کد خبر 1396457
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۱
.

منابع عراقی گزارش دادند که در فرودگاه بغداد تیراندازی صورت گرفته و تا کنون یک نفر کشته شده است.

به گزارش مشرق، منابع خبری عراق از تیراندازی در فرودگاه بغداد خبر دادند و گفتند که این تیراندازی در ورودی شماره ۱۴ رخ داده است.

پایگاه خبری بغداد الیوم گزارش داد که این تیراندازی لحظاتی پیش صورت گرفت و تا کنون، یک نفر کشته شده است.

کانال تلگرامی صابرین نیوز هم خبر داد که هویت فرد کشته شده، هنوز مشخص نیست، ولی این منطقه تحت تسلط شرکت انگلیسی به نام «جی فور اس» (G۴S) قرار دارد.

هنوز جزئیات بیشتری درباره این حادثه منتشر نشده است.

رسانه‌های خبری سوم خرداد ماه هم، از حمله به یک پایگاه در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر دادند. در این حمله، پایگاه هوایی شهید «محمد علاء» در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

سیستم‌های پارازیت‌انداز ائتلاف بین‌المللی پهپاد را سرنگون کردند و همزمان سامانه‌های پدافند هوایی نیز فعال شدند. سازمان‌های ذیربط عراق پس از یافتن بخش‌هایی از لاشه پهپاد، تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کرده‌اند.

 این پایگاه در محدوده فرودگاه بین‌المللی بغداد قرار دارد و پیشتر بارها هدف حملات راکتی قرار گرفته است. یک منبع امنیتی هم تأکید کرد که اطراف پایگاه یا با پهپاد یا با راکت هدف حمله قرار گرفته و همزمان سامانه‌های پدافند هوایی مستقر در فرودگاه فعال شدند و آژیرهای خطر به صدا درآمدند.

مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق هم با صدور بیانیه‌ای این حمله پهپادی را تأیید کرد و گفت این پهپاد هنگام نزدیک شدن به پایگاه هوایی محمد علاء سرنگون شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس