کد خبر 1395366
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲
گوشی

اپل اکنون شبکه‌های اجتماعی را ملزم کرده که برای کابران iOS امکان حذف حساب را به صورت درون برنامه‌ای فراهم کنند.

به گزارش مشرق، اپل پس از به‌روزرسانی دستورالعمل‌های خود اکنون از شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی می‌خواهد حذف حساب به صورت درون برنامه‌ای را برای کاربران سیستم عامل iOS ارائه دهند.

شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی اکنون ملزم به ارائه گزینه حذف حساب درون‌برنامه‌ای در نسخه iOS خواهند بود تا مطابق دستورالعمل‌های به‌روزرسانی‌شده اپ استور باقی بمانند. این شرکت انتظارات سختگیرانه‌ای از برنامه‌های موجود در اپ استور خود دارد که ادعا می‌کند به ایجاد یک محیط امن برای کاربران کمک خواهد کرد.

اکنون بسیاری از شرکت‌ها در تلاش هستند با معیار جدید مطابقت داشته باشند؛ سایر توسعه دهندگان مانند Epic Games که با اپل وارد مشاجره شده است، به طور کلی از این سیاست‌ها مستثنی هستند.

حریم خصوصی، بخش مهمی از ماموریت اپل به عنوان یک شرکت بوده و این مسئله در تصمیمات اخیر این شرکت مشهود است. تعدادی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به جمع‌آوری و فروش داده‌ها به تبلیغ‌کنندگان متهم هستند و اپل اخیراً به کاربران این امکان را داده است که از ردیابی شدن کاربران توسط این اپلیکیشن‌ها جلوگیری کنند. گزارش‌ها نشان داده که این اقدام اپل باعث شده شرکت‌ها حدود ۱۰ میلیارد دلار از درآمد سالانه خود را از دست بدهند.

از ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲، در تلاش برای محافظت از کاربران و داده‌های آنها، سیاست‌های مربوط به ایجاد و حذف حساب برای برنامه‌ها در اپ استور سخت‌گیرانه‌تر خواهد شد. پیش از این برنامه‌ها ایجاد حساب را به صورت درون برنامه‌ای امکان پذیر کرده بودند اما برای حذف حساب و پاک کردن داده ها، کابران را به یک صفحه وب هدایت می‌کردند.

این گزینه اکنون در قسمت Profile > Account > Account Delete اینستاگرام در دسترس است. با این دستورالعمل، اکنون کاربران iOS کنترل بیشتری روی داده‌های خود و نحوه حذف آن‌ها خواهند داشت.

** پیام آروری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس