اژه  ای

رییس قوه قضاییه گفت: در حال حاضر این ظرفیت وجود دارد که هر نوع ویروس دیگری به کشور وارد شود، فوراً و در عرض یک مدت بسیار کوتاه واکسن بومی آن ساخته شود.

به گزارش مشرق، به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه ، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای امروز چهارشنبه طی سخنانی در آیین افتتاح خط تولید واکسن و محصولات بیولوژیک و پپتیدی شرکت بیوسان فارمد گروه دارویی برکت ، ضمن تبریک ایام پر خیر و برکت ماه ذی‌الحجه اظهار کرد: از تمام کسانی که برای پیشرفت و تعالی کشور و خدمت به مردم زحمت می‌کشند ، تقدیر دارم.

رئیس قوه قضائیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه‌های مختلف از جمله شهدای عرصه خدمت به مردم ، بیان داشت : استقلال و پیشرفت همه‌جانبه کشور بدون تولید علم و قدرت ممکن نیست؛ اگر امروز کشور ما توانسته دفع شر سلطه‌گران کند بواسطه تولید علم و قدرت جوانان و دانشمندان متدین و وظیفه‌شناس و دارای نبوغ ماست.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به نقش بسزای ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در تولید علم و قدرت و ایجاد توانمندی برای کشور در حوزه‌های مختلف، گفت: یکی از شاخصه‌ها و ویژگی‌های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) آن است که تلاش می‌کند در راستای توانمندسازی همه‌جانبه حرکت کند؛ ما مشاهده می‌کنیم حتی در مواردی که ستاد به فعالیت اقتصادی رو آورده این فعالیت را با محوریت توانمندسازی و محرومیت‌زدایی انجام داده است.

رئیس عدلیه افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در فعالیت‌ها و پیشبرد امور خود تلاش داشته تا اعتماد را در میان جوانان نخبه و دانشمندان و فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش و ارتقا دهد و این موضوع نکته بسیار حائز اهمیتی است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای توجه به مناطق محروم و محرومیت‌زدایی، آینده نگری و توجه به نیازهای ضروری جامعه و اولویت‌های کشور را از دیگر شاخص‌ها و ویژگی‌های کاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام دانست.

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: یکی از آینده نگری‌های صورت گرفته توسط ستاد اجرایی فرمان امام که در حال حاضر نتایج ملموس آن را مشاهده می‌کنیم فعالیت‌ها و دستاوردهای ستاد در حوزه طب و داروسازی است.

وی ادامه داد: یکی از نتایج فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حوزه داروسازی، ایجاد شهرک دارویی و شرکت‌های دارویی و گروه دارویی برکت است ؛ گروهی که در زمان شیوع ویروس جهان‌شمول کرونا علیرغم تحریم‌های ظالمانه استکبار و آمریکا و محدودیت‌هایی که برای ما ایجاد کردند به موقع وارد عمل شد و توانست در حوزه ساخت واکسن توفیقات مهمی را کسب کند.

رئیس عدلیه بیان داشت: تحریم‌ها و محدودیت‌هایی را که دشمنان در مقطع شیوع کرونا برای کشور و مردم ما ایجاد کردند در قبال هیچ کشور دیگری اعمال نکردند اما با این وجود جوانان و دانشمندان ما در داروسازی برکت به موقع وارد عمل شدند و مبادرت به ساخت واکسن برای کاهش و جلوگیری از ابتلای مردم ما به ویروس کرونا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای تصریح کرد: ارزشمندی مضاعف تولید و ساخت واکسن برکت برای مقابله با کرونا آن بود که با تحقق این مهم رتبه و تراز علمی کشور و نظام در مقیاس جهانی افزایش و ارتقاء پیدا کرد.

رئیس قوه قضاییه افزود: گزاره‌ای که در ساخت واکسن کرونا بسیار مهم و ارزشمند بود و ماندگار شد آن بود که به دنیا فهماند کشور ما و جوانان و دانشمندان ما از چنان اعتمادبه‌نفس و توانمندی‌ای برخوردارند که میتوانند در اوج فشارها و به تعبیر دشمنان تحریم‌های فلج‌کننده، در حوزه مقابله با ویروس کرونا کاری را انجام دهند که بسیاری از کشورها بدون این فشار و تحریم‌ها از انجام آن عاجز بودند.

رئیس عدلیه همچنین به جانفشانی‌های همه اطبا و پرستاران و کادر درمان و همکاری مردم و خدمات دولت و سایر دستگاه‌ها در امر مهار ویروس کرونا نیز اشاره کرد.

رئیس دستگاه قضا در ادامه بهره‌گیری از نیروهای کارآمد را یکی از ویژگی‌های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) دانست و گفت: ما امروز در همه بخش‌های کشور در سطوح مختلف به نیروهای کارآمد نیاز داریم ؛ امروز یک فرد متعهد ، مسئولیت‌شناس ، کاردان ، توانمند و کارآمد می‌تواند تحول واقعی و نه شعاری ایجاد کند و ما امروز به چنین نیروهایی نیازمندیم.

رئیس عدلیه با بیان اینکه دولت نباید مسئول و متکفل امور باشد بلکه باید در نقش هدایتگر و ناظر و حامی ظاهر شود گفت: از مسئولان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تقاضا دارم علاوه بر آنکه توجه دارند در فعالیت‌های‌شان فضا برای بخش خصوصی تنگ نشود ، بالاتر از آن، زمینه ایفای نقش برجسته‌تر بخش خصوصی را در حوزه‌های مختلف فراهم کنند و به انتقال تجربیات خود به بنگاه‌های کوچک بخش خصوصی بپردازند.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: اگر مردم و بخش خصوصی با هدایت و نظارت حکومت، متولی و متکفل امور شوند کارها به صورت کم هزینه تر و پایدارتر پیش می‌رود.

پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه، «نوروزی» سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ضمن تقدیر از خدمات و اقدامات دستگاه قضایی در راستای استنقاذ بیت‌المال و بویژه اقدامات دادگاه‌های ویژه اصل ۴۹ قانون اساسی و کمک و مساعدت به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از این جهت، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی ، محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی در زمره راهبردهای ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) همچنین به ارائه گزارشی پیرامون برنامه‌ها و دستاوردهای ستاد در حوزه‌های مختلف از جمله امنیت غذایی ، دارویی و اقتصاد دانش‌بنیان پرداخت.

همچنین «جمشیدی» رئیس هیئت مدیره گروه دارویی برکت نیز در جریان این مراسم به ارائه گزارشی از اقدامات این گروه دارویی بویژه در دوران شیوع کرونا و ساخت واکسن اختصاصی سویه امیکرون پرداخت و گفت : گروه دارویی برکت بالغ بر ۱۴ درصد داروهای کشور را تولید می‌کند و به میزان چهار هزار نفر اشتغالزایی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    5 3
    ایران خودکفاترازقبل
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      2 3
      واکسن کوو پارس را کسی نزد . الان که کرونا اوج گرفته مواظب باشید برچسب عوض نکرده به اسم فایزر به مردم قالب نکنند.
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      1 3
      حرف بی ربط نزن. فایزر که تقلبی از آب درومد. کجای کاری؟
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    14 3
    دوباره واکسن بازی شروع شد
    • محمدایوب IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      2 1
      14/11عزیزم نترس این از آن واکسن ها که دردت میاد نیست گلم نترس
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      0 1
      محمد ایوب معلومه که هر نوع واکسنی رو دوست داری دیگه هم دردت نمیاد تو برو بزن
  • محمدایوب IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 1
    درود بر تو جناب اژه ای در بحث واکسن گزارش دادید انشاالله بنیاد برکت محاکمه روحانی را انجام وگزارش دهد
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      1 3
      درود برروحانی _زحمات روحانی به بار نشست
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      2 1
      سلام اولا ان شاءالله اصله دوما خرابکاریهای روحانی هنوز خشک نشده که داری تحریف میکنی
    • محمدایوب IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      1 0
      گفتی درود برروحانی زحماتش به بار نشست مبارک چشمت روشن
  • ناشناس IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 3
    باید دید کیفیت محصول چقدر است
  • کاظم IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 1
    سند داری شما؟ به فرمایش قرآن باید حرف محکم بزنید نه همینطوری بی‌حساب و کتاب
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      0 2
      همسن واکسن‌های موجود که برترین های جهان نیز هست
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    3 1
    شما لطفاً در حوزه تخصصی خودتان اظهار نظر کنید.
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      1 1
      چشای محترمتان در میاد که در یه حوزه دیگه حرف زده وپیشرفت ایران رو تو واکسن نشون داده؟؟؟
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    2 2
    درود
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    3 0
    برخورد قاطع با سارقین لطفا
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    4 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 1
    اظهار نظر در حوزه تخصصی مربوط به خود...
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 1
    من تا به حال واکسن نزدم اگر واکسن خوب مثل فایزر بیارید شاید قانع بشم امیدوارم حالا که حرفمو زدم طالبان با کمک خبرنگاران مشرق دستگیرم نکنه
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      1 0
      فایزر اگه خوب بود تو آمریکا دیروز 316 نفر و پریروز 172 نفر نمی مردن یعنی فقط تلفات دیروز آمریکا 63.2 برابر تلفات دیروز کرونا در ایران بود
  • DE ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 0
    کارشناس واکسن سازی!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس