کد خبر 1396320
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
جانسون از رهبری حزب محافظه‌کار استعفا کرد

بوریس جانسون پس از آغاز موجی از استعفا و کناره‌گیری اعضای حزبش از جمله چندین وزیر کابینه سرانجام رسما از رهبری حزب محافظه‌کار کناره‌گیری کرد.

به گزارش مشرق، بوریس جانسون پس از آغاز موجی از استعفا و کناره‌گیری اعضای حزبش از جمله چندین وزیر کابینه با ایراد سخنانی مقابل دفتر نخست وزیری از رهبری حزب محافظه‌کار کنار رفت و به این ترتیب انتخابات برای تعیین جانشین رهبر جدید حزب محافظه‌کار آغاز خواهد شد.

با توجه به اینکه حزب محافظه‌کار دارای اکثریت قاطع کرسی‌های پارلمان است، رهبر جدید این حزب نخست وزیر خواهد شد.

جانسون در سخنرانی خود گفت: اکنون به وضوح اراده حزب محافظه کار این است که یک رهبر جدید برای حزب و یک نخست وزیر جدید انتخاب شود.

ببینید:

عکس/ سقوط دلقک

نخست وزیر انگلیس افزود که در این رابطه با رئیس فراکسیون حزب محافظه‌کار گفت‌وگو کرده و دو طرف توافق کردند که روند انتخاب رهبر جدید آغاز شود. وی بر همین اساس تائید کرد تا زمانی که جانشین وی انتخاب شود در مقام نخست وزیر خواهد ماند.

او ادامه داد: دلیل اینکه در چند روز گذشته بسیار سخت جنگیده‌ام تا شخصا به انجام مأموریتم ادامه دهم، به این دلیل بود که احساس می‌کردم این کار، وظیفه من در قبال شما بود.

جانسون سپس به دستاوردهای دولت در «انجام برگزیت، مدیریت کشور در دوران همه‌گیری کرونا، دریافت سریع‌ترین واکسن در اروپا، سریع‌ترین خروج از قرنطینه و در چند ماه گذشته هدایت غرب در مقابله با حملات پوتین در اوکراین» اشاره کرد و افزود: در چند روز گذشته سعی کردم همکارانم را متقاعد کنم که تغییر رهبر در شرایطی که کارهای زیادی انجام می‌دهیم و زمانی که تنها چند امتیاز در نظرسنجی‌ها عقب هستیم، عجیب است.

او از اینکه از اینکه مجبور است از قدرت کناره‌گیری کند ابراز تاسف کرد و آن را تصمیمی دردناک خواند.

جانسون خطاب به جانشین خود هم گفت؛ تا جایی که بتوانم تو را حمایت می‌کنم. «می‌دانم که بسیاری از مردم (با رفتن من از قدرت) احساس آرامش خواهند کرد و شاید تعداد کمی نیز ناامید شوند. اما می‌خواهم بدانید چقدر غمگینم که بهترین شغل دنیا را رها می‌کنم.»

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    18 0
    جانسون به دَرَک واصل شد. نوبت مکرون هم به زودی فراخواهد رسید.
  • سید فروزان CH ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    10 0
    بای بای بوریس ،بای بای این همونی بود که رفت اوکراین و قدم زنان در خیابان وعده پیروزی
  • بختیاری IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    4 0
    خبر مرگت الان بیکار و ازاد شدی از انجام خیانت وخباثت درحق سایر ملل وبا خیال راحت برو زهرماری کوفت کن و عرعر کن تا جونت بالا بیاد.به امید خدا روزگار سیاهی در انتظار غرب وحشی صهیونیست شیک پوش هست به تلافی سالهای سال کشتار وجنایت در حق ملت ها
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    2 0
    جانسون آشغال مثل ترامپ به جهنم رفت. جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته استوار است
    • SE ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      0 0
      بوریس جانسون تسلیم دموکراسی شد و رفت!
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    4 0
    میگم امروز چه روزی بود واسه عن گلیسی ها و غربگداهای داخلی و بی بی سی!!! جاسوساشونو که گرفتن، نخست وزیرشونم که به فنا رفت!!! یه سیلی طوفانی چیزی هم بیاد تکمیل میشه!!! خخخخخخخخ
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    3 0
    جنگ دراوکراین بانابودی رسمی اقتصاداروپا تمام میشوداگرباجزغاله شدن بابمب اتم تمام نشود
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    3 0
    خر مگس معرکه اکراین بای بای
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    3 0
    وقتی مردم دنیا روی آرامش را می بینند که همه سردمداران غرب وحشی از دنیا بروند ودنیا روی آرامش وعدالت را ببیند انشاءالله تا آن روز خیلی دی نخواهد پایید
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    1 0
    عرض نکردیم اون دستی که اردوغان بر شانه جانسون گذاشته بود معناش این بود که بزودی جانسون رفتنی است !؟ وقتی سران کشورهای دیگه یه جایی جمع اند فرقی نمیکنه در ایران جمع باشد. یا در خارج از ایران ، رفتارهایی از خودشون بروز میدن که میشه یه چیزهای مهمی ازش فهمید / اینکه اشرف غنی قبل از فرارش از افغانستان تو جمع برخی سران کشورها در کدوم کشور حضور یافته بود و با کدوم یک از سران دیدار کرده بود و چه حرکاتی و کلماتی از خودش بروز داد ه بود بماند / سیاست مثل پازل هست مهم اینه که درست در کنار هم چیده بشن تا بفهمی تیکه بعدی اش چیه و کجا باید بگذاریش !؟
  • DE ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 0
    جانسون خیلی عوضی بود.
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 0
    این 🐕 سگ‌هاررفت‌جاش‌گرگ‌خوناشام‌خاهدامد
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 0
    از تبعات درگیری با روسها هستش، این خوک انگلیسی نباید با روسها در می افتاد. در دنیای جدید چند قطبی با سه کشور نباید در افتاد؛ روسیه، چین و ایران.
  • SE ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    فقط با سه چهار روز اعتراض و استعفای چند وزیر بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیای کبیراستعفاء داد،
  • AE ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    رفت به جهنم !!!!!! این هم وارد زباله دان تاریخ شد البته امروز جمعه هست شاید به گوش بعضی ها برسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس