ضرغامی: بخش خصوصی خط مقدم صنعت گردشگری هستند

تهران - ایرنا - وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: بخش خصوصی، تشکل‌ها و انجمن‌ها در خط مقدم صنعت گردشگری و بازوی وزارتخانه در این حوزه محسوب می‌شوند.

به گزارش مشرق از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سید عزت‌الله ضرغامی روز شنبه در دیدار با رئیس و اعضای انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران افزود: یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه بیشتری شود برپایی میزهای تخصصی برای کشورهای جامعه هدف در حوزه گردشگری است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: باید بتوانیم از ظرفیت‌های رایزن‌های فرهنگی و سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برای جذب گردشگر و توسعه و رونق صنعت گردشگری بهره ببریم.

ضرغامی با اشاره به موضوع ایران‌هراسی یادآور شد: تبلیغات اشتباه و ارائه تصویر نامناسب از ایران از سوی سرویس‌ها و شبکه‌های اطلاع‌رسانی برخی کشورها باعث شده تا ظرفیت‌های ایران در حوزه گردشگری و آثار فرهنگی تاریخی به خوبی معرفی نشود، از این رو باید بتوانیم از همه ظرفیت‌های خود به‌عنوان یک کشور گردشگرپذیر استفاده کنیم.

وی گفت: یکی از موضوعات مهم دیگری که می‌تواند مبنای برنامه‌ریزی و توجه قرار گیرد استفاده از ظرفیت‌های شهرهایی است که با شهرهای ایران تفاهم‌نامه خواهرخواندگی دارند. باید با این کشورها وارد تعامل شویم و از این ظرفیت به شکل مطلوب استفاده کنیم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خطاب به رئیس و اعضای انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهان‌گردی ایران یادآور شد: آژانس‌ها باید بتوانند برای تورها ویژه‌ برنامه و طرح تبیین کنند.

ضرغامی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی، تشکل‌ها و انجمن‌ها در خط مقدم گردشگری و بازوی وزارتخانه در این حوزه هستند. آژانس‌داران پل ارتباطی ایران با سایر کشورها در حوزه گردشگری هستند.

در این نشست همچنین حرمت‌الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهان‌گردی ایران و تعدادی از اعضای این انجمن به بیان نظرها و دیدگاه‌های خود در حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پرداختند و موضوعات و مسائل مرتبط با آژانس‌داران، تورگردانان و ... مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج _____ ترکیه مثل‌ یزید، فرات را بست.‌ ترکیه‌ با شخصِ امام‌حسین ع وارد یک‌جنگ شده است.___ سد ایسیلو‌‌ نباید باشد.
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    جناب ضرغامی اولین اولویت شما منطبق با شعار دولت یعنی مبارزه جدی و مشهود با فساد و مدیران فاسد در زیرمجموعه تان باشد. بعد گماشتن نیروهای مومن و متعهد و متخصص در مدیریت ها. در این رابطه چه کرده اید. پاسخ دهید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس