در این سال‌ها ۱۰ میلیون دلار ضرر کردم/ ۳۰ میلیارد بدهند، ۱۰ مدال بازی‌های آسیایی می‌گیریم

قهرمان پرتاب دیسک آسیا گفت: در این سال‌ها که ورزش کردم به دلیل اینکه اسپانسری نبود، ۱۰ میلیون دلار ضرر کردم.

به گزارش مشرق، احسان حدادی در گفت‌وگویی در مورد موضوعات مختلف به صحبت پرداخت که در زیر می‌خوانید:

* چند جلسه با ویلکینز کار کردم

حدادی در مورد شرایطش در اردوی آمریکا اظهار داشت: مشغول تمرین هستم، اما به تنهایی، البته مک‌ویلکینز مربی آمریکایی چند جلسه با من کار کرد و برخی ایرادات تکنیکی که داشتم را تقریبا برطرف کرد. قطعا با چهار پنج جلسه تمرین این مشکلات به صورت کامل رفع نمی‌شود و چون قراردادی نداریم، نمی‌توانم بیشتر با وی تمرین کنم.

* نمی‌توان با هر شرایطی در قهرمانی جهان شرکت کرد

وی در مورد اینکه در مسابقات قهرمانی جهان شرکت می‌کند یا خیر، گفت: فعلا مشخص نیست. حدود ۱۶، ۱۷ روز تا مسابقه من در قهرمانی جهان باقی مانده و نمی‌دانم باید بمانم یا برگردم. اگر بخواهیم در مسابقات جهانی شرکت کنم باید شرایطی فراهم شود، چون همانطور که گفتم فیزیوتراپ و ماساژور ندارم و نمی‌توان با هر شرایطی در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرد. فدراسیون اعلام کرده شرایط را مهیا می‌کنیم تا در آمریکا بمانیم اما اگر باشد شرکت کنم باید یکسری امکانات هم فراهم شود.

* فدراسیون جهانی به هیچ کس لطف نمی‌کند

قهرمان پرتاب دیسک آسیا عنوان کرد: البته برای خودم خیلی باارزش است که در مسابقات جهانی می‌توانم شرکت کنم چون خیلی‌ها آرزوی حضور در این رقابت‌ها را دارند و من خوشحالم که در سطح جهانی هستم و از من دعوت می‌کنند.متأسفانه یکسری حرف‌ها زده می‌شود که از روی خصومت شخصی است، چون آنها هیچ شناختی از دومیدانی ندارند. اگر فدراسیون جهانی من را دعوت می‌کند حتما روی توانمندی‌ام است و آنها به هیچ‌کس لطف نمی‌کنند.

* در این سال‌ها ۱۰ میلیون دلار ضرر کردم

وی ادامه داد: مسئولان فدراسیون جهانی که دوست و آشنای ما نیستند که بخواهند این لطف را در حق ما بکنند. اگر قرار باشد لطفی هم کنند، قطعا به ما ایرانی‌ها نمی‌کنند. اگر قرار بود لطفی در کار باشد تا الان من ۱۰ میلیون یورو ضرر نمی‌کردم چون ده سال است که هیچ اسپانسری از من حمایت نمی‌کند. پس حتماً توانایی داشته‌ام که برای این مسابقات دعوت شده‌ام.

در این سال‌ها ۱۰ میلیون دلار ضرر کردم/ ۳۰ میلیارد بدهند، ۱۰ مدال بازی‌های آسیایی می‌گیریم

* اگر ۳۰ میلیارد به دوومیدانی بدهند، ۱۰ مدال بازی‌های آسیایی می‌گیریم

وی در مورد کمک مجلس به فدراسیون‌ها اظهار داشت: به هر حال وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نمی‌توانند بودجه خوبی به فدراسیون‌ها بدهند، پس بنابراین باید مجلس و دولت به ورزش نگاه بهتری داشته باشند به خصوص دوومیدانی که ورزش اول المپیک است. به نظر من اگر ۳۰ میلیارد به دوومیدانی کمک کنند قول می‌دهم ما چهار سال دیگر ۱۰ تا ۱۵ مدال آسیایی می‌گیریم. من کاملاً به این موضوع اعتقاد دارم با بودجه ۳۰ میلیارد همه چیز متحول می‌شود، حتی در عرض ۶ سال می‌توانیم دوباره مدال المپیک بگیریم.

حدادی ادامه داد:‌ اگر دو و میدانی ما قوی شود، به صورت خودکار رشته‌های دیگر هم پیشرفت خواهند کرد. در حال حاضر دو و میدانی نسبت به رشته‌های پایه‌ای دیگر مانند ژیمناستیک و شنا خیلی جلوتر است زیرا چندین مدال‌های آسیایی دارد و مدال نقره گرفته است. اگر نگاه ویژه‌تر شود مدال‌ها افزایش پیدا می‌کنند.

* هیچ چیزی غیر از ورزش نمی‌تواند پرچم کشور را در جهان بالا ببرد

نایب قهرمان المپیک لندن تأکید کرد: ورزش تنها جایی است که شادی و نشاط را به جامعه تزریق می‌کند و تنها چیزی‌ است که پرچم یک کشور را در جهان بالا می‌برد. نه هنرمند، نه نخبه و نه هرکس دیگری غیر از یک ورزشکار نمی‌تواند پرچم کشور را در جهان بالا ببرد. ما اگر یک‌میلیون دلار هزینه کنیم، پرچم‌مان به راحتی در آسیا و جهان بارها بالا می‌رود.

* قطر اندازه یک منطقه تهران است، اما با ورزش در جهان مطرح شده است

وی ادامه داد: شما ببینید همین کشور قطر که به اندازه یک منطقه تهران است فقط از راه ورزش به دنبال شناساندن کشورش در جهان است. اگر ورزش نباشد چه کسی در جهان قطر را می‌شناسد؟ آنها این را به خوبی فهمیده‌اند و به خاطر همین میزبان جام جهانی هم شده‌اند. مگر آنها هنرمند و خواننده ندارند، پس چرا فقط به دنبال تبلیغات و سرمایه‌گذاری در ورزش هستند؟ چون راه مطرح شدن در جهان را پیدا کرده‌اند.

قهرمان چهار دوره بازی‌های آسیایی عنوان کرد: همانطور که گفتم اگر ۳۰، ۴۰ میلیارد بودجه بدهند دوومیدانی به راحتی ۱۰ مدال در بازی‌های آسیایی می‌گیرد. من راهش را رفته‌ام و به این موضوع کاملاً اعتقاد دارم.

در این سال‌ها ۱۰ میلیون دلار ضرر کردم/ ۳۰ میلیارد بدهند، ۱۰ مدال بازی‌های آسیایی می‌گیریم

* حضور قهرمانان در فدراسیون‌ها باعث پیشرفت ورزش می‌شود

حدادی با اشاره به حضور قهرمانان ورزشی در فدراسیون‌های مختلف گفت: ورزشکاران و قهرمانان سابق باید ورود کنند. در آخرین مورد دیدم که سجاد انوشیروانی، بهداد سلیمی و کوروش باقری وارد فدراسیون وزنه‌برداری شدند که این اتفاق بسیار خوبی است. دبیر در کشتی، ساعی در تکواندو و جواد داوری هم در بسکتبال حضور دارند و قطعاً باعث پیشرفت ورزش می‌شوند.

وی در مورد اینکه شما هم قصد دارید همین راه را بروید، گفت: من فعلا ورزش می‌کنم و باید دید در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    3 1
    پیرمرد ما راضی به ضرر تو نیستیم از میادین ورزشی خداحافظی کن. ما را با رفتنت خوشحال کن
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    2 0
    خوش بحالت منم پارسال 20 میلیون دلار ضرر کردم این چه زندگی آخه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس