والا نیوز: موشک‌ «یاخونت» تهدید اصلی علیه میدان گازی کاریش است

مقام‌های ارتش رژیم موقت صهیونیستی اعتراف کرده‌اند که چالش اصلی علیه میدان گازی «کاریش» موشک‌های کروز «یاخونت» هستند.

به گزارش مشرق، در حالیکه رژیم موقت صهیونیستی روز شنبه از رهگیری چند پهپاد متعلق به حزب الله لبنان خبر داد، اما مقامات ارتش این رژیم تصریح کردند که این هواپیماها هدف آسانی برای رهگیری هستند و تهدید حیاتی که باید با آن مقابله کنند موشک پیشرفته «یاخونت» حزب الله و سوریه است.

وبگاه شبکه خبری «کان» یکشنبه شب به وقت تهران در این باره نوشت، سامانه موشکی «باراک» روز شنبه برای اولین بار هواپیماهای بدون سرنشین حزب الله را رهگیری کرد. در حالیکه نیروی دریایی این عملیات را موفقیت آمیز توصیف کرد، اما مقامات ارتش تصریح کردند که پهپادها به دلیل کندی پرواز، هدف آسانی برای رهگیری هستند و تهدید حیاتی که باید با آن مقابله کنند، موشک پیشرفته یاخونت است .

به گفته مقام‌های ارشد رژیم موقت صهیونیستی، تهدید اصلی موشک‌های کروز  یاخونت است که در زرادخانه ارتش سوریه نیز قرار دارد. این موشک‌ها بسیار سریع پرواز می‌کنند و به اپراتورهای سامانه موشکی زمان برای تصمیم گیری نمی‌دهند.

جنبش حزب الله لبنان  روز  شنبه درباره ادعاهای رژیم موقت صهیونیستی مبنی بر رهگیری پهپادهای این جنبش بیانیه صادر کرد. شبکه خبری المیادین به نقل از حزب الله گزارش داد، گروه شهیدان «جمیل سکاف» ‏و «مهدی یاغی»، سه پهپاد غیر مسلح و در اندازه‌های مختلف به سمت منطقه مورد مناقشه میدان «کاریش» به پرواز درآوردند.

حزب الله تأکید کرد، مأموریت این پهپادهای شناسایی بوده و «مأموریت مورد نظر انجام شد. پیام نیز [به صهیونیستها] رسید. پیروزی فقط نزد خداوند عزیز و جبار است».

والا نیوز: موشک‌ «یاخونت» تهدید اصلی علیه "کاریش" است

یک اندیشکده صهیونیستی در تازه‌ترین گزارش خود به بررسی توان یگان دریایی حزب الله لبنان پرداخت و نوشت،  یگان دریایی حزب الله برای چند سناریوی تلافی جویانه نظامی علیه سکوی نفتی «کاریش» یا نیروهای ارتش (رژیم موقت) اسرائیل که اطراف آن گشتزنی می‌کنند، آماده است.

اندیشکده صهیونیستی «آلما» در گزارش خود به قلم «تال بری» نوشت که تهدیدات امنیتی بالقوه و اولیه حزب الله در عرصه دریایی، به ویژه  علیه سکوی نفتی «کاریش»، زیرساخت‌های حفاری گاز طبیعی و محافظان اسرائیلی آن است  که توسط یگان دریایی حزب الله می‌تواند انجام شود.

این اندیشکده در بخشی از گزارش خود نوشت،  یگان نیروی دریایی حزب‌الله احتمالاً موشک‌های «نور» را در اختیار دارد. «نور» یک موشک ضد کشتی  با برد ۱۲۰ تا ۲۲۰ کیلومتر است و نسخه پیشرفته موشک «سی-۸۰۲ » چینی محسوب می‌شود.

شمار دقیق موشک‌های سطح به دریای کروز حزب‌الله مشخص نیست، اما برآورد می‌شود که ده‌ها موشک در اختیار دارد. برخی از این موشک‌ها برای استفاده فوری در نزدیکی خط ساحلی لبنان حفظ و از تاسیساتی که از قبل توسط حزب الله تهیه شده است، شلیک می‌شوند. با توجه به تحلیل‌های جغرافیایی موشک‌های «یاخونت» در فاصله‌ای دورتر از اسرائیل قرار دارند و احتمالا ازیکی از پایگاه‌های پرتاب یگان نیروی دریایی حزب الله در جنوب «صور» پرتاب می‌شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    5 2
    یاخونت روسی است ولی حزب الله طرح انراازروسیه گرفته وبااصلاحاتی ساخته
  • رحمت عیدی IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    4 0
    اول رکبی که خوردید رو در یابید بعد اولویت بندی تهدید انجام بدید سگیونیستای کثیف
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    7 3
    با حرف خالی نمیشه کاری کرد اراده ندارید از موشک استفاده کنید
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    آیا چنین موشکی در حزب الله رویت شده آیا چنین موشکی تست و امتحان شده و ... اگر به حرف باشه بله چالش بزرگی هستش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس