1

عوامل انتشار دهنده این فایل با استفاده از ترفندهای امنیتی آشنا و پیش‌بینی از آینده، اقدامات ظریفی نیز انجام داده و فایل را در چند نسخه کپی برداری کرده بودند!

سرویس سیاست مشرق- بیش از یک سال پس از انتشار یک فایل صوتی از سخنان وزیر سابق خارجه، جواد ظریف در یک گفتگوی مفصل به زوایای پنهان آن ماجرا نور تابانده است. سال گذشته در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یک فایل صوتی چند ساعته از ظریف منتشر شد که او ناکامی‌های دولت وقت در برجام و سیاست خارجه را به گردن بخش‌هایی از نظام انداخته و با ایجاد یک دوگانه‌سازی غلیظ میان «میدان» و «دیپلماسی» ادعا کرده بود که برجام فدای میدان شده است! اشاره او از میدان فعالیت‌های مقاومت مردمی و نیروی قدس به فرماندهی شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی در منطقه بود.

در آن روزها این فایل صوتی سر و صدای زیادی در فضای سیاسی کشور به پا کرده و بسیاری آن را مقدمه حضور طوفانی اصلاح‌طلبان رادیکال با تابلوداری محمدجواد ظریف در انتخابات ارزیابی می‌کردند. روایت است که این فایل صوتی با عنوان «تاریخ شفاهی» و با سفارش مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری تهیه شده بود. گفته شده است که هدف از تولید این پروژه سفارشی آن بود که دستاوردهای دولت روحانی ثبت تاریخی شده و دلایل ناکامی‌های ۸ ساله آن تشریح گردد.

در آن روزها وضعیت دولت به حدی وخیم بود که در یک نظرسنجی محبوبیت حسن روحانی به زیر چهار درصد رسیده و حتی اصلاح‌طلبان به عنوان حامی دولت تدبیر در دو انتخابات سال ۹۲ و ۹۶ هم حاضر نبودند مسئولیت اقدامات و عملکرد دولت را گردن بگیرند، از این رو برخی از اعضای موثر در حلقه تصمیم‌سازی دولت وقت گمان می‌کردند که با اجرای این پروژه می‌تواند بار خود را سبک کرده و مسئولیت شکست را از روی دوش خود بردارند!

رمزگشایی از زوایای پنهان یک عملیات تخریبی علیه حاج قاسم در تهران!/ چه کسی ظریف را در شب انتخابات قربانی کرد؟

چرا فایل صوتی ظریف منتشر شد؟

حسام الدین آشنا مسئول وقت این پروژه گفته است که با بسیاری از اعضا و مشاوران دولت تدبیر گفتگو کرده تا سند دستاوردهای دولت را تکمیل کند. پس از بیان این توضیح از سوی مشاور رئیس‌جمهور وقت این سوال پدید آمد که چرا در میان بیش از ده گفتگوی آرشیوی تنها فایل وزیر خارجه به بیرون درز کرده و در اختیار برخی از رسانه‌ها یا افراد در داخل و  تعدادی خبرنگار ضد انقلاب خارجی قرار گرفته است؟

پاسخ به این سوال سخت نیست! ظریف به دو دلیل سوژه‌ای مناسب برای درز به بیرون بود. پس از اجرای این پروژه مشخص شد که وزیر خارجه بیش از وزرا و دیگر همکاران خود در دولت، رادیکال سخن گفته و مواردی را مطرح کرده بود که به زعم گردانندگان پروژه «سوژه سازی» می‌کرد، از سوی دیگر او نامزد بالقوه انتخاباتی محسوب شده و با اصرار و انکار فراوان در میان زعمای اصلاح‌طلب روبرو بود. انتشار این فایل در آن مقطع می‌توانست دوقطبی انتخاباتی را تحریک کرده و موج سازی کند.

از نظر مهندسان مستقر در اتاق عملیات این پروژه روانی در شرایطی که نه تنها قشر خاکستری، بلکه بدنه ثابت همیشه پا در رکاب ستادهای انتخاباتی (با توجه به اقدامات نا امیدکننده اصلاح طلبان و اعتدال‌گرایان در ۸ سال حضور در دولت، مجلس و شوراهای شهر) پای کار میتینگ‌های زنجیره‌ای نبودند؛ انتشار این فایل می‌توانست «شوک درمانی» کرده و ورق را به سوی اردوگاه چپ‌های ستادی و هسته سخت اصلاحات برگرداند.

بازیگردان این عملیات تخریبی اعتقاد داشت که استفاده از کلیدواژه‌هایی خاص از سوی ظریف(شکاف میدان و دیپلماسی) یک قمار تمام عیار با برد تضمینی است.

در پیش‌بینی صورت گرفته از جانب عوامل عملیاتی اگر محمد جواد ظریف در انتخابات حاضر شده و تائید صلاحیت می‌شد با تکیه بر همین فایل صوتی در مناظره‌ها و میتینگ‌های تبلیغاتی طوفان به پا کرده و حریف را آچمز می‌کرد و یا حتی اگر رد صلاحیت نیز می‌شد، شدت عمل اقدامات رادیکال افزایش یافته و پرونده دولت وقت سفیدسازی خواهد شد. از نگاه این جریان آلوده و گعده‌ای، فایل صوتی ظریف روزنه‌ای بزرگ برای بازگشت دوباره به قدرت در آینده‌ای نه چندان دور محسوب می‌شد!

رمزگشایی از زوایای پنهان یک عملیات تخریبی علیه حاج قاسم در تهران!/ چه کسی ظریف را در شب انتخابات قربانی کرد؟

رمزگشایی از زوایای پنهان یک عملیات تخریبی علیه حاج قاسم در تهران!/ چه کسی ظریف را در شب انتخابات قربانی کرد؟

استفاده از تاکتیک درز محتوای سردرگم کننده در ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای با قلم بهمن شناسا یا همان حسام الدین آشنا!

عوامل انتشار دهنده این فایل با استفاده از ترفندهای امنیتی آشنا و پیش‌بینی از آینده، اقدامات ظریفی نیز انجام داده و فایل را در چند نسخه کپی برداری کرده بودند. یک رونوشت از این فایل در داخل کشور نگه‌داری شده و رونوشتی دیگر را به خارج از کشور انتقال داده تا در صورت عدم موفقیت در انتشار آن در داخل، خطی آلوده در خارج آن را در رسانه‌های ضد انقلاب با آب و تاب فراوان منتشر کند، هدف آن بود که هر به شکلی که شده است این عملیات تخریبی با بازوهای داخلی و خارجی آن تا مرحله آخر اجرایی گردد.

محمد جواد ظریف درباره شیوه درز این فایل صوتی گفته است:

البته من پنج‌شنبه خبردار شدم که فایل درز کرده است؛ آقای [حسام‌الدین] آشنا به من زنگ زد یا برایم پیام گذاشت که ما اطلاعاتی داریم که فایل درز کرده و امیدواریم که منتشر نشود اما خواستم بدانی که درز کرده است. به آقای آشنا گفتم من که حوصله نمی‌کنم هفت ساعت صحبت‌های خودم را دوباره گوش کنم اما از شما خواهش می‌کنم که تکست(متن) مصاحبه را برایم بفرستید. ایشان هم گفت که همان روزی که ما برایت صوت را فرستادیم، تکست را هم فرستاده بودیم؛ من هم اصلا حوصله نکرده بودم CD را باز کنم و ببینم CD را در کامپیوتر دفترم گذاشتم اما باز نشد. یکی از همکاران را به دفترم آوردم و سی‌دی را برایم روی فلش ریخت اما فرصت نکردم حتی آن را باز کنم.

بعد دیدم که [همراه صوت] تکست هم هست. این چیزی که گفتم برای روز پنج‌شنبه بود. بعد از آن، دو نفر از اصلاح‌طلبان به من زنگ زدند و گفتند که ما شنیده‌ایم یک چنین فایلی از تو لو رفته و حرف‌هایی راجع‌به موضوعاتی داری. این دو نفر، از اصلاح‌طلبان متعادل و از رفقای مشترک با مرحوم شهیدسلیمانی بودند؛ به من گفتند که سعی می‌کنیم، نوار را برایت پیدا کنیم.

نکته جالب توجه آن‌که جواد ظریف در طول این گفتگو اشاره می‌کند که پیش از این هیچ‌گاه با حسام‌الدین آشنا ارتباط کاری دوجانبه نداشته و پس از انتشار این فایل صوتی تماس‌ها میان طرفین برقرار شده است، ظریف در طول این مصاحبه چند بار سعی کرده است تا مسئولیت کار را از سر خود باز کند؛ و خود را فردی بی اطلاع از اصل ماجرا نشان دهد؛ اما آقای دیپلمات در فرازی مهم از همین گفتگو کلید را در قفل انداخته و زوایای پنهان ماجرا را باز می‌کند. قابل توجه آنکه نام بردن از فردی چون «حسام الدین آشنا» به معنای کارگزاری این فرد در این پروژه بسیار مهم نیست، مشاور امنیتی رئیس جمهور وقت تنها سخنگو یا نمادی کوچک از یک محفل بزرگ‌تر است!

ظریف در باره  مشخصات این محفل می‌گوید:

آقای خاتمی پیغام داد که می‌خواهم بیایم و ببینمت؛ من هم گفتم به دیدار شما می‌آیم. رفتم و فشار آوردند که باید بیایی. من هم استدلال‌های [عمدتا] سیاسی خودم را گفتم؛ این موضوع را به مصلحت کشور نمی‌دانستم!

جالب توجه آن‌که ظریف راز انتشار فایل توسط اتاق جنگ روانی را نیز برملا  کرده و گفته است:

خیلی روی من فشار بود که شرکت کنم و خیلی‌ها هم [از مشارکت من] به‌شدت نگران بودند. خیلی‌ها هم تحلیل‌های دروغ اطلاعاتی دادند و به شنود اشاره کردند. گزارش دادند که شنودها مبتنی بر این است که ظریف می‌خواهد رییس‌جمهور بشود که همگی دروغ بودند. من در منزل حتی به همسرم و به بچه‌ها گفته بودم که اگر دیدید خیلی تحت فشار هستم، یک‌جوری از تهران خارجم کنید تا من نامزد نشوم.

حضور جوادظریف به عنوان یک نامزد تمام عیار درانتخابات تیرآخر چپ‌ها و لیبرال‌ها برای باقی ماندن در قدرت بود. اتاق عملیات جنگ روانی تمایل داشت این فایل صوتی را چون یک بمب تبلیغاتی با اهداف سیاسی منفجر کرده و آورده‌های آن را در شب انتخابات جمع آوری کند، اما وقتی ظریف حاضر نشد خود را در مسلخ این جریان آلوده و محفلی قربانی کرده و بازی را تا آخر ادامه دهد، انتشار این فایل ارزش اولیه خود را از دست داده و این بار تنها به عنوان بسته‌ای کم اثر با هدف انتقام‌گیری‌های شخصی از ظریف و نیز خالی کردن میدان از مشارکت روی میز گذاشته شد، محفل انتشار دهنده این فایل معتقد بود که انتشار آن درس عبرتی  برای دیگران در آینده است تا هیچ کس بازی را در دقیقه آخر برهم نزند!

محمد عطریانفر عضو ارشد حزب اصلاح‌طلب کارگزاران سازندگی در روایتی از دلیل انتشار این فایل گفته است: افشای فایل صوتی ظریف، دنباله رقابتی شدید بود که در دفتر رئیس‌جمهور با اصلاح‌طلبان وجود داشت، اگر اصلاح‌طلبان حاضر به همراهی با دولت سوم حسن روحانی به ریاست علی لاریجانی می‌شدند، شاید این فایل در امنیت کامل حفظ و نگهداری می‌شد!

رمزگشایی از زوایای پنهان یک عملیات تخریبی علیه حاج قاسم در تهران!/ چه کسی ظریف را در شب انتخابات قربانی کرد؟

اهداف بازخوانی دوباره یک عملیات سیاسی

جواد ظریف در این گفتگوی مفصل نوری اندک بر یک محفل آلوده تابانده است، اما آنچه او بر زبان رانده همه این ماجرا نیست! به طور قطعی آقای ظریف در این بازی شوم در آستانه انتخابات، مثل یک مهره پیاده، قربانی بازی مشترک «اتاق عملیات رسانه‌ای دشمن» و «مدیریت ‌اشرافی نگران از  افکار عمومی» شده است؛ ظریف تا قبل از انتخابات در توهمی مبنی بر اینکه بازیگری مستقل و موثر مانده بود، انتحار ظریف آخرین نقشی بود که این گعده با خطی آشنا به مهره سوخته واگذار کرد.

ظریف مشخصا در این مصاحبه به شهید سلیمانی و نظام جفا کرده و به همین علت، سوژه دست دشمنان برای تولید شوک و انحراف افکار عمومی شد، اما آخرین ورژن انتشار یافته از جواد ظریف با وجود اظهار ارادت او به سردار مقاومت، همچنان رگه‌هایی روشن از مرام و مدل رفتاری او در گذشته دارد، این حالت‌های ذاتی و درونی شده با بیان چند جمله کلیشه‌ای ترمیم نمی‌شود.

 این جمله ظریف را باید بارها و با دقت خواند: «قبل از شهادت شهید سلیمانی در تمامی نظرسنجی‌هایی که ما داشتیم، از سال ۹۶ تا ۹۹ محبوبیت من از ۹۰ آمد روی ۶۰ درصد و محبوبیت شهید سلیمانی رفت روی ۹۰ درصد. مردم ما قهرمان بودن در منطقه را می‌پسندند. ما هم نوکر مردم و هم نوکر آنچه می‌پسندند هستیم. من برای شهید سلیمانی ‌گریه کردم».

محفل منتشرکننده این فایل صوتی، با استفاده از ادبیات مسموم ظریف سعی داشت با ایجاد دوقطبی در فضای انتخاباتی در کشور، بار دیگر ماجرای جنگ احزاب اشرافی در فتنه سال ۸۸ را زنده کند؛ تارو پود این شبکه عنکبوتی پس از اولین تحرک توسط سربازان گم‌نام امام زمان(عج) درهم پیچیده شد، شاید قوه قضائیه درآینده‌ای نه چندان دور ابعاد بیشتری از این پرونده را منتشر کند. در صورت روشن شدن تمامی ابعاد آن ضربه‌ای که مردم به این جریان آلوده و وابسته به سرویس‌های امنیتی خارجی خواهند زد؛ کم‌تر از ۹ دی نخواهد بود!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 73
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    60 32
    اگرنیروی قدس وشهیدسردارسلیمانی نبود به جای برگه برجام خودظریف راهم داغون میکردند
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      14 5
      کاش اینو ظریف نارفیق هم میانست و میفهمید
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      6 0
      ظریف که با حکومت ایران قرابتی ندارد به چه حقی اجازه می‌دهند رخه کند در آن و گند بزند به کشور؟
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    64 21
    اگه میدان نبود که با تفکرات ذلیلانه و تسلیمی لیبرالها چیزی از کشور و ملت ایران باقی نمی موند
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      34 12
      در نزد اصلاح طلبان هدف وسیله را توجیه می کند! حتا اگر وسیله قربانی شدن احدی از همپالکی ها به نفع جریان قدرت طلب اصلاح طلبان باشد!
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      9 10
      اولا هر حکومتی وظیفه تامین جان شهروندانش رو داره کما اینکه در دوره پهلوی دوم ارتش ایران پنجمین ارتش قدرتمند جهان بود . پس نگین اگه فلان فلان نبود الان داعش تو ایران بود و .........که در جواب میشه بهتون گفت اگر هم این نظام نبود قطعا یک نظام دیگری بود قبلا که اون هم به خوبی میتونست از ایران و ایرانی پاسداری کنه هرچند پهلوی هیچوقت نتونست غلطی در مقابل دشمن کنه و همیشه با نیم تشر بخشی از کشور رو شوهر داد
    • ناشاس IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      0 3
      بهتر
    • به ۰۰:۴۴ IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      6 0
      همان ارتشی که برای سان و رژه بود و رفت در ظفار هفت برابر خود ارتش عمان در مقابل یک گروه کوچک شورشی تلفات داد؟ یا آن ارتشی که نشست تا بحرین را شوهر دهند؟
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    16 4
    بعید بنظر می رسد کسی این موضوع را پیگیری کند
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    45 16
    فرقه ضاله اسلاحات به پایان خط رسیده
    • ناصر IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      1 13
      خجالت بکش.شعور حرف زدن داشته باش
    • IR ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      14 3
      البته مردم دیگر خواهان براندازان نیستند
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      1 9
      شما فعلا املا یاد بگیر بعد در صف منتقدان توهین کن.
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      0 4
      خجالت بکش
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    28 6
    عالم و آدم میدانند که هدف انتشار فایل صوتی چه بود
    • حاجی IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      10 2
      هرچی این کشور ومنو امثال من میکشن از منافق و نفوذیه
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    32 15
    تکرار کننده حرف دشمن. ظریف وقیح، نگران نداده هاش به دشمن بود، نگران امتیازهایی که کاش میتونست اون ها رو بهم بده به دشمن! از میدان! و با وقاحت علیه سردار عزیزمون گفت. به جای اینکه نگران نگرفته هاش از برجام باشه و وضعی که برای مردم کشورش ساخت! ظریف وقیح
    • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      2 13
      هیچ کس مصون از حطا و اشتباه نیست
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    37 17
    دیپلماسی حقیرانه و احمقانه و .... ظریف در تاریخ می ماند. اشداء با مردم و منتقدین! اما لبخند و اعتماد و قدم زدن با دشمن!
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    34 16
    خدا رو شکر حذف داعش رو به ظریف زبان دراز نابلد نسپردند. حذف تحریم ها رو دادن بهش، دلار ۱۰ برابر شد. اگه مسئول حذف داعش میشد که داعش الان ...
    • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      9 2
      دقیقا
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    33 17
    باید ظریف محاکمه بشه
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      19 15
      محاکمه که نه ولی بیاید جواب بدهد دربرابربتن ریزی وبلوکه ماندن ارزکشوروبیشترشدن تحریم ها ورنج وتلفات بخاطرتحریمهای دارویی چه دستاوردی ازبرجام که به نفع این مملکت طبق برجام باشدحاصل شد مگرنمیگوید دستاورد است بیایدازدستاوردهایش بگوید
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      10 30
      باعث تاسف است که از حضور آقای ظریف در دولت کنونی استفاده نشده است.
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      8 5
      جناب باعث تاسفه...متاسف باش برات خوبه
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    13 6
    البته از برخی مسئولین کشور هم این روزها حرف‌هایی شنیده شد که برای انسان مایه تعجب و مایه تأسف است. شنیدیم که رسانه‌های دشمن و مخالف جمهوری اسلامی هم پخش کرده اند. انسان متأسف می‌شود وقتی اینها را می‌شنود. برخی از این حرف‌ها تکرار حرف‌های آمریکاست. فرض کنید آمریکایی‌ها سال‌هاست از نفوذ جمهوری اسلامی به شدت ناراحت هستند. از شهید سلیمانی به خاطر این ناراحت بودند و به این خاطر ایشان را به شهادت رساندند. ما نباید حرفی بزنیم که این معنا را تداعی کند که داریم حرف آن‌ها را تکرار می‌کنیم چه در باره نیروی قدس چه شخص شهید سلیمانی. برنامه‌های کشور اعم از برنامه‌های نظامی و علمی و فرهنگی و دیپلماسی است.و مجموعه این‌ها سیاست کشور را تشکیل می‌دهد. این که این بخش آن بخش را نفی کند اصلاً معنی ندارد و این خطای بزرگی است که از مسئول جمهوری اسلامی نباید سر بزند. انصافاً نیروی قدس بزرگ‌ترین عامل موثر در جلوگیری از دیپلماسی منفعل در غرب آسیاست. این نیرو،‌ سیاست جمهوری اسلامی را تحقق بخشید. غربی‌ها اصرار دارند که سیاست خارجه ایران زیر پرچم آن‌ها باشد. میل آنها این است چون سال‌ها اینطور بوده است. هم در اواخر قاچار هم در دوران پهلوی ایران تحت سیطره غرب بوده. انقلاب ایران را از سیطره آن‌ها خارج کرده و حالا تلاش می‌کنند که آن سیطره را برگردانند. لذا جمهوری اسلامی با چین ارتباط برقرار می‌کند آن‌ها ناراحت می‌شوند، با روسیه ارتباط برقرار می‌کنند آن‌ها ناراحت می‌شوند. بنده موارد متعددی را سراغ دارم از کشورهای همسایه که مسئولان عالی‌رتبه‌شان می‌خواستند به ایران سفر کنند که آمریکایی‌ها مخالفت می‌کردند. ما نمی‌توانیم در مقابل خواست آن‌ها کوتاه بیاییم. باید پرتوان عمل کنیم. این را هم همه بدانند که سیاست خارجی در هیچ جای دنیا در وزارت خارجه تعیین نمی‌شود. در همه جای دنیا مربوط به مجامع بالادستی و مسئولین عالی رتبه هستند که تعیین می‌کنند. البته وزارتخارجه هم مشارکت دارد. امّا مجری است. در کشور ما هم شورای‌عالی امنیت ملی است و همه حضور دارند،‌ تصمیم‌یگری می‌شود و وزارت خارجه به شیوه‌های خودش باید اجرا کند. مراقب دشمن‌‌شاد کردن هم باشیم.
    • یک شهروند دلسوز IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      3 2
      اولا باید دید مشکل از کجاست که دوست و دشمن یک حرف رو میزنن . شاید اشکال و ایراد از خود ما باشه که موجب شده همه یک حرف رو بزنن.
    • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      2 9
      هم در اواخر قاچار هم در دوران پهلوی ایران تحت سیطره غرب بوده. انقلاب ایران را از سیطره آن‌ها خارج کرده و حالا تلاش می‌کنند که آن سیطره را برگردانند. لذا جمهوری اسلامی با چین ارتباط برقرار می‌کند آن‌ها ناراحت می‌شوند، با روسیه ارتباط برقرار می‌کنند آن‌ها ناراحت می‌شوند.///// پاسخ : ناراحت میشویم چون اگر زمانی ایران تحت سیطره غرب بوده در عوض اکنون هم ایران تحت سیطره شرق(چین-روسیه) است. اگر سیطره بد است از هر نوعش بد است . اگر سلطه بد است از هر نوعش بد است.
  • جعفری IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    11 10
    دمتون گرم لذت بردم از این متن خوب و روان و هدفمند به موقع و قشنگ جواب این بابا دادین فقط کاش به جای کد دادن یکم شفاف تر برای ما عادیها بنویسید ای برادران
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    20 7
    اون کسانی که خواسته یا ناخواسته و آگاهانه یا ناآگاهانه گرای ترور حاج قاسم رو دادن باید در داخل کشور دنبالشون بگردیم .... خون این شهید مظلوم گریبانگیر خیلیا خواهد شد ان شاء الله
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    11 7
    اصلاحات همه اش........است
  • محمدایوب IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    22 9
    جای سئوال است چرا با این وطن فروشان بیگانه پرست که بر همگان آشکار است برخورد نمیشود
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    7 4
    ظریف دو ریالیش دیر جا افتاد،بعیده از یک وزیر امور خارجه،!مشکلات ناشی از برجام هم از ساده لوحی ایشان است.
  • رضا DE ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    7 9
    چرا می خواین حاج قاسم رو روبروی آقای ظریف قرار دهید؟
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      1 0
      چون هست
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    7 12
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    9 12
    اونقدر ظریف رو باد کردند که خودش هم باور کرد که امیرکبیر دوران لقب شایسته ای براش هست. در حالیکه بسیار دیپلمات معمولی بود و به صرف تحصیلات در آمریکا و زندگی در اون کشور و زبان انگلیسی بلد بودن هیچکس سیاستمدار کارکشته نمیشه. بیشتر این هنر، ذاتی هست و نمیشه یاد گرفت. مرحوم محمدرضا شاه هم انگلیسی صحبت میکرد و فرانسه رو مثل زبان مادری حرف میزد ولی سیاستمدار نبود.
    • کاردان IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      5 0
      گذر تاریخ بهترین قاضی است
    • عبدالله IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      1 3
      اشتباهی مثبت زدم! امّا بدان خیانت پهلوی ملعون خیلی بیشتر از وطنفروشی برجام بوده. و السلام علیٰ من اتبع الهدیٰ
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    12 1
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • محمد IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    9 6
    از صحبت های اخیر ظریف باز هم بوی ذلت و ناتوانی و احساس ضعف و حقارت میاد و گویی اعتقادی به یدالله فوق ایدیهم و ان تنصر الله ینصرکم نداره.
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    6 4
    نکته مهم این مطلب که با هوشمندی در تیتر اومده همون بحث قربانی کردن ظریفه ظریف یه بار گفته بود آقای حسین شریعتمداری میخواست منو با یه مقاله قربانی کنه! حالا با انتشار این مطلب مهم ما فهمیدیم که اتفاقا خاتمی و دارو دسته اصلاحات و اعتدال در نهایت ظریف قربانی کردن همین نکته رو ظریف بفهمه خوبه کاش یکی این مطلب بفرسته برای پرفسور دیپلماسی
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    8 20
    درود بر شرف دکتر ظریف وعراقچی واحمدی نژاد وفائز هاشمی ومشایی وبقایی
  • FR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 3
    انشالله سعادت دیدن وعده داده شده
  • علی IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    13 6
    دور از انتظار نیست همین پدر سوخته های خائن نقشه ترور حاج قاسم را با کمک شیطان بزرگ اجرا کردند
    • حاجی IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      1 3
      به اونا نگو پدرسوخته اونا کاره ای نبودن
  • سیدمهدی US ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    7 2
    خداروشکر دولت رییسی یه کاری دار میکنه
  • کارشناس IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    5 0
    مرگ برتبهکار
  • ترابیان IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    5 4
    اف بر افسادطلبان وطن فروش جاسوس پرور حقه بهز
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    6 1
    داداش. یکبار. مامور بفرستید حسام الدین رو ببرید بازجویی. تمام
  • حسين DE ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 1
    بازى قدرت در همه عرصه ها همچنان در پس پرده و روى سن با بى رحمى هرچه تمامتر ادامه دارد،بازيچه شدن و ملعبه شدن يك فردى مثل اين يارو جواد نيويوركى قبل از هر چيز يك نكته را بخوبى ثابت ميكند و آن اينكه در اين بازى بغايت كثيف كسى به كسى كوچكترين ترحمى نميكند
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 4
    مفید بود
  • پیگیری قبل از رفتن IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 1
    عجب کاش موشکافانه به وعده ها و .... ولش کن
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    2 3
    انشاءالله ، ضربه ای محکم تر و سخت از 9 دی توسط مردم متوجه شان خواهد شد .. آزار که بر مردم مترتب شده انواع و شدت داره . فکر میکردیم پس از اتفاقات 88 سرشان به سنگ خورده و دست از کردارشان برداشته اند ، اما این نوبت مقام شهید عزیزمان را با نادانی تام . بمیان آوردند و سعی در مناقشه و برنامه های دیگر پیرامون او و سپاه قدس داشتند ، که علاوه بر داخل منطقه و دیگر مناطق را با پرسش و توجه و حتی تعجب مواجه ساخت . حتی اگر سادگی فردی بر آن عنوان نهیم ، پس موضوعیت گفته های اطراف وزارت و وزیر خارجه مثلا راجع به برجام . و لطمات بابت بندها صدق میکند . شما تو هیئت همراه جاسوس داشته و بیخبر باشی و دیگر سخن و سوال و پرسش ها . تو مجلس فرمودند من از درج این واژه و یا کلمه و معنی به این مهمی بی اطلاع بودم ، بهمین سادگی . حداقل میشه گفت . رودست خوردی جناب ظریف ، موضوع استعفا زمان دیدار بشار هم یک بد سلیقگی محض بود . برخی این موضوع را به همین کلام در نوار راجع به محبوبیت و مقایسه بین خود و حاج قاسم را ربط می دهند . یعنی ذهنیتی از قبل وجود داشته علیرغم ارادتی که بیان شده . شاید بخاطر اینکه سردار با اشراف منطقه ای که داشت . راه پاک کن شما بوده و هلو برو تو گلو . و میزان ارادت و توجه مردم و مسئولان دیگر کشورها . رک بگم راحت نبودید .
  • DE ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    2 2
    استدلالهای عمدتا سیاسی؟یا تنبیه اصلاحات توسط مردم؟
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    2 3
    ذات این ملعون مشکل داره انشاالله رسواتر بشن
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    2 2
    حالبه نویسنده متن که اینقدرموشکافانه پیش رفته،درانتهاهمچنان امیدواربه ورودقوه قضائیه است.زمان کافی،مدارک کافی،آمادگی افکارعمومی کافی....تعلل قوه قضائیه برای چیه؟الله اعلم
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    3 10
    درود فائزه هاشمی وظریف ومشایی وبقایی واحمدی نژاد وتاجزاده عزیز
  • احمد شیرازی IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    2 2
    ظریف قمار بدی کرد با تقابل میدان و دیپلماسی
  • ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    1 2
    در قرن ۲۱ که کشورهای پیشرفته‌ی‌فرانژادی مثل ایران و اتحادیه اروپا موشک به فضا میفرستند این ترکیه عصر حجری تازه به فکر نژادپرستی افتاده
  • یک مسلمان IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    7 2
    راه حاج قاسم ادامه دارد
  • IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    4 1
    مردم با بصیرت ایران قادر بودند و توانستند همانطور که سلطنت سلاخ پهلوی ، منافقین جلاد رجوی را از کشور اخراج و بیرون کنند این غده سرطانی به اصلاح اصلاحات غربزده را از حوزه های مختلف کشور جراحی کرده و از ایشان برای همیشه عبور کنند
  • IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    1 3
    نصف لعنت خدا بر ظریف
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    5 0
    اگر می خواهید مردم دیندار باشند و زنان با حجاب باشند شما دست از رفتارهای خلاف اسلام بردارید و به صراط مستقیم بر گردید .
  • DE ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    2 3
    طبق فرمان رهبری عزیز در اجرای جهاد تبیین باید روشنگری و تحلیل عمیقی از جریان لیبرال سرمایه داری رخنه در جبهه انقلاب و بین مسیولین که از اواسط دهه 60 به وجود آمد صورت بگیره.. در این مسیر باید صداوسیما ، دانشگاه و پژوهشگران و صاحب نظران انقلابی همه پای کار بیان. این جریان با استفاده از شرایط بعد از جنگ و جهت گیری کشور به سمت سازندگی و خرابی و عقب ماندگی کشور فرهنگ اشرافی گری و تغییر ارزش های اخلاقی ، فرهنگ دینی جامعه رو به معضلات مختلف روبه رو کردند. ولنگاری امروز فرهنگی ، اخلاقی و مفاسد اقتصادی امروز جامعه ما نتیجه همان سیاست ها و جهت گیری های اشرافی مآبانه و دنیاطلبانه همان جریان پیچیده و جا خوش کرده در نظام اسلامی ست
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    4 3
    ظری ننگ ایرانه
  • DE ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    4 6
    درود به ظریف
  • مجید IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 0
    سوپر اصلاحاتیا
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    1 0
    نیاز به این همه تحلیل وهزینه ندارد
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    2 0
    محال ست این " عوامل" ناشناخته باشند. پس چرا این جماعت رو یک بار برای همیشه دستگیر نمی کنید تا یک بحران بزرگ و یا فاچعه ای چون ۷ تیر بوجود نیاورده اند؟! مسعود کشمیری رو که فراموش نکردید؟ خدا میدونه چند تا مسعود کشمیری هم اکنون در بین این " عوامل" وچود دارد!!!
  • IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    ظریف درس خوانده مکتب امریکاست به ساحت استاد خود خیانت نمیکند .....
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    ظریف رفیق هم دوره ای ،و همکار جان کری و مامور83 وزارت خارجه امریکاست
  • اویس IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    0 0
    توجه کردید این اقای ظریف به چه شخصیت هایی هجمه کرده شهیدعشق حاج قاسم شهیدمظلوم اقتدار افرین فخری زاه خدا وکیلی در حد وقواره امثال ظریف با ان ساب درخشان برجامی هست که راجع به این بزرگواران اظهار نظر کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس