زمان خداحافظی احسان حدادی از دنیای قهرمانی

ملی‌پوش المپیکی پرتاب دیسک گفت: در قاره آسیا نزدیک به چهار میلیارد نفر زندگی می‌کنند که من قهرمان شدم اما بازهم تخریبم می‌کنند.

به گزارش مشرق، احسان حدادی در گفت‌وگویی درباره زمان اعزامش به آمریکا، اظهار داشت: در آمریکا هر هفته ۲۰ مسابقه برگزار می‌شود و خیلی از قهرمان‌ها در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند تا از آمادگی لازم برخوردار شوند. در دوومیدانی ورزشکار باید همواره در حال مسابقه دادن باشد تا بدنش آماده شود. دوومیدانی مانند دیگر رشته‌ها نیست و ورزشکار باید هر هفته در یک یا ۲ مسابقه شرکت کند.

وی درباره پایین آمدن رکوردهای خود گفت: یکی از مشکلاتم این بود که مدتی کرونا گرفته بودم و در مسابقه‌ای شرکت نکردم و این امر سبب شد تا رکوردهایم نزول کند. وقتی ورزشکاری یکسال مسابقه ندهد، بدن آن فرد، ترسو می‌شود. بدترین حالت این است که ورزشکار در مسابقه‌ای شرکت نکند.

ملی‌پوش المپیکی پرتاب دیسک ادامه داد: در مسابقات قهرمانی کشوری خرم‌آباد، ۵۹ متر پرتاب کردم و رکورد نسبتا خوبی بعد از مدت‌ها بود و در مسابقات بعدی یعنی مسابقات بین‌المللی جام امام رضا(ع) پرتابم به  ۶۱ متر رسید. وقتی در مسابقات بیشتری شرکت کنیم، رکورد بهتری می‌زنیم. در دایموند لیگ ۶۵ متر رکورد دارم و این تجربه ۲۰ سال ورزش قهرمانی و کار کردن با مربی است که ۲ مدال المپیک در کارنامه خود دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی می‌گویند احسان حدادی با هزینه بیت‌المال به آمریکا می‌رود، گفت: در این سال‌ها با «مک ویلکینز» مربی آمریکایی نتایج خوبی کسب کردم. برای برخی ورزشکاران هزینه زیادی می‌شود اما آنها خروجی ندارند. الان ورزشکاری داریم که در بازی‌های آسیایی شانس صد درصد مدال است و اگر حساب کنیم همین پرتاب اخیرم در جام بین‌المللی امام رضا(ع) یعنی ۶۱ متر که رکورد بالایی نیست در چهار سال گذشته، رکورد کسب مدال طلای آسیا بود. سطح پرتاب دیسک آسیا را از ۶۱ متر به ۶۷ متر رسانده بودم. حداقل وقتی از این رشته بروم حس خوشایندی است که بگویند حدادی توانسته پنجمین مدال خود را در بازی‌های آسیایی کسب کند.  

حدادی یادآور شد: برخی نمی‌دانند که پرتاب دیسک سمبل المپیک و چقدر دشوار است. سخت‌ترین رشته دنیا پرتاب دیسک خواهد بود و حتی یکی از سه نماد المپیک مجسمه‌ای با پرتاب دیسک است. در قاره آسیا نزدیک به چهار میلیارد نفر زندگی می‌کنند اما تا به امروز حدادی توانسته در آسیا خوب کار کند ولی او را تخریب می‌کنیم. نمی‌خواهم از خودم تعریف کنم که ورزشکار سطح بالایی هستم بلکه می‌خواهم بگویم که این رشته به حدی سخت است که از این چهار میلیارد نفر در قاره آسیا هیچ فردی جز حدادی نتوانسته بالای ۶۵ متر دیسک بیندازد و قهرمان شود.

وی اضافه کرد: این موضوع نشان دهنده آن است که در قاره آسیا استعداد کمی در این زمینه می‌بینید. در پرتاب دیسک تکنیک، سرعت و قدرت همه چیز است و شانس در آن دخالتی ندارد. در دوومیدانی به ویژه در پرتاب دیسک هیچ چیزی شانسی نیست.

ملی‌پوش المپیکی پرتاب دیسک گفت: بارها گفته‌اند فلانی به آمریکا رفته تا تفریح کند. بارها من هم گفته‌ام که بهترین جا برای زندگی ایران است و هر جا می‌روم مردم با احترام با من برخورد می‌کنند اما این چیزها در آمریکا وجود ندارد. ورزشکارانی که از ایران می‌روند فشارهای زیادی روی آنهاست و من عاشق ایران هستم و هر اتفاقی که بیفتد در کشورم می‌مانم و هیچ کسی خارج از ایران منتظرم نیست.  

وی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی احسان حدادی به ورزش آمد از کسی اجازه نگرفت و میلیاردها تومان هم خودم و دولت کمک کرد تا به مدال المپیک برسم. کاری که بخواهم را انجام می‌دهم و تمام تلاشم را می‌کنم تا پنجمین طلایم را بگیرم. زیرا تاریخی می‌شود و وقتی ورزش را کنار گذاشتم همه می‌گویند یک ورزشکار در ایران ۵ مدال طلای بازی‌های آسیایی را از آن خود کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • معلم IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    0 0
    چیزی که در ذهن مردم میماند خوی و شخصیت ممتاز است نه تعداد مدال آن هم آسیایی خیلی از این بیشتر مدال گرفتند حتی جهانی ولی هیچکس از آنها یاد نمیکند و نمیشناسد . اما یک نفر پوریای ولی شد بدون هیچ مدالی که تا همیشه یادش باقی است اخلاقت را درست کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس