کد خبر 1394032
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۹
ماست

دبیر انجمن تغذیه البرز گفت: مصرف برخی از مواد غذایی در روزهای گرم تابستان بدن شما را خنک می کند.

به گزارش مشرق، احدی دبیر انجمن تغذیه البرز گفت: روزهای گرم تابستان آغاز شده و شاید برای هر کدام از ما تحمل این روزهای داغ سخت باشد اما وجود برخی راهکارها می تواند کمکی برای هر فرد باشد.

او می گوید: خوراکی های تابستانی و کمک این مواد تغذیه ای یکی از چیزهایی است که هر کدام از افراد در آغاز هر فصل به دنبال آن هستند.

دبیر انجمن تغذیه البرز گفت: استفاده از ماست همراه کشمش، ماست همراه با نعناع یا ترکیب سبزی‌های دیگر با ماست در فصل تابستان می تواند بدن شما را خنک کند .

او می گوید:مصرف کاهو سکنجبین، فالوده سیب، فالوده خیار، آب هندوانه با سکنجبین، خیار با سکنجبین و شربت سکنجبین نیز در این فصل گرم سال بسیار مفید است.

خانم احدی گفت: بهتر است در این فصل برای خنک کردن بدن از غذاهای سنگین مانند کله پاچه، حلیم، ماکارونی و آش رشته استفاده نشود.

اوگفت: بهتر است در تابستان ناهار از صبحانه و شام سبک تر باشد و از سالاد به عنوان یک وعده غذایی در ناهار استفاده کنیم، ضمن این که مصرف آب دوغ خیار هم بسیار خوب است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    0 0
    آب هندونه با سکنجبین؟ یعنی سرکه به این سردی با آب هندونه؟تازه اگه به هم بخورند هم برای آدم های با طبع سرد یا خیلی سرد مگه میشه به راحتی توصیه کرد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس