و هجوم تماشاگران برای دیدار با او و عکس یادگاری، دچار مشکلاتی شده بود، در این خصوص گفت: مردم از روی قصد و غرض این کار را انجام ندادند و همه به خاطر عشق و محبت‌شان بود، اما این اتفاق باعث ایجاد بی‌نظمی شد و کار درستی نبود چون خدای ناکرده ممکن بود ۴ تا تماشاگر خودشان آسیب ببینند و این ما را ناراحت می‌کرد. امیدوارم این اتفاقات دیگر تکرار نشود و ما هم هیچ‌وقت شرمنده علاقمندان به کشتی نشویم. این همه محبت مردم وظیفه ما را سخت‌تر می‌کند، امیدوارم اول از همه ظرفیت این همه محبت را داشته باشم و خدا کمک کند که دوباره دل‌شان را شاد کنم.

وی که با زیرگیری‌های فوق‌العاده و انفجاری‌اش همه تماشاگران به کشتی را به وجد می‌آورد، در مورد اینکه حالا زیرگیری‌هایی او مثل «زیر کتف» حسن یزدانی به یک فاکتور جدانشدنی کشتی‌اش تبدیل شده است، تصریح کرد: هر کشتی‌گیری شگرد و فن خاص خودش را دارد. من از بچگی این فن زیرگیری را داشتم و حالا در بدنم کاملا جا افتاده، سعی کردم هر چه جلوتر می‌روم تا جایی که می‌شود اگر ایرادی در این فنم وجود دارد آن را برطرف کنم.

قاسم‌پور در مورد اینکه موضوع استخدامش به کجا کشید، گفت: قرار شد استخدام آموزش و پرورش شوم. ۲۰ روز پیش از من مدارک خواستند و از طریق فدراسیون کشتی هم که پیگیری کردم ظاهرا کار در حال انجام است.

این قهرمان جویباری کشتی جهان در پاسخ به این سوال که جوایزی که بعد از کسب طلای مسابقات جهانی اسلو وعده‌اش را داده بودند را دریافت کرده است؟، تاکید کرد: وزارت ورزش که جایزه‌ای هنوز نداده، یک چیز خنده‌دار اینکه بعد از مدال جهانی، شهردار و فرماندار و شورای شهر قول دادند که یک کوچه ۵۰۰ متری را در محله‌مان آسفالت کنند اما یک سال گذشت و این کار انجام نشد. ما نه انتظار پول و جایزه داشتیم و نه شق‌القمر، حتی کوچه‌مان را هم آسفالت نکردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس