کد خبر 139566
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۳

رئیس ستاد عمره دانشجویی از اعزام 210 کاروان دانشجویی به عتبات و عالیات دانشجویی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سیدمحمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره دانشجویی در نشست خبری عتبات دانشگاهیان از اعزام مرحله اول دانشجویان به کربلا و نجف خبر داد و اظهار داشت: در سال گذشته 300 کاروان دانشجویی به عتبات و عالیات اعزام شده‌اند و امسال در مرحله اول 210 کاروان اعزام خواهند شد.

فقیهی در مورد زمان ثبت نام دانشجویان گفت: ثبت نام دانشجویان از 4 مردادماه آغاز می‌شود و تا 12 مردادماه ادامه خواهد داشت که دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سایت www.labbayk.com مراجعه کنند؛ اعلام نتایج اعزام شدگان روز 14 مردادماه خواهد بود.

فقیهی با اشاره به اینکه در شهریورماه 5 کاروان دانشجویی و در مهر و آبان ۲ کاروان دانشجویی از تهران اعزام خواهند شد، اضافه کرد: در مجموع 210 کاروان در مرحله اول شامل 8 هزار نفر به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

رئیس ستاد عمره دانشجویی در مورد گروه‌هایی که می‌توانند ثبت نام کنند، تشریح کرد: دانشجویان پسر مجرد، متأهل، اساتید، کارمندان و دختران دانشجو به همراه یک محرم، زوج‌های دانشجو و اساتید می‌توانند برای اعزام به عتبات عالیات ثبت نام کنند.

فقیهی با بیان اینکه کاروان‌هایی اعزامی به عتبات عالیات به صورت زمینی اعزام خواهند شد، گفت: به دلیل مسافت‌ها و نوع کاروان‌ها قیمت‌ها متفاوت است ولی دانشجویانی که از تهران اعزام می‌شوند مبلغ حدوداً 590 هزار تومان را برای مدت 8 روز پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته مدت سفر عتبات عالیات 7 روز بوده است، تصریح کرد: این یک روزی که به مدت سفر عتبات عالیات اضافه شده است، باعث شده دانشجویان برای اولین بار بتوانند از شهر مدائن و قبر سلمان فارسی بازدید کنند.

فقیهی در مورد برنامه‌هایی که برای دانشجویان در شهر نجف درنظر گرفته شده است، گفت: بازدید ازبیت امام خمینی (ره)، بازدید از کتابخانه کاشف‌الغطاء، زیارت رشید الحجری، زیارت زیدابن‌علی‌ابن‌الحسین و کاخ صدام و بازدید از شهر تاریخی بابل که بیش از 4 هزارسال قدمت دارد، از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دانشجویان است.

رئیس ستاد عمره دانشجویی در مورد برنامه‌هایی که برای دانشجویان در شهر کربلای مقدس در نظر گرفته شده است نیز گفت: یک وعده غذایی حرم امام حسین (ع) و هدایای فرهنگی درنظر گرفته شده است؛ همچنین کتاب هشت بهشت که علاوه بر زیارات، توضیحی نیز در مورد قبور داده شده است در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

فقیهی در مورد تسهیلاتی که به دانشجویان داده شده است، خاطرنشان کرد: با همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر مبلغ 600 هزار تومان به عنوان وام در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: برای گرفتن این وام باید دانشجویان مبلغ 200 هزارتومان در بانک قرض‌الحسنه مهر سپرده‌گذاری کنند.

رئیس ستاد عمره دانشجویی در مورد مرحله بعدی اعزام دانشجویان به عتبات عالیات گفت: مرحله بعدی فروردین و اسفند خواهد بود.

فقیهی ادامه داد: اعزام دانشجویان در سراسر کشور از مراکز استان‌ها خواهد بود و تا به حال برنامه‌ای برای اعزام دانشجویان به صورت هوایی در هیج جای کشور در نظر گرفته نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس