سند 1600 میلیارد زمین فروخته شده شهرداری برای پرداخت حقوق کجاست؟

عضو شورای شهر تهران در خصوص فروش زمین توسط شهرداری تهران برای پرداخت حقوق گفت: این موضوع را در کمیته بودجه شورا بررسی کردیم، سندی در این زمینه وجود ندارد و این موضوع تایید نشد.

به گزارش مشرق، اخباری مبنی بر فروش ملک توسط شهرداری  برای پرداخت حقوق مطرح شد و این موضوع در کمیته برنامه و بودجه شورا مورد بررسی قرار گرفت.

بودجه سال جاری شهرداری تهران با اولویت توجه به مناطق جنوبی بسته شده است و قرار است نگاه عدالت محوری ایجاد شود.

تعدادی پروژه کوچک مقیاس محلی ایجاد شده است که شهرداری برای آنها بودجه لازم را در نظر گرفته است. قراراست ساخت بزرگراه شهید شوشتری و تکمیل بزرگراه آزادگان در تهران آغاز شود تا شاهد رفع بخشی از گره های ترافیکی در غرب و شرق تهران باشیم.

در خصوص آخرین وضعیت بررسی فروش ملک توسط شهرداری برای پرداخت حقوق ، ساخت پروژه های کوچک مقیاس محلی، ساخت بزرگراه، توجه به مناطق جنوبی، توسعه خطوط مترو، اورهال اتوبوس ها و .... با میثم مظفر عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس کمیته برنامه و بودجه شورای شهر به گفت‌وگو نشستیم.

سند ۱۶۰۰ میلیارد زمین فروخته شده شهرداری برای پرداخت حقوق کجاست؟

در خصوص ساخت و تکمیل دو بزرگراه شهید شوشتری و بزرگراه یادگار امام بفرمایید کاردر چه مرحله ای و بودجه لازم برای انجام این کار فراهم شده است. در صورتی که این دو بزرگراه احداث  تکمیل شود در روان سازی ترافیک در شرق و غرب تهران تاثیر بسزایی دارد. تجهیز کارگاه انجام شده است؟

بررسی عملکردی اقدامات در دستور کار است/نظرات بر اجرای بودجه ۱۴۰۰ توسط شورای شهر

یکی از وظایف کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران بعد از تدوین بودجه شهرداری تهران نظارت بر اجرای بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران است. در این زمینه چند موضوع سرفصل قرار گرفته شده که تأکید زیادی بر روی آن داریم. بودجه بسته شده و چند ماه از سال گذشته و بررسی عملکردی در دستور کار است.

تکمیل بزرگراه یادگار امام و ساخت ادامه بزرگراه شهید شوشتری آغاز شد/تکمیل و ساخت این دو بزرگراه کار بسیار ویژه‌ای است/تجهیز کارگاه انجام شد/ ایجاد این بزرگراه ها نقش بسیار مهمی در کاهش ترافیک غرب و شرق تهران دارد

در پروژه‌های بزرگ  مقیاس احداث و تکمیل اتوبان یادگار امام در دستور کار است و تکمیل اتوبان شهید شوشتری به عنوان دو پروژه بزرگ اتوبانی انجام می‌شود یکی از این پروژه‌ها در شرق و دیگری در غرب است و تکمیل و ساخت این پروژه‌ها کار بسیار ویژه‌ای است که با پیگیری‌های شهردار تهران کار آغاز شده، پیمانکار مشخص شده است و این دو پروژه نقش بسیار مهمی در کاهش ترافیک غرب و شرق تهران دارد. در حال حاضر پیمانکار انتخاب و فعالیت آغاز شده است و تجهیز کارگاه در حال انجام است این دو پروژه بزرگ اتوبانی آغاز شده و جزو پروژه های بزرگ در شهرداری تهران است؛ این دو اتوبان کارکرد بسیار مهم در ترافیک تهران دارند.

سند ۱۶۰۰ میلیارد زمین فروخته شده شهرداری برای پرداخت حقوق کجاست؟

ادامه صیاد شیرزای به بزرگراه ازادگان وصل می شود/در صورت تامین منابع مالی کار به بخش خصوصی داده می شود/ساخت تونل متوسلیان کار ویژه ای است که در این دوره مدیریت شهری انجام می شود

 دربحث شبکه اتوبانی پروژه‌های بزرگی است و همچنین ادامه صیاد شیرازی به بزرگراه آزادگان وصل می‌شود البته شهرداری فراخوانی در این زمینه داده و در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری این موضوع مطرح شده است که اگر بتوانیم تأمین منابع مالی از بخش خصوصی داشته باشیم می‌توانیم تونل متوسلیان که کار بسیار ویژه‌آی را احداث کنیم و در این دوره ادامه صیاد شیرازی  به بزرگراه آزادگان متصل می‌شود.

در خصوص توسعه حمل ونقل عمومی چه برنامه های در شهر است و بودجه لازم برای این امر چطور تخصیص داده می شود؟ قرار بود تعدادی اتوبوس برای تهران در سال جاری خریداری شود آیا تامین منابع صورت گرفته است؟ در خصوص خرید اتوبوس های دست دوم هم توضیح دهید چه برنامه ای در این زمینه دارید؟

 تا پایان سال جاری ۵۰۰ اتوبوس تولید داخل به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می شود/اورهال تعداد زیادی از اتوبوس های شهر تهران/انعقاد قرارداد با چند شرکت خودروسازی

 یکی از دغدغه‌های بسیار مهم در شورای ششم شهر تهران بحث توسعه حمل و نقل عمومی است که در این زمینه اولویت‌هایی وجود دارد. قراردادی با چند شرکت خودروسازی منعقد شده است و امید است تا پایان سال جاری ۵۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شود. این اتوبوس‌ها ، نو هستند و دست دوم نخواهد بود البته ما بخشی از اتوبوس‌های موجود را هم اورهال و نوسازی می‌کنیم لذا هدف‌گذاری برای افزایش اتوبوس در دستور کار است. در خصوص این اتوبوس‌ها هم باید بگویم که ساخت داخل است و با چند شرکت خودروسازی در این زمینه قراردادهایی منعقد شده است.

در خصوص اتوبوس‌های دست دوم هنوز اقدامی صورت نگرفته است/ با توجه به تحریم ورود اتوبوس های جدید تحولی بزرگ خواهد بود/بخشی از مشکلات ترافیکی گره‌گشایی می شود

فعلا اتوبوس‌هایی که خریداری می‌شوند نو هستند و یا اتوبوس‌هایی که نیاز به تعمیر دارند اورهال می‌شوند و این امر در دستور کار قرار دارد البته ایده‌هایی هم مطرح شده است اما در خصوص اتوبوس‌های دست دوم هنوز اقدامی صورت نگرفته است اگر ۵۰۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان شود اتفاق بزرگ و تحولی است با توجه به تحریمی که وجود دارد این امر می‌تواند گره‌گشای بخشی از مشکلات باشد.

در بخش توسعه ای مترو چه برنامه ای دارید؟ بودجه لازم برای راه اندازی ایستگاه تامین شده است؟ در این زمینه توضیح دهید.

راه اندازی ۱۰ ایستگاه مترو تا پایان سال جاری

بحث تکمیل شبکه مترو و راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید در دستور کار است و تا پایان سال جاری ۱۰ ایستگاه مترو افتتاح و آماده بهره‌برداری می‌شود البته در چند هفته گذشته هم ایستگاه مترو افتتاح شد.

سند ۱۶۰۰ میلیارد زمین فروخته شده شهرداری برای پرداخت حقوق کجاست؟

بسیاری از تاکسی های موجود در شهر تهران فرسوده هستند و بایداز رده خارج شوند. در دوره قبل مدیریت شهری روند نوسازی کند بود چه برنامه ای برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی دارید؟ در حوزه نوسازی ون- تاکسی ها چه برنامه ای دارید چون تعدادزیادی از این ون ها هم فرسوده هستند.

۴۲ هزار تاکسی شهر فرسوده است/دنا جایگزین تاکسی های فرسوده می شود/مذاکرات در حال انجام است/نوسازی بیش از ۳ هزار تاکسی ون در دستور کار است

 در حوزه حمل و نقل تاکسی هم برنامه‌هایی در دستور کار است. متأسفانه ۴۲ هزار تاکسی فرسوده در تهران وجود دارد. قرار است با مذاکرات انجام شده با ایران‌خودرو خودروی دنا به عنوان تاکسی جدید شهر تهران باشد و دنا جایگزین تاکسی‌های فرسوده می‌شود.

همچنین نوسازی بیش از ۳ هزار تاکسی ون در دستور کار است مذاکراتی هم صورت گرفته و توافقاتی شده است که ۳ هزار دستگاه ون تاکسی نوسازی شوند. البته کار در این زمینه آغاز شده است.

سند ۱۶۰۰ میلیارد زمین فروخته شده شهرداری برای پرداخت حقوق کجاست؟

چند تاکسی فرسوده قرار است  به دنا تبدیل شود؟

روی خودروی هابرقی هم کار می کنیم/بخش زیادی از تاکسی ها تبدیل به دنا می شود/پیشنهاداتی هم از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی داریم

۴۲ هزار تاکسی فرسوده داریم که بخش زیادی قاعدتا تبدیل به دنا می‌شوند البته استقبال هم شده همچنین پیشنهاداتی هم از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی داریم در یک مقطعی ما خودروهای برقی هم وارد کردیم اما در حال حاضر با توجه به تورم قیمت خودروی برقی بالاست البته این موضوع را هم پیگیری می‌کنیم.

در بودجه سال جاری، بودجه برخی مناطق جنوبی تهران رشد چشمگیری داشت چه اقداماتی با این بودجه تاکنون صورت گرفته است؟

نگاه عدالت‌محوری و نگاه و کمک به مناطق کم‌برخوردار بودجه در نظر گرفته شده است/اتفاقات بزرگی در حال رخ دادن است

موضوع دیگر این است که در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران کارهای زیادی انجام داده است و برای اولین بار بودجه مناطق ۱۹، ۱۸ و ۱۲ بیشتر بسته شده و با نگاه عدالت‌محوری و نگاه و کمک به مناطق کم‌برخوردار بودجه در نظر گرفته شده است اتفاقات بزرگی در حال رخ دادن است.

ساخت ۱۷۰۰ پروژه محله ای در تهران به کجا رسید؟ کار چه زمان آغاز می شود و درخصوص تامین منابع مالی لازم برای این پروژه ها توضیح دهید.

 ۱۷۰۰ پروژه محلی به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان تعریف شده که کار پرشتاب در حال انجام است/برنامه رصد همچنان ادامه دارد/با تدابیر شهردار تهران تشریفات کم شده است/انعقاد قراردادهای دیگر زمان بر نیست/تعدادی از پروژه های محلی آغاز و برخی هم در آستانه شروع است

۳ هزار میلیارد تومان به عنوان پروژه توسعه محله‌ای و پروژه‌های کوچک‌مقیاس در نظر گرفته‌ایم که این پروژه‌ها مشکلات مردم را حل می‌کند ۱۷۰۰ پروژه به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان تعریف شده که کار پرشتاب در حال انجام است.

همچنین سلسله برنامه نظارتی رصد را داریم که بر عملکرد مناطق نظارت می‌کنیم تا پروژه‌های به خوبی انجام شود این را هم بگویم که مدیریت شهری تشریفات اداری را کاهش داده‌ قبلا معمولا تشریفات اداری انعقاد قراردادها ماه‌ها زمان می‌برد اما در این دوره با تدابیر شهردار تهران پروسه کوتاه‌تر شده است. توسعه پروژه‌های محله‌ای در آستانه آغاز است و برخی هم پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه‌ای داشته است و کارها به خوبی در حال انجام است.

قرار بود قفل ساخت و ساز در شهر برداشته شود و کار در بازه زمانی کمتری اجرا شود. ماجرای کاهش صدور پروانه ساختمانی در شهر به کجا رسید در این زمینه توضیح دهید.

مانع زدایی در زمان صدور پروانه ساختمانی/ در گذشته زمان صدور پروانه ۳۷۰ روز بود در حال حاضر کاهش پیدا کرده است/باید اصلاح معماری سیستم صورت گیرد بدون اینکه به ایمنی ساختمان‌ها لطمه وارد شود

در حوزه شهرسازی هم قرار است ،پروسه صدور پروانه کاهش پیدا کند و مانع‌زدایی‌ها در این زمینه انجام شود چرا که تولید مسکن باعث ایجاد اشتغال می‌شود و بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود در گذشته زمان صدور پروانه ۳۷۰ روز بود در حال حاضر کاهش پیدا کرده اما باید عدد از این هم پایین‌تر بیاید. باید اصلاح معماری سیستم صورت گیرد بدون اینکه به ایمنی ساختمان‌ها لطمه وارد شود.

ماجرای فروش برخی از املاکت شهرداری برای پرداخت حقوق چیست؟ ایا این موضوع را در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران بررسی کرده اید.

 شهرداری در تحقق منابع غیرنقد باید بیشتر فعال باشد/سندی ارائه نشد/موضوع مطرح شده در خصوص فروش ملک برای پرداخت حقوق را در کمیته بررسی کردیم

این موضوع صحت ندارد تازه ما می‌گوییم شهرداری در تحقق منابع غیرنقد باید بیشتر فعال باشد اساسا این طور نبوده که شهرداری ساختمانی بفروشد و حقوق پرداخت کند ما این موضوع را در کمیته بودجه شورا بررسی کردیم و رد شد چرا که هیچ سندی در کار نبود.

سند ۱۶۰۰ میلیارد زمین فروخته شده شهرداری برای پرداخت حقوق کجاست؟

در خصوص تحقق درآمد در ۳ ماهه ابتدایی سال توضیح دهید. برخی معتقدند که در آمد کم بود و رئیس شورا می گوید در بسیاری از مواقع(در ادوار گذشته) تحقق در آمد در ۳ ماهه اول خوب نیست.

 اصولا در سه ماه آغازین سال میزان درآمد کمتر می‌شود/از  گذشته هم شاهد عقب‌ماندگی‌هایی هستیم/برگزاری جلسه کمیته درآمدی

تحقق درآمد یک رژیم ثابت نیست اصولا در سه ماه آغازین سال میزان درآمد کمتر می‌شود از گذشته هم شاهد عقب‌ماندگی‌هایی هستیم البته جلسات کمیته درآمدی راه‌اندازی شده که کار بسیار ارزشمند است.

در خصوص معایب و محاسن راه اندازی خزانه واحد توضیح دهید. به سازمان ها و شرکت ها چطور پول پرداخت می شود؟

درآمد تمام سازمان‌ها، شرکت‌ها و مناطق به حساب واحدی واریز می‌شود/برای اولین بار است که می توان از کلیه گردش‌های شهرداری به لحظه مطلع شد

یکی از اقدامات خوب مدیریت شهری ایجاد خزانه واحد بود درآمد تمام سازمان‌ها، شرکت‌ها و مناطق به حساب واحدی واریز می‌شود و پرداختن پول بر اساس کارشناسی دقیق صورت می‌گیرد و دوباره پول به حساب مشترکی که شهرداری با شرکت‌ها سازمان‌ها و مناطق دارد باز داده می‌شود این برای اولین بار است که می توان از کلیه گردش‌های شهرداری به لحظه مطلع شد و این اتفاق کمک می‌کند شفافیت بالاتر رود و عدالت در تخصیص منابع صورت گیرد.

چه زمان سامانه شفایت به طور کامل راه اندازی می شود؟

حق مردم است که بدانند چه اتفاقی در حال رخ دادن است/شهرداری حقوق و دستمزد مدیران ارشد و میانی را اعلام کند/هر چقدر بیشتر به سمت شفافیت حرکت کنیم فساد اداری کمتر می‌شود

شکی نیست در حکمرانی باید به سمت شفافیت برویم و حق مردم است که بدانند چه اتفاقی در حال رخ دادن است شهرداری درآمدش را از مردم کسب می‌کند پس شهروندان باید بدانند که چه اتفاقی رخ می‌دهد و همه چیز باید شفاف باشد البته اقداماتی در سامانه شفافیت صورت گرفته اما باید شهرداری اهتمام بیشتری داشته و شهرداری حتی حقوق و دستمزد مدیران ارشد و میانی را اعلام کند. فروش املاک هم باید بر روی سامانه قرار گیرد هر چقدر بیشتر به سمت شفافیت حرکت کنیم فساد اداری کمتر می‌شود حق مردم است که بدانند چه اتفاق رخ داده و ما باید بگوییم در شهر چه می‌کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس