کد خبر 1394269
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
پاریس

آغاز فصل تعطیلات و افزایش تقاضاها برای سفرهای پروازی، فرودگاه‌ها در برخی کشورهای اروپایی از جمله آلمان، اسپانیا و فرانسه را تحت فشار قرار داده و اعتصاب‌هایی هم شکل گرفته که منجر به هرج و مرج بیشتر شده

به گزارش مشرق، روز جمعه همزمان با آغاز فصل تعطیلات، اعتصاب های هشداردهنده‌ای در فرودگاه شارل دوگل پاریس برگزار شد. تظاهرات کارکنان بخش زمینی این فرودگاه به طور موقت از دسترسی به برخی پایانه ها جلوگیری کرد.

هزاران مسافر سردر گم شدند. طبق اعلام این فرودگاه، ۱۷ درصد از پروازهای برنامه ریزی شده بین ساعت ۷ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر لغو شده است. در کل روز هم ۱۰ درصد از برخاست ها و فرودها لغو شد. فرستنده اروپا ۱ گزارش داد که انتظار می رود اعتراضات بیشتری در آخر هفته برگزار شود.

بیشتر بخوانید:

تابستان پراعتصاب در انتظار انگلیس

برای کارگران از جمله مسئله افزایش دستمزد و بهبود شرایط کار مطرح است. آن ها به این مسئله اعتراض دارند که علیرغم افزایش ترافیک، کارکنان بر این اساس افزایش دستمزد نداشته‌اند.

نیکلاس پریرا، از مسئولین اتحادیه سراسری کارکنان فرانسه CGT می گوید: در ۹۵ درصد موارد، فرودگاه ها تقریباً در سطح قبل از کرونا هستند. تنها به این دلیل است که ما اکنون ۲۰۰۰۰ کارمند کمتر از جمله در فرودگاه روسی داریم و شرایط کار به طرز چشمگیری بدتر شده است.

فابریس کریکت، یکی از اعضای سندیکای "FO" فرانسه هم گفت: اکنون دیگر نمی‌توانیم مسافران را پردازش کنیم و همکاران ما نمی‌توانند استراحت کنند. این برای فرودگاه پاریس غیر قابل باور است، اما دلیل هرج و مرج است.

در فرودگاه اورلی پاریس نیز از مسافران خواسته شده که زودتر بیایند. بسیاری از مسافران از این شرایط عصبانی هستند.

وضعیت برای کارکنان خطوط هوایی ارزان قیمت Ryanair و Easyjet در اسپانیا نیز بسیار جدی است. آنها حقوقی برابر با همکاران اروپایی خود می خواهند. پیر لوئیجی کوپلو، از اتحادیه USO اسپانیا در این باره گفت: ما خواهان آن هستیم که حقوق ما مطابق یا حداقل به حقوق همکارانمان در اروپا، به ویژه در فرانسه، ایتالیا و آلمان نزدیک شود.

اما در کشورهای دیگر مانند فرودگاه هامبورگ نیز نارضایتی وجود دارد. به گفته اتحادیه صنفی ver.di در آلمان بیش از ۱۰۰ کارمند یک شرکت تعمیر و نگهداری در اعتصاب هشدار دهنده‌ای شرکت کردند. بر اساس اطلاعات این فرودگاه اما این مناقشات تعرفه‌ای هنوز تاثیری بر مسافران نداشته است.

این فرودگاه اعلام کرد که البته زمان‌های انتظار طولانی‌تری برای مثال در هنگام ورود مسافران وجود داشت، اما این عمدتا به دلیل شروع تعطیلات تابستانی در برخی ایالات غربی بود.

این روزها فرودگاه های بسیاری کشورهای اروپایی از جمله آلمان که هنوز نتوانسته‌اند خود را با شرایط بعد کرونا و افزایش تقاضاها تطبیق دهند دچار مشکلات بسیاری شده اند و همچنین با کمبود پرسنل مواجه شده‌اند.

آلمان اخیرا برای حل این بحران وارد کردن کارگران و خدمه پروازی خارجی را در دستور کار قرار داده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس