کد خبر 1397057
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
واکنش شیخ نشینان به ترور شینزو آبه چه بود؟

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به ترور شینزو آبه نخست وزیر پیشین ژاپن واکنش نشان دادند و آنرا محکوم کردند.

به گزارش مشرق به نقل از الخلیج آنلاین، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ترور شینزو آبه، نخست وزیر پیشین ژاپن را که به مرگ وی منجر شد، محکوم کردند و ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ژاپن از وی به عنوان دوستی وفادار یاد کردند.

تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در توئیتی به شدت این حادثه را محکوم و با خانواده شینزو آبه و ملت ژاپن ابراز همدردی کرد. امیر قطر در پیام توئیتری خود نوشت: از شنیدن خبر ترور شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن به شدت محزون شدیم، او دوست وفادار قطر و حامی روابط نزدیک میان دو کشور بود.

وزارت امور خارجه قطر هم ترور نخست وزیر سابق ژاپن را به شدت محکوم کرد و آن را جنایتی شنیع خواند.

این وزارتخانه همچنین بر موضع قطر مبنی بر رد خشونت و تروریسم با هر انگیزه‌ و دلیلی تاکید کرد.

از سوی دیگر محمد بن زاید، رئیس امارات هم با ابراز تاسف نسبت به کشته شدن آبه، اعلام کرد که با نهایت اندوه، خبر درگذشت دوست عزیزمان که به اخلاص و فداکاری برای وطنش ژاپن، معروف بود، دریافت کردیم.

بن زاید همچنین افزود: شینزو آبه به تقویت روابط تاریخی میان ژاپن و امارات کمک کرد.

همچنین سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور پیام تسلیتی را به فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در پی ترور شینزو آبه ارسال کردند.

پادشاه عربستان در متن پیام تسلیت خود نوشت: خبر درگذشت نخست وزیر پیشین ژاپن را دریافت کردیم و صمیمانه‌ترین تسلیت و همدردی خود را به دولت و ملت ژاپن و خانواده آبه، ابراز می‌کنیم.

وزارت امور خارجه عربستان هم در پیام تسلیتی با اشاره به نقش کلیدی شینزو آبه به عنوان دوست عربستان که برای تقویت پیوندهای دوستی و همکاری میان دو کشور تلاش کرد، از نقش مهم وی به عنوان رهبری تاثیرگذار در سطح جهان، قدردانی کرد.

از سوی دیگر هیثم بن طارق، سلطان عمان نیز پیام تسلیتی را به ناروهیتو، امپراطور ژاپن ارسال کرد و صمیمانه‌ترین تسلیت و همدردی خود را با امپراطور و ملت این کشور و همچنین خانواده آبه ابراز کرد.

وزارت امور خارجه عمان هم در بیانیه‌ای این حادثه را محکوم و از تلاش‌های شینزو آبه در طول سالیان طولانی برای تقویت روابط عمان و ژاپن و ریاست افتخاری وی بر انجمن دوستی دو کشور قدردانی کرد.

همچنین وزارت امور خارجه کویت نیز ترور نخست وزیر پیشین ژاپن را محکوم و بر موضع همیشگی و ثابت این کشور در رد خشونت تاکید کرد و از تلاش شینزو آبه در سطح منطقه و جهان و همچنین نقش وی در تحکیم روابط دوستی میان کویت و ژاپن قدردانی کرد.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه بحرین هم با یادآوری اقدامات نخست وزیر پیشین ژاپن در خدمت به کشور و ملت خود و تلاش‌های وی برای توسعه روابط دوجانبه بحرین و ژاپن، حادثه ترور شینزو آبه را محکوم و آن را در تضاد با ارزش‌های اخلاقی و انسانی دانست و با کشور و ملت ژاپن ابراز همبستگی کرد.

گفتنی است که شینزو آبه، نخست وزیر اسبق ژاپن صبح روز گذشته جمعه طی یک سخنرانی انتخاباتی با شلیک گلوله مورد سوء قصد قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    2 0
    احسنت
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    3 0
    عجب هفت خطی بوده طرف که جمع اضداد او را دوست بزرگ خود میدانستند!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس