اعتصاب جدید در فرودگاه‌های فرانسه؛ ۱۰ درصد پروازهای پاریس لغو شد

حدود ۱۰ درصد از تمام پروازهای فرودگاه "شارل دو گل" پاریس به دلیل اعتصاب کارکنان در اعتراض به پایین بودن دستمزدها، در روز گذشته لغو شد و انتظار می‌رود که این شرایط برای روز جاری نیز ادامه یابد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، اداره هوانوردی فرانسه روز جمعه با اعلام اینکه انتظار دارد حدود ۱۰ درصد پروازها در روز جاری نیز لغو شود، خواستار لغو یکی از ۶ پرواز فرودگاه‌ها در ساعت‌های مشخص شد.

بر اساس این گزارش، چندین فرودگاه فرانسه از جمله "شارل دو گل" و "اورلی" در نزدیکی پاریس، این آخر هفته تحت تاثیر اعتصاب‌های جدیددر اعتراض به پایین بودن دستمزدها قرار می‌گیرند و با لغو پروازها مواجه می‌شوند.

فرانس ۲۴ اضافه می‌کند: این جنش اجتماعی در پس زمینه تورم بالا و بهبود مشهود ترافیک هوایی پس از همه‌گیری کرونا، می‌رود که به لغو حدود ۱۷ درصد پروازهای ورودی یا خروجی به شارل دو گل منجر شود.

مدیریت فرودگاه شارل دو گل از لغو پیشگیرانه ۱۰ درصد از پروازهای روزانه این فرودگاه به عنوان یک اقدام ایمنی خبر داده است.

این مدیریت دلیل تصمیم خود را اعتصاب آتش‌نشانان از روز پنجشنبه که منجر به تعطیلی بخشی از کارها شده است، اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، آتش‌نشانان معترض به مشکلات استخدام خود اشاره دارند و خوستار دریافت امتیاز فنی و تجدید ارزیابی دستمزدها هستند.

فرانس ۲۴ اضافه می‌کند: امروز و تمام تعطیلات آخر هفته، از کارمندان سکوهای فرودگاه‌های پاریس دعوت شده است تا به اعتصابات چند بخشی، بین اتحادیه‌ای و پیماناران فرعی بپیوندند.

در همین پیوند فراخوان‌هایی نیز برای اعتصاب در فرودگاه مارسی-پروونس از تاریخ یکم تا چهارم ژوئیه منتشر شده است.

اعتصاب‌کنندگان نسبت به کاهش حق بیمه و همچنین تجدید ساختاری که هدف آن کاهش شدید کارکنان است، انتقاد دارند و خواهان افزایش ۶ درصدی حقوق هستند.

ایرفرانس نیز اعلام کرده است که امروز بیش از ۱۰ درصد از پروازهای کوتاه و متوسط بُرد ​​خود را در فرودگاه شارل دو گول لغو ولی پروازهای دوربرد خود را حفظ کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس