کد خبر 1395460
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹

به گزارش مشرق، کمیل خجسته، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: همیشه‌ی سال‌ها، یکی از اولین پیام‌های تبریک روز معلم‌م به «او» ست.

استادی که منش و روش او سرمشق‌م بوده است. «مدیر اجرایی موفقی» که در سخت‌ترین حالات کاری، کتاب از دستش نیفتاد. دستش از روی کیبورد پایین نیامد و تلاش کرد تا کتاب‌ها و مقالات نوشته‌شده را با تجربه اجرا ضرب کند و خلق جدید علمی صورت دهد. اسم این مدل را «علم به درد بخور اجرایی» گذاشته‌ام. این را شاگردان و همکاران «او» هم بارها به من گفته‌اند. این احساس مشترک ما است. وقتی از کلاس‌های استاد بیرون می‌آییم، احساس کاربردی بودن دانش یک تجربه شیرین برای شاگرد به ارمغان می‌آورد. احساس «مفید» بودن. و «مفید به‌کار بستن».

 سومین ویژگی «او» عشق به یادگرفتن است. اگر «او» احساس کند می‌تواند چیزی را یاد می‌گیرد پای درس هر استادی در هر رده سنی می‌نشیند. آخرین بار همین تازگی با «او» در کلاس طراحی پلتفرم هم‌کلاس بودم و شاگرد شادی بودم که از مباحثه دو استاد چیزهای جدیدتری از طراحی پلتفرم می‌آموختم.

 چهارم سخت‌کوشی و دغدغه «او» است. هر جا که هست، مرکز دنیا همانجاست. این سخت‌کوشی هم محیط کار را پرانرژی و تازه نگه‌ می‌دارد. هم باعث اثرگذاری بر اطراف می‌شود و البته باعث رشد خود آدم می‌شود. دیده‌ام که می‌گویم میزان مطالعه و نشاطی که برای آماده‌سازی محتوا برای یک کلاس دو واحدی صورت می‌دهد، وقت‌گذاری مستمر برای پایان‌نامه دانشجویی که می‌گذارد و خوش‌به‌حال آن دانشجویی که با «او» پایان‌نامه بردارد. انگار که یک دور دانش علمی‌ و ذهن دانشجو ویرایش بخورد، طبقه‌بندی شود و خلاصه به درد بخور بشود.

 و پنجم توصیه‌ مکرر «او» به اینکه در هر حالتی و در هر رتبه‌ای عمود خیمه انقلاب یعنی ولی فقیه را تنها نباید گذاشت. تجربه انقلاب نشان می‌دهد آنانی که فاصله گرفتند از عاقبت بخیری افتادند و دوم اینکه کسی که نمک جمهوری اسلامی را بخورد و نمکدان بشکند، خدا در همین دنیا رسوایش می‌کند.

همه‌ی اینها را گفتم نه بخاطر اینکه بخواهم این روز و جایزه استاد نمونه کشوری را به «او»، به استادم تبریک بگویم که می‌دانم این‌ها در طریقتش چیزی نیست. منتها به این بهانه خواستم این پنج ضلعی موفق را معرفی کنم.

استادم، این جایزه مبارکتان باشد.

امروز اساتید نمونه کشوری معرفی شدند.

روش پنج‌ضلعی زندگی

روش پنج‌ضلعی زندگی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    7 2
    رئیسی فعال وکوشاوسالم است خدابه ایشان توفیق روزافزون دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس