ایران، روسیه و چین در آمریکای لاتین رزمایش برگزار می‌کنند

یک وبگاه آمریکایی نوشت؛ رزمایش نظامی که با عنوان «رزمایش تک‌تیرانداز مرز» شناخته می‌شود، نشان می‌دهد که حکومت‌های ضدآمریکا از سراسر جهان در حال متحد شدن هستند.

به گزارش مشرق، کیهان در ویژه های خود نوشت:

امروز دیگر نه تنها پایگاه‌های آمریکایی در منطقه خلیج‌فارس یا حتی در محدوده خاورمیانه در تیررس نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران هستند بلکه گستره حضور نیروهای نظامی کشورمان به دورترین آب‌ها و یا به عبارتی به حیاط خلوت آمریکا نیز رسیده چنان‌که یک سایت خبری-تحلیلی آمریکایی در این باره نوشته است: «این نخستین بار در تاریخ است که قرار است واحدهایی از نیروی دریایی ایران، در چند ده کیلومتری آب‌های آمریکا در نیمکره غربی و در یک رزمایش نظامی شرکت کند.»

وبگاه «واشنگتن فری بیکن» که نزدیک به جمهوری‌خواهان آمریکا است در گزارشی به برگزاری رزمایش مشترک میان ایران، روسیه و چین به همراه ۱۰ کشور دیگر در آب‌های دریای کارائیب پرداخته و نوشته است: «ایران، روسیه و چین در حال آماده شدن برای اجرای یک رزمایش بزرگ در آمریکای لاتین هستند تا به آمریکا این پیام را برسانند که چگونه این ارتش‌ها می‌توانند در بیخ گوش آمریکا نمایش قدرت دهند. بر اساس گزارش مرکز جامعه آزاد امن (اندیشکده‌ای که رژیم‌های ضدآمریکایی را ردیابی می‌کند) ونزوئلا، تحت رهبری نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور سوسیالیست و ضد آمریکا قرار است میزبان رزمایش نظامی در اواسط ماه اوت (مردادماه) باشد. روسیه، چین و ایران به همراه ۱۰ کشور دیگر، نظامیان خود را برای رزمایش‌های نظامی به نیمکره غربی می‌آورند؛ جایی که با نام دریای کارائیب حیاط خلوت آمریکا شناخته می‌شود.»

نشان‌ه­ای آشکار از تشکیل ائتلاف ضدآمریکایی

واشنگتن فری بیکن در ادامه افزوده است: «بر اساس گزارش ‌اندیشکده [مرکز جامعه آزاد و امن]، این رزمایش نظامی که با عنوان «رزمایش تک‌تیرانداز مرز» شناخته می‌شود، نشان می‌دهد که حکومت‌های ضدآمریکا از سراسر جهان در حال متحد شدن هستند و «آماده می‌شوند تا این پیام را به وضوح برسانند که منطقه آماده پذیرش نیروی چندقطبی است» که بر پذیرش حکومت‌های ضدآمریکایی در آمریکای لاتین تمرکز دارد. بخش مهمی از «ارتش روسیه برای اولین بار آماده می‌شود تا واحدهایی از نیروهایش را برای برگزاری یک رزمایش نظامی به نیمکره غربی بیاورد» - حتی در شرایطی که مسکو درگیر جنگ در اوکراین است.»

این گزارش در ادامه افزود: «این رزمایش‌ جنگی یکی از واضح‌ترین نشانه‌هایی است که تا به امروز نشان می‌دهد ائتلافی ضدآمریکایی در آمریکای لاتین تشکیل شده است. حکومت‌های [ضدآمریکایی در آمریکای لاتین] برای تقویت روابط با روسیه، چین و ایران تلاش می‌کنند. مادورو اخیراً یک سفر دیپلماتیک به خاورمیانه را به پایان رساند که طی آن یک قرارداد استراتژیک ۲۰ ساله با ایران امضا کرد که زمینه را برای پهلو گرفتن یک نفتکش [ساخت] ایران در ونزوئلا و تخلیه نفت خام تحریم شده ایران فراهم کرد. توافق راهبردی ایران و ونزوئلا در ادامه توافق‌های راهبردی مشابهی است که جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر با چین و روسیه امضا کرده است. حکومت‌های آمریکای لاتین نیز در حال امضای قراردادهای نظامی با روسیه هستند.»

روسیه و متحدانش ایران و چین در آستانه نمایش قدرت بزرگی با رزمایش نظامی در ماه اوت [مرداد ماه] در ونزوئلا هستند. «جوزف هومیر»، تحلیلگر امنیت ملی و مدیر اجرایی این ‌اندیشکده، به [وبگاه] واشنگتن فری بیکن گفت که چگونه از این نوع رزمایش نظامی مشترک برای مشروعیت بخشیدن به کشورهای ضداستکباری و مشروعیت‌زدایی از رژیم‌های [تحت سلطه آمریکا] در نیمکره غربی استفاده می‌شود. با عادی‌سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب، ما در معرض خطر تضعیف مشروعیت اخلاقی [رژیم‌های تحت سلطه آمریکا] در آمریکای لاتین هستیم.»

نفوذ ایران، روسیه و چین در آمریکای جنوبی

این گزارش در ادامه به نفوذ ایران، روسیه و چین در آمریکای لاتین پرداخته و خاطرنشان ساخت: «همچنین نشانه‌هایی وجود دارد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در حال تقویت حضور خود در آمریکای لاتین است... همزمان با افزایش روابط نظامی و اقتصادی ایران و ونزوئلا، دانیل اورتگا، رئیس‌جمهور نیکاراگوئه- متحد مادورو- یک پیمان نظامی با روسیه تمدید کرد که «به سربازان، هواپیماها و کشتی‌های روسیه اجازه گشت در مرزهای این کشور آمریکای مرکزی و انجام تمرین‌های آموزشی نظامی مشترک داده شد.» براساس این گزارش، این توافقنامه نظامی در بحبوحه جنگ روسیه با اوکراین امضا شد که نشان می‌دهد حضور در آمریکای لاتین برای مسکو با وجود فشار بر مرزهای خود همچنان در اولویت است.»

گزارش واشنگتن فری بیکن افزود: «روسیه در آمریکای لاتین عملیات اطلاعاتی مخفیانه انجام داده است... چین نیز در منطقه فعال بوده، اگرچه این تلاش‌ها توجه رسانه‌ای کمی به خود جلب کرده است. وانگ یی، وزیر خارجه چین ماه گذشته چندین قرارداد اقتصادی در آمریکای لاتین امضا کرد و با اروگوئه، نیکاراگوئه و اکوادور تماس گرفت. ابتکار کمربند و جاده چین، برنامه‌ای برای افزایش ردپای جهانی چین، راه خود را به آرژانتین باز کرده است، جایی که برای ساخت پروژه‌های زیربنایی کار می‌کند.

در انتهای این مطلب آمده است: «در حالی که روسیه تلاش می‌کند تا سیستم مالی بین‌المللی را [مبتنی بر دلار] مشروعیت‌زدایی کند، چین با یک بانک مستقر در سوئیس توافق‌نامه‌ای را برای ایجاد ذخیره ارز یوان همراه با ‌اندونزی، مالزی، هنگ‌کنگ، سنگاپور و شیلی امضا کرده است. با دلار آمریکا مقابله کند.»

پرواز پهپادهای ایرانی در ونزوئلا

خبر دیگر اینکه خبرگزاری فارس از قول منابع خبری خود نوشت که بعد از ظهر دیروز (چهارشنبه به وقت تهران) پهپادهای ایرانی مونتاژ شده در ونزوئلا در جریان رژه نظامی این کشور به پرواز درآمدند. مطابق این گزارش ارتش ونزوئلا برای اولین‌بار در رژه نظامی خود در پنجم ژوئن (سه‌شنبه ۱۴ تیر)، پهپادهای رزمی ایران مونتاژ شده در ونزوئلا را نمایش داد. پهپادهایی که در ابتدا با نام ایرانی «مهاجر-۲» شناخته می‌شدند، اکنون با نام «آنتونیو خوزه  سوکره» شناخته می‌شوند. رصد، شناسایی و حمله با قابلیت ضدتانک و ضد نفر از ویژگی‌های تجهیزاتی این پهپاد است که در این رژه اعلام شد. ونزوئلا سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که ایران در ساخت هواپیماهای بدون سرنشین به این کشور کمک می‌کند. ایران و ونزوئلا دو کشور از اعضای اوپک هستند و با واشنگتن اختلاف دارند، در زمینه صادرات نفت نیز همکاری می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    به به دمهٔ این کشورها گرم، این شد کار درست حسابی، آفرین!!!!
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      8 7
      ببخشید مختصر شد، خواستم بنویسم "دم همهٔ این کشورها"!!!! خخخخخخ
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      6 1
      یه غائب بزرگ داره:زیردریایی اقیانوس پیمای اتمی ایران!این یک قلم به سرانجام نرسه،نیمی ازقدرت ایران هم هنوزمعطل وبالقوه نیست وصفایی نداره به امیدجشن ملی درکنارسواحل خلیج فارس هنگام الحاق اولین زیردریایی تماماایرانی باپیشران اتمی
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      0 0
      دم كي گرم مردم يا شماها ما مزدوريم يا كسايي كه بدبختي فقر مردمو نميبينن اي كاش خدارا در نظر ميگرفتين والكي دم از خدا نميزدين اي واي بر شماها
  • ایرانی IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    60 7
    در مبارزه با دعش و صدام و انگلیس و امریکا و صهیونیسم پیروز شدیم ولی در مبارزه با مستکبران و مالکان و ثروتمندان داخلی که جان مردم را در شیشه کرده اند بهای املاکشان را ده برابر و اجاره را پنج برابر کرده اند شکست خوردیم این ثروتمندان به اصطلاح وطنی که همیشه غالبا طرفدار غربی ها هستند با آرامش کامل و در چتر حمایت امنیت مدافعین حرم و وطن باعث له کردن مردم وطن پرست ولی فقیر بی خانه شده اند و دولت با آنهاست
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      22 7
      در میانه جنگ بر طبق نفاق کوبیدن یا کار دشمن است یا عوامل دشمن
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      10 4
      گل گفتی برادر
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      12 2
      ۸:۴۳ نفاق یعنی در پوشش و پوستین حرف راست بخواهی حرف اصلی و ... و تکرار حرفهای غربی را بکنی
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      0 0
      حتما صدام رو تو سرنگون کردی.
    • 5268544624 IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      0 0
      آفرین
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    13 37
    دلتونو به چند تا بادبادک خوش کنید.دیگه تو زباله گردی هم دست زیاد شده چیزی گیرم نیومد.
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      28 8
      زباله گرد احتمالا مغز خودت را میگی .خود آمریکا وقتی میاد تو خلیج فارس مانور انجام میده کلی جو سازی و شعار میده .حالا ایران برا اولین بار میخواد ابن کار رو در نزدیکی مرزهای آمریکا انجام بده ،خوب نیست؟
    • امیر IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      18 6
      ای صهیونیست معلومه این بادبادکا بد سوزندنتون نه.تازه اینا اولشه .بکش بکش تو ذهنت هر روز شب مرور کن..
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      12 4
      زباله گرد نمی‌تواند گوشی هوشمند و اینترنت داشته باشه حتی زباله کردهای غربی پس حرف مفت نزن
    • علویان IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      4 1
      برادر جان برکف پاسدار ما درمبارزه با دمورکرات ها کومله رزگاری جیش الطلم وهاب یها اسرائیلی ها پیروز شدیم 220000 شهید دادیم فقط 22000 شهید درمبارزه با مزدوران امریکا درکردستان واذربایجان غربی ولی چرا دست ما درمبارزه با حرمله های داخلی ومحتکر ها بسته است شما جلسه بگیرید فرماندهان سپاه بگویئد مردم چه کنند هرکجا سپاه وارد شده پیروز است آخر شما چرا از سردخانه های داخلی ارتش وسپاه استفاده نمی شود که محتکران با جان مردم بازی کنند ما فریادمان را به کی بگویئم ائمه جمعه هم ساکت اند بسیج وارد کار اگر بشود درست می شود.
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      3 4
      چقدرتو حال به هم زن واشغال هستی چش دیدن پیشرفت کشورت راهم نداری
    • IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      0 0
      اولا که زباله گردی درآمد سرشاری داره از قانون کار بیشتر. کسانی که کسر شأنشون نمیشه سود خوبی از این طلای کثیف بدست میارن امروزه زباله گردی تو دنیا طرفداران زیادی داره علی الخصوص تو کشورهای مصرفی مثل آمریکا که زباله زیادی تولید میکنن بعبارتی هرچی کشوری مصرف گراتر باشه زباله گرد بیشتری هم بوجود میاد ثانیا تو زباله گردی و خبر رزمایش ایران تو ونزوئلا رو دنبال میکنی؟
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    23 6
    این رزمایش باید سالها زودتر انجامدمیشد
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      9 2
      دولت هماهنگ میخواست . نه دولتی که بگه چرا موشک میسازید!!
  • MD ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    16 4
    این یک اتفاق مهم و بزرگ برای ایران پس از صدها سال محسوب میشه.
  • ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    12 6
    فرات را دوباره بسته اند هل من ناصر ینصرنی‌. ______ ترکیه مثل‌ یزید، فرات را بسته است_____سد ایسیلو‌‌ نباید باشد____اللهم عجل لولیک الفرج
    • خخخخ IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      2 2
      خخخ پرونده های بازی که دارید بستید بعدش به ترکیه هم حمله کنین خخخخ
  • ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    8 2
    فرات را دوباره بسته اند هل من ناصر ینصرنی‌. ______ ترکیه مثل‌ یزید، فرات را بسته است_____سد ایسیلو‌‌ نباید باشد____اللهم عجل لولیک الفرج
  • ایرانی IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    10 5
    این رزمایش اقتدار ایران است و افتخار ما ایرانیان ولی درست گفت در مبارزه با دعش و صدام و انگلیس و امریکا و صهیونیسم پیروز شدیم ولی در مبارزه با مستکبران و مالکان و ثروتمندان داخلی که جان مردم را در شیشه کرده اند بهای املاکشان را ده برابر و اجاره را پنج برابر کرده اند شکست خوردیم این ثروتمندان به اصطلاح وطنی که همیشه غالبا طرفدار غربی ها هستند با آرامش کامل و در چتر حمایت امنیت مدافعین حرم و وطن باعث له کردن مردم وطن پرست ولی فقیر بی خانه شده اند و دولت با آنهاست
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    5 21
    روسیه که تو اوکراین گیر کرده وین هم ترسو تر از این حرفاس ایران هم په اقتصاد داره نه مردمش در هیچ جی شرکت میکنن نه ادوات نظامی درست حسابی داره
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      10 2
      روسیه یجوری تو اوکراین گیر کرده که بقول خود اروپایی ها و آمریکا بعیده تا آخر امسال دیگه کشوری به اسم اوکراین وجود داشته باشه
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    1 2
    ما که نفهمیدیم چی شد
  • علوی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    10 3
    امریکائیها می آیند درکنار گوش ما درخلیخ فارس با عربها مانور می دهند ما هم باید برویم بغل گوش اینها مانور بدهیم
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    9 3
    نمایش قدرت ابرقدرت های شرق درحیات خلوت آمریکا دیدنی است
  • مجید محاوی IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    4 8
    ١٠ دیگه ههههه سه کشور کمونیست فقط هستن
    • امید IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      9 2
      مثلاً توعه صهیونیست خدا شناسی؟؟
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    3 2
    سیاه لشگری چین و روسیه
  • حسين DE ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    4 2
    ايران با حضور در اين رزمايش مشترك با حضور روسيه و چين به ميزبانى كشور دوست ونزوئلا براى دومين بار دكترين مونرو را در اعماق اقيانوس كارائيب غرق ميكند، بار اول با فرستادن و اعزام سوخت و وسايل پالايشگاهى و اين بار با حضور نظامى و با اقتدار كامل.
  • راستگو IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    4 1
    سلام ایران کارش درسته ومردانه درمقابل بزرگترین ابرقدرت ایستاده ودرهرشرایطی دوستانش رارهانمیکنداین خصلت هامردانه هست فرزندان رستم درهیچ جبهه ای پشت به دشمن نخواهندکرددرودبرارتش جمهوری اسلامی ایران وسپاه پاسداران انقلاب اسلامی وبسیج قهرمان
  • منوچهر دهقان منشادی IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    1 1
    درود. برای مثال در ورزش پر هیجان تنیس عموما چند نو جوان در کنار زمین بازی قرار دارند که نام توپ جمع کن را دارند. حال این رزمایش توپ جمع کن ها دور خود برای هدف گرفتن های احتمالی قرار داده . تا از کشتی لجستیک ایران برای سوخت رسانی مجانی و بی حساب و ناوچه های ایران جهت حفاظت از رزم ناوهای چین و روسیه بکار گرفته شده اند . تمام
    • حمید IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      0 0
      چی میگی رستم خودش با نامردی تمام پسر خودش سهراب رو کشت.
    • IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      0 0
      سطوح حماقت رو با این تحلیلت جابجا کردی
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    3 1
    وطن پرستی از ایمان است در عجبم از کسانی که داعیه وطن پرستی دارند اما با حرف وعملشان به این کشور خیانت میکنند سر فراز باد ایران مقتدر ونابود باد خاینین داخلی و خارجی
  • مهدی IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    1 5
    مردم ایران جنایات روسهاواخیرآچینیهارافراموش نمیکنند هرگونه تلاش برای نزدیکی وایجادرابطه بااین دوکشور محکوم وبانیانش خائن هستن!!
    • ابراهیم IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      5 0
      بله مردم ایران یادشون نرفته اربابان کثیف انگلیسی تو در زمان قحطی با این مردم چه کردند یا آمریکای جنایتکار بعد کودتای مصدق چه ظلم ها که نکردند. مطمئن باش پوزه ارباب صهیونیست تو را به خاک خواهیم مالید
  • سید حسن IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 1
    ببینید انچه باعث قدرت در دنیا و پدیده ابرقدرتی میشه پشتوانه مالی و تامین دامنه اتش نظامی در جنگ نیست بلکه متقاعد کردن کشورها چه از حیث اقتصادی و چه از حیث نظامی به امتناع از رويارويي نظامی است یعنی ترسیدن بدلیل سقوط سهام بازار یا ترس از تحریم و ترس از فراهم اوردن سوخت و دیگر ملزومات استراتژیکی هست که قدرت رو نمود میده چین روسیه ایران باید بجای اتحاد نظامی بازارهای دنیا را تصاحب کنند مثل امریکا که حتی چاپ دلار بدون پشتوانه هم اگه چاپ کنه به ارزش سهام ایالات متحده افزوده میشه چون تمام معاملات دنیا برپایه دلار انجام میشه
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    3 1
    تشکیل ائتلاف نظامی ضد آمریکایی و استقرار دائمی ناوگان های دریایی آن در دریای کارئیب باعث جلوگیری از نفوذ فزاینده غده سرطانی آمریکا در جهان می شود. این ائتلاف همچنین باید با ایجاد پایگاه هایی در دریای چین و همچنین در شمال اقیانوس اطلس، دریای مدیترانه و جنوب اقیانوس هند و همچنین نزدیک قطب جنوب جلوی اقدامات نظامی آمریکا را بگیرد. جهان تک قطبی آمریکایی باید متلاشی شود. آمریکا دو راه دارد، یا از اقدامات سرطانی خود ضد ملت ها دست بکشد و یا توسط ائتلاف نظامی ضد آمریکایی نابود خواهد شد.
  • DE ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 2
    الان که امریکا و کشورهای اروپایی روسیه رو زیر بدترین نوع تحریم ها قرار دادن الان وقت اون رسیده یه تستی بزنیم کشور دوست و برادر و متحد و عالیجناب پوتین رو، ببینیم یه چهار تا جنگنده به ایران میفروشه یا به .... هم نیست 😏😏😀😃
  • محمدرضا IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    6 0
    نميشه اشتباهي يه موشك بزنيد وسط آمريكا
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 5
    همه کشورها اگر دنبال حق هستند باید حمله کنند کره شمالی ازاد کنند و حمایت خیانت پس اگر پیغمبر ص و امامان ع بودن کره شمالی ازاد می کردند نه با ظالمان روسیه وچین بروند که از کره شمالی حمایت کنند جنگ ما بعد از 8 سال جنگ باید جنگ با کره شمالی باشه و راه اشتباه و بد این که این راه نرفتیم و کره شمالی به صلاح اتمی رسیده که هر چند سخت باید دنیا را مجاب کنیم به جایی رزمایشات حمله کنند مردم کرهشمال ازاد بشوند و بعد مرگ ایران ها جواب خدا چی می خواهی بدی مردم فلستین هر لحظه بخوان می توانند از فلسین بروند اما مردم کره شمالی اسیر و نمی تونند بروند و ما به جای محکوم نکردن از روسیه و چین بترسیم و خدا نترسیم و پرودگار اتش جهنم بی کی میزنه و بزرگ ترین گناه هم میگن ترس /......................حتی مشرق می ترسه تر س خدا چرا نداری پس مشکل داری و این مشکل باعث سقوط و سوعه استفاده همه میشه
    • ahad IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      4 0
      ایران کارش بیسته
    • حجت RU ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      1 0
      حضرت والا زبان فارسیو چند شدی. چند بار بهت بگن زیپ دهنتو بکش
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    4 0
    زنده باد ایران اسلامی نابود باد استکبار
  • سالار IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    3 0
    خدا وکیلی غربزده ها را عصبانی نکنید!!
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    3 0
    ایران بدنبال سلطه بر تنگه های عبوری مهم در دنیاست. عبور و مرور در کانال پاناما و تنگه جبل الطارق را باید در روزی که ایران تهدید جدی بشود بتوانیم مختل کنیم. آینده از آن ماست.
  • Shahin IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    1 0
    سلام.عالیه ازاول اینکارومیکردین حالا عالیه عالیه
  • 007 IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    0 0
    بسیار عالی
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۱
    0 0
    هزینه ی این مسخره بازی ها، چقدر شد؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس