کشور زیبای ایران مملو از جاذبه های گردشگری می باشد که همواره در طی سال ها توجه توریست ها و گردشگران را به خود جلب کرده است. شما در هر کجای ایران می توانید مناظر طبیعی، مکان های تاریخی و باستانی، جاذبه های مذهبی و ... را بیابید و از سفر کردن به آن ها لذت ببرید.

طبق نظرات کاربران و گزارش مشرق نیوز برخی مواقع فراونی این مکان های دیدنی منجر به این مسئله می شود که گردشگران و توریست ها نتوانند به راحتی برای انتخاب مقصد خود تصمیم گیری کنند اما در ادامه ما به توضیح و معرفی برخی از مکان های دیدنی و گردشگری شهرهای مختلف کشور ایران خواهیم پرداخت.

  1. شهر اصفهان

اصفهان شهری مملو از معماری های شگفت انگیز می باشد که از قدیم آن را نصف جهان نامیده اند. از جمله مکان های دیدنی این شهر زیبا می توان به کاخ عالی قاپو، چهار باغ عباسی، میدان نقش جهان، مسجد شیخ لطف الله، پل سی و سه پل، آتشکده زرتشتیان، پل خواجو و غیره اشاره کرد.

نقاط گردشگری ۱۰ شهر زیبای ایران که از دیدن آن ها سیر نمی شوید!

  1. شهر زیبای شیراز

شیراز که به شهر عشق و شعر مشهور است، سرزمین تاریخ، فرهنگ و ادبیات می باشد. جاذبه های دیدنی این شهر به قدری زیاد است که برای بازدید از تمام آن ها نیاز دارید چند روز زمان بگذارید. اگر به شهر زیبای شیراز سفر کردید از رفتن به نقاط دیدنی مانند باغ ارم، پاسارگاد، بازار وکیل، مسجد نصیراللک و وکیل، آرامگاه حافظ و سعدی، ارگ کریم خان و تخت جمشید غافل نشوید.

  1. شهر بزرگ کرمان

این شهر در بخش جنوب شرقی ایران قرار گرفته است و یکی از شهرهای مرتفع کشور ایران به شمار می رود. هر سال توریست های زیادی به شهر زیبای کرمان سفر می کنند. شما با سفر به کرمان می توانید از تماشای آثاری همچون باغ شازده ماهان، مدرسه گنجعلی خان، آرامگاه شاه نعمت الله ولی، گودال یخی مویدی و ارگ راین بهره مند شوید و سفری لذت بخش را برای خود به ارمغان بیاورید.

  1. طبیعت زیبای لرستان

شهر لرستان توسط کوه های زاگرس احاطه شده و مملو از مناظر طبیعی دیدنی می باشد. این شهر از اهمیت تاریخی بسیار زیادی برخوردار می باشد و طبق تحقیقات یکی از اولین زیستگاه های انسان ها بوده است. برای این که سفر لذت بخش تری را تجربه کنید، زمانی که به شهر لرستان رفتید از آبشار بیشه، پل کشکان، چغا تپه، دریاچه گهر و قلعه فلک الافلاک دیدن کنید.

  1. کلان شهر تهران

همانطور که می دانید تهران پایتخت کشور ایران است و افراد زیادی با تیم های گردشگری از تمامی شهرها و استان های کشور به تهران سفر می کنند تا اماکن تفریحی و تاریخی این شهر را ببینند. اگر می خواهید مکان های تفریحی و باستانی تهران را ببینید بهتر است سری به بازار تهران، موزه زندان قصر، موزه سعدآباد، برج میلاد و آزادی، کاخ گلستان، موزه هنرهای معاصر و پل طبیعت بزنید.

نقاط گردشگری ۱۰ شهر زیبای ایران که از دیدن آن ها سیر نمی شوید!

  1. شهر باستانی قزوین

قزوین از جمله معدود شهرهایی است که هنگام سفر به آن گردشگران متوجه می شوند هم می توانند مکان های دیدنی زیادی در داخل شهر پیدا کنند و هم نقاط گردشگری بسیاری در خارج شهر بیابند. شهر قزوین دارای بناهای قدیمی و تاریخی بسیار زیادی است. همچنین این شهر زیبا طبیعت بسیار خوبی دارد. اگر قصد سفر به قزوین را داشتید از حمام قاجار، دروازه عالی قاپو، برج های خرقان، دروازه تهران و درب کوشک غافل نشوید.

  1. تبریز، قطب گردشگری شمال غربی ایران

بر اساس گزارشات مشرق نیوز تبریز از جمله شهرهایی می باشد که در گذشته به عنوان مرکز بازرگانی آسیا محبوب بوده است. در صورتی که می خواهید از فرنگ غنی این شهر مطلع شوید باید به مکان های باستانی، آرامگاه ها، مساجد و کلیساها بروید. اگر به شهر تبریز سفر می کنید، بازدید از بازار بزرگ، روستای کندوان، مسجد جامع، کلیسای سنت اسپتانوس، خانه حریری و مشروطه، حرم سید جمال و پارک ائل گلی را فراموش نکنید.

  1. شهر خشتی یزد

یزد دومین شهر تاریخی جهان به شمار می رود که با معماری منحصر به فرد خود توانسته است سالانه گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب کند. شهر یزد از جمله شهرهایی که است که می توان در آن به راحتی از سبک های خاص خانه های سنتی و قدیمی دیدن کرد. با سفر به شهر زیبای یزد شما می توانید از نقاط گردشگری همچون موزه آّب، زندان اسکندر، زیارتگاه چک چک، کاروانسرای زین الدین، میدان امیر چخماق، آتشکده زرتشتیان، باغ دولت آباد، خانه هنر یزد، مسجد جامع و خانه لاری ها دیدن کنید.

  1. شهر مذهبی مشهد

مشهد یکی از شهرهای مذهبی کشور ایران است که سالانه زائران بسیار زیادی به آن جا سفر می کنند. بسیاری از افراد تصور می کنند که هنگام سفر به شهر مشهد فقط می توانند به حرم امام رضا (ع) بروند اما جالب است بدانید علاوه بر این حرم می توانید به مقبره نادرشاه، آرامگاه فردوسی، پارک کوه سنگی، موزه مردم شناسی، باغ گیاه شناسی و دره هفت حوض نیز بروید.

  1. شهر قدیمی همدان

همدان از جمله شهرهای بسیار قدیمی و باستانی کشورمان ایران می باشد که نقاط گردشگری بسیار زیادی را در خود جای داده است. گردشگرانی که به این شهر تاریخی سفر کرده اند توصیه می کنند حتما از مکان هایی مانند مقبره باباطاهر، گنبد علویان، مقبره ابن سینا، غارعلی صدر، دشت میشان و امام زاده یحیی بازدید کنید.

نقاط گردشگری ۱۰ شهر زیبای ایران که از دیدن آن ها سیر نمی شوید!

در این جا ۱۰ مورد از جاهای دیدنی که در شهرهای مختلف ایران واقع شده است به شما معرفی شد. در سایت آموزشی کاملیما شما می توانید با آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری تمام شهرها و استان های کشور ایران آشنا شوید.

همچنین کاملیما نه تنها نقاط دیدنی شهرهای مختلف ایران را معرفی می کند بلکه در مورد مکان های گردشگری سایر کشورها و شهرهای خارج از ایران نیز به شما توضیحاتی را ارائه می دهد.


** این محتوا تبلیغاتی است **

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس