قیمت احتمالی خودروی برقی کرمان موتور/ خودروهای برقی در ایران طرفدار ندارند

کرمان‌موتور با همکاری گروه مپنا اقدام به برقی‌سازی یک محصول کرده است. آیا بازار از این محصول جدید استقبال می‌کند؟ قیمت احتمالی آن چقدر است؟

به گزارش مشرق، سال گذشته خبر همکاری شرکت خودروسازی کرمان‌موتور و گروه صنعتی مپنا منتشر شد. این همکاری در رابطه تولید یک خودروی برقی جدید است.

نیما ارجمندی، معاون محصول کرمان موتور در نشستی اعلام کرد: با ورود به مرحله از بومی‌سازی پلتفرم‌ها، محصول انحصاری خود را با همکاری استودیوهای مطرح ایتالیایی و بر پایه پلتفرم اختصاصی کرمان موتور با نام پلتفرم PS1 توسعه دادیم. این خودروی جدید قرار است از سال ۱۴۰۲ به بازار عرضه شود.

او افزود: در کنار این پروژه، فعالیت‌های مرکز تحقیق، توسعه و نوآوری شرکت کرمان موتور نیز در جهت پیشبرد سایر پروژه‌های توسعه‌ای مربوط به این پلتفرم، از قبیل توسعه نسخه تمام الکتریکی این پلتفرم هم در حال انجام است.

جزئیات جدیدی در رابطه با نام و قیمت این خودرو اعلام نشده است. البته کرمان‌موتور به تجارت‌نیوز اعلام کرد که نام‌گذاری این خودرو در قالب فراخوان و کارزار عمومی در طی روزهای آینده انجام می‌شود.

خودروی برقی کرمان‌موتور چند؟

این خودرو در زمان عرضه چه قیمتی خواهد داشت؟ عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: قیمت خودروهای برقی را به نسبت قیمت مدل بنزینی آن مشخص می‌کنند. قیمت این خودروها بالاتر از قیمت مدل بنزینی محاسبه می‌شود. اما دولت‌ها برای کاهش میزان آلایندگی‌، به خودروسازان سوبسید می‌دهند تا محصولات برقی را با قیمت کمتری نسبت به مدل بنزینی به بازار عرضه کنند. در نتیجه مردم به خرید خودروی برقی ترغیب می‌شوند. اگر دولت نیز به این شرکت خودروسازی سوبسید عرضه کند، این خودرو از خودروهای بنزینی قیمت مناسب‌تری خواهد داشت.

او افزود: البته شریک تجاری‌ کرمان موتور، یعنی تولیدکننده محصولات جک سال‌ها است که خودروهای برقی تولید می‌کند. برای همین انتظار می‌رفت کرمان‌موتور زودتر محصولات برقی را تولید کند.

مورد استقبال قرار می‌گیرد؟

آیا این خودروهای برقی مورد استقبال بازار خودروی کشور قرار می‌گیرد؟ این کارشناس گفت: تا کنون خودروهای برقی در کشور مورد استقبال مردم قرار نگرفته است. در ایران به طور قطع مشکلات زیرساختی برای شارژ خودروها وجود دارد و این خودروها در جاده پاسخگوی نیاز مالکان نیستند.

جعفری توضیح داد: البته مپنا درحال تلاش برای ساخت ایستگاه‌های شارژ است. اما با توجه به مشکلات زیرساختی مربوط به جایگاه‌های شارژ، به نظر نمی‌رسد تا سه الی چهار سال آینده این جایگاه‌ها آماده سرویس‌دهی و خودروهای رونمایی شده به بازار عرضه باشند.

مشخصات فنی خودرو برقی کرمان موتور

معاون محصول کرمان موتور در رابطه با مشخصات فنی محصول جدید کرمان موتور در همان نشست معرفی خودروی برقی گفت: پلتفرم الکتریکی این محصول شامل پیشرانه الکتریکی EDU، سیستم ذخیره‌ساز انرژی الکتریکی Battery Pack ، واحد کنترل ولتاژ بالا HPU و سیستم کنترل مرکزی خودرو VCU در قالب پروژه‌ای به‌مدت ۲۰ ماه طراحی و تولید شده و سایر سیستم‌ها نیز به فراخور در این مدل در حال بهینه‌سازی می‌باشد.

او ادامه داد: خودروی برقی کرمان موتور با مصرف ۴۱ کیلو وات انرژی در هر بار شارژ و حداکثر خروجی ۱۶۷ اسب بخار، بیش از ۳۰۰ کیلومتر را می‌پیماید.

ارجمندی توضیح داد: این خودرو با بهره‌گیری از شارژرهای خانگی امکان شارژ در کمتر از ۵٫۵ ساعت را دارد. همچنین با استفاده از شارژرهای سریع می‌توان زمان شارژ را به ۴۵ دقیقه نیز کاهش داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    12 5
    با بنزین سه هزار تومانی، قابل پیش بینی است که هیچ استقبالی نخواهد شد :-)
    • NL ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      2 0
      شما حقوقت بر اساس اروپا و آمریکا هست برای همین این حرفو میزنی به بقیه هم اون امکانات و رفاه و آزادی بیان بدن همه با کله میان ماشین برقی میخرن کی حوصله پمپ بنزین به اون کثیفی و ماشین هایی که راحت خراب میشن تعمیر کردنشون دنیارو آلوده میکنه داره همه میرن سمت بهترین گزینه الان آمریکا ماشین تسلا میخری تا شیش سال داره ضمانت شارژ رایگان میده تازه قسطی دارن میدن هشتصد دلار که میشه یک دهم درآمد بدبخت ترین کارکرها اینجا ماشین برای من گیر بیار با اقصات یک دهم حقوق صد میلیونی و سود تنها نیم تا دو و نیم درصد بهمون بدن
  • جواد IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    10 0
    اگه دولت کمک کنه و زیر ساخت های شارژ بین جاده ای راه اندازی بشه خیلی این خودرو ها کمک حال طبیعت و مردم و بار مصرف بنزین رو میاره پایین که در دراز مدت خیلی بصرفه هست هم برای مردم و هم دولت
    • سین CA ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      1 1
      و بار مصرف برق رو میبره بالا و باعث الودگی هوا توسط نیروگاه های سوخت فسیلی میشه
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    7 0
    عالیه
  • IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    اگر مشتری زیاد میخواد دویست ، خوبه . برای تو شهر هفته ای دو تا سه بار شارژ میخواد .
  • IR ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    چرا با کرمان خودروی دزد بدتر از ایرانخودرو و سایپا؟! واحد انرژی همان عدد ۴۱ هم درست نیست.
  • DK ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 0
    نه
  • NL ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 0
    ببینید در آلمان ماشین هایی مه بنز یا فلکس واگن میسازن حدودا چهل هزار یورو در میان منظورم ارزون هایی که میشه کارگرها بخرن نه از ما بهترون تسلا چهل و سه هزار دلار که شیش ماه بعد دولت شیش هزار یورو پس میده معاف مالیات هست امکانات که در حد بنز های کلاس بالا هست همچنین تخفیف هزینه برق برای شارژ ماشین و ارزان بودن جایگاه های فست شارژ وجود جایگاه های فست شارژ رایگان به وفور در مارکت ها پارکینگ ها و .... بیایم مقایسه کنیم با اطلاعات داده شده قطعا کیفیت از همه با کیفیتتر میزنه و ارزونتر شکی درش نیست و صد در صد کاملا خودکار هست خدایی شما ماشین در حد این بیارید چیه میخواین بدین دست مردم تسلا با سه ساعت شارژ باطری فول میکنه با فست شارژ 45 دقیقه کیلومتری که میره 500 کیلومتر و قدرت موتور بیشتر هست قطعا باطری بیشتری هم داره چجوری زودتر ایرانی شارژ میشه خدا میدونه بقیه امکانات چی هست حتما آپشن پراید داره خیلی لطف بشه سمند با این ماشین اگر واقعا اینقدر بره فاصله بندرعباس تا تهران حداقل سه ایستگاه شارژ فست شارژ داشته باشیم باید پنج بار شارژ کنیم ورودی تهران هم شارژ کنیم تازه بدون استفاده کولر با کولر خدا میدونه چی میشه ولی با تسلا سه بار کافیه تازه مدل جدید باطری مدرن تر و فشرده تری داره زودتر شارژ میشه و تعداد بیشتری باطری گذاشتن پیمایش ماشین بیشتر هم شده با این هزینه هایی که توی ایران داریم اصلا ماشین بصرفه ای نیست برق به این گرونی کی میتونه بخره بنزینی هم دیگه بدتز من عاشق ماشین برقی هستم بعید میدونم چیزی که انتظار دارم بدن دستم حداقل امکانات تسلا نداره پیمایش درست داشته باشه و دولت و فروشگاه ها پارکینگ ها فست شارژ رایگان بزارن یا پروژه قرار دادن باطری ها درون پک و تعویض فوری باطری ها زمانی که خالی شدن این نوع ایستگاه ها تا دو سال آینده اکثر کشورها ایجاد میکنند ما بریم اون سمت و از اونجا شروع کنیم عقب موندگی جبران بشه
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    41 کیلو وات، 167 اسب بخار، 300 کیلومتر! خیلی بصرفه هست. قیمت؟
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    پاور بانک هم دارند این خودروهای برقی؟
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 1
    شش ساعت شارژ تا سیصد کیلومتر راه بره ؟!
  • GB ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 1
    متأسفانه خودروی برقی برای محیط‌زیست خیلی مضر هست.
  • رضایاقوت رنگ IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    0 0
    سلام شرکت ما میتونه زیر ساخت شارژخودروها رو تامین کنه
  • رضایاقوت رنگ IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
    0 0
    سلام شرکت ما میتونم از نظر زیر ساختی شارژبرقی مشکلو حل کنه ولی نمیدونم به کجا مراجعه کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس