کرونا

معاون درمان وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که زیرسویه BA۵ در ایران شناسایی شده است، از احتمال دو رقمی شدن فوتی های روزانه کرونا در کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، سعید کریمی، به روند افزایشی موارد ابتلاء به کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: آنچه مسلم است، موارد ابتلاء از نوع اومیکرون بوده و زیر سویه BA۵ در ایران شناسایی شده است.

وی با عنوان این مطلب که زمزمه‌های موج جدید بیماری در کشور به گوش می‌رسد، افزود: امیدواریم که موج جدیدی در پیش نباشد.

معاون درمان وزارت بهداشت به پیش بینی وضعیت بیماری در موج جدید احتمالی در کشور اشاره کرد و گفت: به طور مثال، اگر در موج قبلی یک میلیون ابتلاء داشته ایم، در موج جدید ۲۰۰ هزار نفر خواهد بود. یعنی شدت موج جدید احتمالی، کمتر از موج قبلی است.

کریمی به موارد بستری و فوتی اشاره کرد و افزود: معمولاً، یک تا دو ماه طول می‌کشد که آثار موج جدید نمایان شود و افزایش موارد بستری و به دنبال آن، فوتی‌ها، دو تا سه هفته بعد از بستری‌ها رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: سه رقمی شدن مرگ‌های روزانه را پیش بینی نمی‌کنیم، اما احتمال دو رقمی شدن فوتی‌های روزانه وجود دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت، بر تزریق دوز یادآور واکسن کرونا برای افرادی که ۳ دوز واکسن زده اند، تاکید کرد و گفت: کسانی که ۶ ماه از تزریق دوز سوم واکسن آنها گذشته است، لازم است دوز یادآور را بزنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    3 5
    باز نزدیگ محرم شد و دوباره شروع شد.
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      4 1
      ببینید این استدلال غلطه مثلا در ماه رمضان یا ایام فاطمیه گذشته آمار نزولی بود آیا کسانی که اعتقادات مذهبی ندارن بیان بگن در اون زمان آمار رو الکی نزولی نشون می دادن . مطمئن باشید ما مثل هر سال عزاداریهامون رو انجام میدیم اگر محدودیت جدیدی وضع نشه با شکوه بیشتر و اگر محدودیتی هم وضع کنن در فضای باز و با فاصله گذاری اجتماعی منتهی اصل عزاداری برای امام شهیدمون رو کنار نخواهیم گذاشت قلبهای ما حسینیه و ماتم کده ارباب هست و خواهد بود
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      3 1
      چرا چرت میگی
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    2 0
    ویروس هوشمند و ضد مذهبی کرونا دوباره سر و کله ش پیدا شد اصلا انگار لامصب تو یه دستش تقویمه تو دست دیگه ش مداد رنگیای قرمزش
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 0
    اصلا دیگه ماسک نمیزنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس