کد خبر 1397997
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷

به گزارش مشرق، مهدی جهان تیغی فعال رسانه ای در کانل تلگرامی خود درباره هک شدن شهرداری تهران و شهرداری تل آویو نوشت:

 شهرداری تهران چگونه بی سر و صدا حمله بزرگ سایبری به پایتخت را مدیریت کرد؟!

 روز گذشته منابع صهیونیستی، از هک شهرداری تل آویو خبر دادند. خبری که بنا عادت تحلیل اخبار تنش سایبری بین ایران و اسرائیل در ماه‌های اخیر، به سرعت ایران و جبهه مقاومت را به عنوان عامل این اقدام در افکار عمومی تداعی کرد. این در حالیست که چند هفته قبل برخی از سامانه‌های شهرداری تهران مورد حمله سایبری قرار گرفت و به گفته مقامات مسئول، صهیوینست ها پشت‌پرده این خرابکاری بودند.

قاعدتا با توجه به تحول انقلابی که در مدیریت شهری پایتخت صورت گرفته و تلاشی که برای چند برابری شدن سطح خدمات و پیشرفت در دوره جدید در حال انجام هست، دست به کار شدن صهیوینیست‌ها برای اخلال در مدیریت شهری جدید تهران چیزی دور از ذهن نبود و نیست. ضمن اینکه پاسخ به هک شهرداری تهران با هک شهرداری تل آویو نشان داد اخلال برای مدیریت شهری پایتخت از خطوط قرمز بوده و حتما با واکنش رو به رو خواهد شد و ایران و یا حامیانش در منطقه توقف در روند جدید مدیریتی شهر تهران را تحمل نخواهند کرد.

 اما شهرداری تهران چگونه بی سر و صدا حمله بزرگ سایبری به پایتخت را مدیریت کرد؟! بر اساس اخبار منتشر شده از زبان مسئولین مرتبط درباره جزئیات حمله سایبری به شهرداری تهران می‌توان به نکات قابل توجه ذیل اشاره کرد:

۱. تیم فنی شهرداری تهران در کمتر از پنج ساعت ویروس مهاجم را شناسایی و پاکسازی را آغاز کرد.

۲. برخی از دوربین‌های ترافیک شهری و اخلال‌های ایجاد شده در مترو که در اثر حمله سایبری دچار مشکل شده بود، با شناسایی ویروس و پاک سازی سیستم‌ها به سرعت به خدمت عادی بازگردانده شد. دویست الی سیصد دوربین که احتمال ویروسی شدن آنها بود در یک اقدام جهادی در فاصله چند ساعت مانده به مراسم بزرگ ارتحال حضرت امام خمینی (ره) که با حضور عالی‌ترین مقامات جمهوری اسلامی قرار بود برگزار شود، به سرعت تحت کنترل و مدیریت مطمئن بازگشت.

۳. تدابیر فنی برای بازگشت تدریجی سامانه‌های هک شده در حالی اتفاق افتاد که روند خدمات‌رسانی به روش‌های خلاقانه مدیریتی به صورت دیگری به مردم ادامه یافت و تلاش شد تا حد امکان هیچ خدمات‌رسانی متوقف نشد. با این اقدام جهادی عملا پروژه دشمن در اخلال گسترده و مدت‌دار در ارائه خدمات شهری به مردم پایتخت به منظور ایجاد نارضایتی شکست خورد. بزرگی این تدبیر آنجا بیشتر خود را نشان می‌دهد که بدانیم به علت تدابیر فنی پس از حمله سایبری، شهرداری مجبور شد حدود ۱۷۰ سرویس خود را محدود کرده و با روش‌های دیگر خدمات به مردم ارائه دهد.

۴. بر اساس اخبار منتشر شده رسمی، یکی از بزرگترین موفقیت‌ها و تدابیر سایبری صورت گرفته شده، حفظ و جلوگیری از سرقت اطلاعات شهروندان بود که با موفقیت بالای توسط مدیران شهرداری صورت گرفت.

۵. علاوه برآنچه گفته شد، خبر برنامه‌ریزی دوره جدید مدیریت شهری تهران برای ارتقا کم سابقه و بزرگ فناوری در پایتخت که بارها از طرف دکتر زاکانی شهردار تهران، به صورت علنی مورد تاکید قرار گرفته، خبری راهبردی و امیدوارکننده در دل این التهابات محسوب می‌شود. اجرای این برنامه راهبردی سبب شناخته شدن تهران به یک شهر با هویت فناوری در منطقه و حتی فرامنطقه‌ای خواهد شد و دوران جدیدی از ارتقا سایبری و فناوری پایتخت جمهوری اسلامی را نوید می‌دهد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    8 4
    این فقط یک برند ونشانه ازقدرت مقاومت بودوگرنه اینقدرضربه بعدازهک شهرداری زده ایم که ازقاتلین وکودک کشان فاشیست به لرزه وسقوط سریعتربیفتن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس