رشد ۲۰ درصدی شمار مبتلایان به کرونا در انگلیس طی یک هفته

در پی شیوع زیرسویه‌های جدید اومیکرون، شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در انگلیس ظرف یک هفته نزدیک به ۲۰ درصد افزایش یافته‌است.

به گزارش مشرق به نقل از تارنمای روزنامه گاردین، آمارهای رسمی نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در انگلیس ظرف یک هفته نزدیک به ۲۰ درصد افزایش یافته‌ به گونه‌ای که از هر ۲۵ نفر در انگلیس، یک نفر به این بیماری مبتلا شده‌است.

بر اساس آخرین داده‌های "اداره آمار ملی" (ONS)، تخمین زده می‌شود که ۲.۷۱ میلیون نفر در انگلیس در هفته منتهی به ۲۹ تا ۳۰ ژوئن (۸ تا۹ تیر) به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که ۱۸ درصد نسبت به هفته پیش از آن افزایش نشان می‌دهد.

بررسی ها حاکی از آن است که میزان ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس در تمام مناطق و همه گروه‌های سنی افزایش یافته است.

کارشناسان دلیل این امر را شیوع زیرسویه های BA.۴ و BA.۵ عنوان کرده اند که از اواسط ماه ژوئن (اواخر خرداد) غالب شده اند.

شمار بستری شدگان ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ نیز ظرف یک هفته به رقم ۱۱ هزار و ۸۷۸ نفر رسیده که نشانگر رشد ۳۳ درصدی آن است.  

کارشناسان بهداشت هشدار داده‌اند که این میزان احتمالا در طول ماه ژوئیه (تیر و مرداد) به دلیل کاهش قابل توجه سطح ایمنی در افراد مسن افزایش می‌یابد.

براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از ۲۲ میلیون و ۸۸۳ هزار نفر در انگلیس به کووید-۱۹ مبتلا شده اند که از این میان بالغ بر ۱۸۰ هزار و ۷۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند. این کشور در حال حاضر رتبه ششم را از نظر میزان ابتلا و مرگ و میر در جهان داراست.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس