کد خبر 1395572
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
تویوتا

تویوتا از نسل جدید کراس‌اوور اوربان کروزر خود برای بازار هند پرده‌برداری کرد.

به گزارش مشرق، این خودرو با همکاری ماروتی سوزوکی توسعه پیدا کرده و بر اساس پلت‌فرم ویتارا ساخته شده است. نسل قبلی اوربان کروزر کراس‌اوور بسیار کوچکی بود که درواقع نسخهٔ ری‌بج شدهٔ سوزوکی برزا محسوب می‌شد اما این نسل بزرگ‌تر شده و برای رقابت با خودروهایی مثل هیوندای کُنا و اشکودا کوشاک طراحی شده است.

اوربان کروزر در ظاهر کاملاً پروفیل جانبی و تناسبات سوزوکی را با ویژگی‌های مدرنی که از کراس‌اوورهای کنونی تویوتا الهام گرفته ترکیب کرده است. در قسمت جلوی خودرو چراغ‌های باریکی به چشم می‌خورد که درواقع دی‌لایت هستند و توسط یک ‌تریم کرومی به دو قسمت تقسیم شده‌اند. چراغ‌های جلوی اصلی نیز پایین‌تر روی سپر در طرفین ورودی هوای بزرگی نصب شده‌اند. در عقب خودرو هم چراغ‌های باریک C شکلی دیده می‌شوند که توسط یک نوار کرومی به هم متصل شده‌اند. چراغ‌های دنده‌عقب و راهنما هم به‌صورت عمودی در طرفین سپری نسب شده‌اند که از یک صفحه محافظ بزرگ نقره‌ای برخوردار است.

نسل جدید کراس‌اوور کوچک تویوتا +عکس

اوربان کروزر جدید ۴,۳۶۵ میلی‌متر طول، ۱,۷۹۵ میلی‌متر عرض و ۱,۶۳۵ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن ۲,۶۰۰ میلی‌متر است. این یعنی کراس‌اوور جدید تویوتا از نسل قبلی ۳۷۰ میلی‌متر کشیده‌تر شده و حالا ابعادی نزدیک به سوزوکی S کراس پیدا کرده است.

در داخل اوربان کروزر یک نمایشگر لمسی ۹ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی به همراه یک صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی جلب‌توجه می‌کند. انتخاب‌گر حالات رانندگی سوزوکی در کنسول مرکزی، متریال نرم در داشبورد و رو دری‌ها و تودوزی دورنگ مشکی و قهوه‌ای هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این خودرو هستند. همچنین کراس‌اوور جدید تویوتا در تیپ‌های بالایی از تجهیزات زیادی مثل سانروف پانوراما، نورپردازی داخلی، هدآپ دیسپلی، دوربین ۳۶۰ درجه، پد شارژر بی‌سیم، تهویهٔ صندلی‌ها و پورت‌های USB عقب هم بهره می‌برد. بااین‌حال، اوربان کروزر در بخش ایمنی با فقط شش ایربگ و بدون سیستم‌های کمک‌راننده، به‌اندازهٔ مدل‌های اروپایی تویوتا و سوزوکی پیشرفته نیست.

نسل جدید کراس‌اوور کوچک تویوتا +عکس

اوربان کروزر جدید با دو پیشرانهٔ مختلف در هند عرضه می‌شود که یکی هیبریدی خفیف و دیگری هیبریدی کامل است. موتور پایه یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر ساخت سوزوکی با سیستم هیبریدی خفیف ۱۲ ولتی و باطری کوچک ۶ آمپرساعتی است که ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی این موتور به چرخ‌های جلو از طریق گیربکس‌های پنج سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

نسل جدید کراس‌اوور کوچک تویوتا +عکس

مدل دوم اما از تکنولوژی هیبریدی تویوتا بهره می‌برد که شامل یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری ساخت تویوتا به همراه یک موتور الکتریکی قوی‌تر و پکیج باطری لیتیوم یونی بزرگ‌تر می‌شود. مجموع خروجی این سیستم ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۱ نیوتن متر گشتاور است که این نیرو به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. به گفتهٔ تویوتا، این اوربان کروزر هیبریدی کم‌مصرف‌ترین خودرو در کلاس خود بوده و در رانندگی‌های شهری بیشتر از موتور الکتریکی استفاده می‌کند. این کراس‌اوور ژاپنی در هند در کنار همتای سوزوکی خود تولید می‌شود و علاوه بر هند به بازارهای دیگری هم صادر خواهد شد.

منبع:پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    حیف از پول که خرج این ماشین بشه فقط پراید
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    0 0
    .آخه ما که پراید هم برامون شده آرزو از کجا بیاریم اینا رو بخریم...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس