رئیسی: رشد اقتصادی و پیشرفت کشور نیازمند بسیج توان داخلی کشور است

رئیس جمهور گفت: رشد اقتصادی و پیشرفت کشور، نیازمند بسیج توان داخلی کشور است و هدایت نقدینگی، بهره مندی از توان فنی و جذب سرمایه گذاری داخلی در این مسیر بسیار موثر است.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در مراسم امضای «تفاهم‌نامه توسعه یکپارچه میدان مشترک نفتی آزادگان» بین شرکت ملی نفت ایران، بانک‌ها و شرکت‌های اکتشاف و تولید جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری در زمینه رونق تولید و ایجاد اشتغال را از مهمترین ضرورت‌های امروز کشور دانست و گفت: یکی از اهداف و دلایل اجرای اصلاحات اقتصادی فراهم کردن زمینه برای جذب سرمایه در عرصه تولید است.

رئیس جمهور تحقق هدف رشد اقتصادی ۸ درصدی را نیز در گرو افزایش سرمایه‌گذاری دانست و افزود: کاری که امروز در نتیجه هم‌افزایی و کنار هم قرار گرفتن شرکت‌های بزرگ اقتصادی به عنوان پیشرانان اقتصاد برای اجرای طرح توسعه یکپارچه میدان مشترک نفتی آزادگان انجام شده گام اول در ایجاد زمینه‌های جذب سرمایه در مسیر تولید و رشد اقتصادی است.

رئیسی گام دوم این حرکت را به میدان آمدن بانک‌ها دانست و اظهار داشت: صاحب‌نظران اقتصادی اتفاق نظر دارند که خلق نقدینگی وقتی مایه نگرانی است که به سمت تولید هدایت نشود، ولی اگر افزایش نقدینگی صرف رونق و تقویت بسترهای تولید شود، نگرانی ایجاد نخواهد کرد.

رئیس جمهور یکی از مهمترین بخش‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری و رونق تولید را بخش نفت و پتروشیمی معرفی و تصریح کرد: اتفاق امروز در انعقاد تفاهم‌نامه مشارکت بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ اقتصادی و فنی، برای اجرای یک طرح بزرگ نفتی، علاوه بر تامین منابع اجرای یک طرح بزرگ، مصداق بسیج توان داخلی بوده و زمینه ارتقای اعتماد سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و مردم برای مشارکت در چنین طرح‌های بزرگی را نیز فراهم می‌کند.

 رئیسی با تاکید بر اینکه ارتقای بهره‌وری نیز باید توامان با جذب سرمایه مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه‌گذاری و ارتقای بهره‌وری باعث رشد اقتصادی خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه انعقاد این تفاهم‌نامه را باید در راستای هم‌افزایی منابع و توانمندی‌های داخلی به فال نیک گرفت، گفت: وقتی بانک‌های بزرگ و مورد اعتماد مردم در اجرای چنین طرح‌هایی پای کار بیایند، اعتماد مردم و بخش خصوصی نیز به چنین طرح‌هایی جلب شده و سرمایه‌های خرد و کلان سرگردان در جامعه نیز در مسیر توسعه پایدار کشور به این طرح‌ها جذب می‌شود.

رئیسی اجرای چنین طرح‌هایی را مصداق تلاش برای تحقق شعار سال «تولید، اشتغال، دانش‌بنیان» دانست و افزود: جذب سرمایه‌های کلان و منابع بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ اقتصادی برای توسعه و پیشرفت کشور، برای مردم اعتماد آفرین و برای دشمنان ناامیدکننده است.

رئیس جمهور اظهار داشت: در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های اساسی کشور اعم از ریل و برق و امثال آن، بخصوص نفت و انرژی، آنچنان که باید انجام نشد، ولی در دولت مردمی منتظر خارجی‌ها نماندیم و لذا مردم نتایج امیدبخش و غرورآفرین این سرمایه‌گذاری‌ها را به‌زودی مشاهده خواهند کرد.

جواد اوجی وزیر نفت نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در صنعت نفت گفت: یکی از اولین اقدامات وزارت نفت دولت مردمی تدوین برنامه‌ای در زمینه سرمایه‌گذاری بود که بر اساس آن مشخص شد در طول ۸ سال نیاز به حداقل ۱۶۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت داریم.

وزیر نفت همچنین با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای تعیین اولویت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت نفت، از مدیریت معاون اول رئیس جمهور در این زمینه نیز قدردانی کرد و افزود: تامین سرمایه گلوگاه توسعه صنعت نفت بود که با دستورات رئیس جمهور و تلاش‌های دکتر مخبر توانستیم توان هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ اقتصادی را در کنار بانک‌ها به میدان بیاوریم تا با تکیه بر اعتبار آنها، بستر جذب سرمایه‌های مردم و بخش خصوصی در این طرح‌ها نیز مهیا شود.

اوجی اظهار داشت: در گام اول اجرای پنج طرح بزرگ برنامه‌ریزی شده است که هر هفته اجرای یکی از آنها آغاز خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 1
    اللهم عجل لولیک الفرج
    • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      1 0
      آمین
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 0
    جناب رییسی واقعا خبر ندارند که توسعه در گرو روابط باز با کشور ها و سرمایه گذاری مطمن است ایشون اطلاع ندارند که تکنوولوژی و دانش فنی چقدر موثر است و نیروی مهندسی توانمند چقدر میتونه در انجام امور کمک حال مردم باشد
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      0 0
      اگر خبر نداشتند این همه با سایر کشورها در گفت و گو و برقراری روابط می بودند؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس