کد خبر 1333763
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
سولترا ۲۰۲۳، شاسی بلندی کاملا برقی از سوبارو

داخل کابین نیز مشابه کانسپت تویوتا bZ۴X بوده و همه‌چیز تحت تأثیر کنسول مرکزی با ارتفاع بالا است.

به گزارش مشرق، سوبارو سولترا ۲۰۲۳ یک کراس اوور کامپکت الکتریکی و اولین خودروی برقی این خودروساز ژاپنی است.  این خودرو دارای سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد مخصوص سوبارو است.

این شرکت با تویوتا همکاری کرد تا پلتفرم این شاسی بلند EV را توسعه دهند، که همچنین قرار است زیربنای سایر مدل‌های آینده باشد. سولترا از نظر ظاهری و مکانیکی شبیه به تویوتا bZ۴X آینده است، اما برخی از طرح‌های ظریف سوبارو را نیز داراست.

با وجود اینکه bZ۴X و سولترا ۲۰۲۳، رقیبان چندانی در بخش خودروهای کامپکت غیر لوکس EV ندارند، اما ممکن است چشم اندازه آنها تا زمانی که این خودروها در نمایشگاه‌ها عرضه شوند، تغییر کند. کراس اوور سولترا اولین خودروی الکتریکی سوبارو خواهد بود که در سال ۲۰۲۲ به عنوان مدل ۲۰۲۳ به فروش برسد.

شاسی بلندی تمام برقی سوبارو +عکس

سوبارو قیمتی برای سولترا ۲۰۲۳ اعلام نکرده است. اطلاعات مربوط به پیشرانه محدود است و می دانیم که این خودرو منحصراً با برق کار می‌کند، دارای یک سیستم چهار چرخ متحرک است که از دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند که مجموعاً ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۸ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

شاسی بلندی تمام برقی سوبارو +عکس

این نیرو بسته به حالت درایو می‌تواند به‌طور متفاوتی به کار گرفته شود، که چهار مورد از آن‌ها شامل Eco، Normal، Power، و X-mode می شود. برای کسانی که علاقه‌مند به رانندگی در آفرود سولترا هستند، این خودرو دارای فاصله ۸.۳ اینچی از سطح زمین و ویژگی "Grip Control" است که در اصل یک کروز کنترل با سرعت کم است. پدل‌های روی فرمان اجازه می‌دهد تا نیروی ترمز بازسازی کننده تنظیم شود.

شاسی بلندی تمام برقی سوبارو +عکس

فضای داخلی سولترا دارای یک پشت آمپری دیجیتالی نصب شده، یک صفحه نمایش لمسی بزرگ برای سیستم اطلاعات سرگرمی و یک کنسول مرکزی مرتفع با چیزی شبیه به یک دکمه دنده چرخشی است.  شیشه جلوی شیب دار، شیشه جانبی بزرگ و سانروف پانوراما باعث شده فضای خوبی در کابین فراهم شود.

شاسی بلندی تمام برقی سوبارو +عکس

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس