کد خبر 1397502
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
کاغذ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ورود محموله جدید کاغذ در روزهای آینده با حمایت‌های رئیس جمهور خبرداد و گفت: باید برنامه‌ریزی‌ها طوری انجام شود که در تولید کاغذ به خودکفایی برسیم.

به گزارش مشرق، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه یکشنبه در حاشیه جشن بزرگ عید قربان در آستان مقدس قیدار نبی (ع) در جمع خبرنگاران در خصوص کمبود کاغذ توضیحاتی ارائه کرد و اظهار داشت: در روزهای آینده محموله‌های جدیدی با ارز مناسب که با تلاش و همت رئیس جمهور صورت گرفته وارد شده و مشکل کاغذ در حوزه مطبوعات و بازار نشر در کوتاه مدت حل می‌شود، اما باید در بلند مدت به خودکفایی برسیم.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور در جمع مردم قیدار اشاره و تصریح کرد: توفیقی شود در روز عید قربان در جوار مزار شریف حضرت قیدار نبی (ع) باشم و تلاش خواهیم کرد با همکاری تمام نهادهای استانی، از سال‌های آینده مراسمی در شان و منزلت این پیامبر الهی برگزار کنیم.

وی افزود: این پیامبر بزرگوار از نسل ابراهیم خلیل الله است و حتماً باید به نسل جوان و مردم بیشتر شناسانده شود و این کار را از طریق برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری آغاز خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به موضوع توسعه این مرقد شریف اشاره کرد و گفت: توسعه این مرقد را با کمک دستگاه‌ها پیگیری خواهیم کرد و هر آنچه بتوانیم انجام می‌دهیم تا توسعه این نقطه درخشان تاریخی که مردم متدین شهرستان خدابنده میزبان چند هزار ساله این پیامبر عظیم الشان هستند صورت گیرد.

وی در ادامه گفت: هدف این است که با توسعه این مرقد شریف بتوانیم یک فضای فکری و دینی جدیدی را در کشور با ترویج نام این پیامبر عظیم‌الشأن فراهم کنیم.

اسماعیلی به بزرگداشت شیخ اشراق سهروردی اشاره کرد و گفت: در هفته‌های آینده موضوع بزرگداشت شیخ اشراق سهروردی را خواهیم داشت و ستادی برای این کار در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده که رویدادهای شهرستانی، استانی، ملی و بین المللی برای آن دیده شده است.

وی ابراز داشت: با کارهای شروع شده در قیدار، در خصوص بزرگداشت مشاهیر این شهرستان امیدوار هستیم در آینده نزدیک قیدار تبدیل به یکی از قطب‌های بزرگ گردشگری و زیارتی باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آسیب‌های اجتماعی اشاره و بیان کرد: ما در آسیب‌های اجتماعی کار مهمی از سال گذشته در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت متمرکز با همکاری دستگاه‌های دیگر و وزارت کشور شروع کرده‌ایم و معتقد هستیم بخش مهمی از آسیب‌های اجتماعی را با رویکردهای فرهنگی و هنری می‌توانیم درمان کنیم.

وی در خصوص بازدید از مناطق حاشیه‌ای تهران و شهرهای بزرگ گفت: بنای ما این است که در مقابله با آسیب‌های اجتماعی با اتکا به ظرفیت‌های دینی، مذهبی، فرهنگی، هنری بتوانیم گام‌های مهمی برداریم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس