پای درس آقا| حقوق بشر غربی‌ها تبدیل به یک امر مستهجن شده است

رهبری می‌فرمایند: بروز تعارض‌های عملی با شعارهای غربی؛ یعنی اینها در دنیا دم از آزادی و حقوق بشر می‌زدند؛ در عمل آن‌قدر دولت‌های غربی با این شعارها مخالفت کردند که طرح این شعارها در دنیا از سوی آنها به‌صورت امر مستهجن درآمده است.

به گزارش مشرق، حقوق بشر از دیرباز تاکنون بهانه‌ دخالت‌ها، چپاول‌ها و ستمگری‌های جبهه سلطه بوده است. به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی (از۶ تا ۱۲ تیرماه) گزیده‌ای از سخنان حضرت آقا (حفظه‌الله) را در باب «حقیقت حقوق بشر آمریکایی» می‌خوانید.

حقوق بشر به سبک رقص شمشیر با اشراف عرب

مسئله‌ حقوق بشر را آمریکایی‌ها دارند مطرح می‌کنند که واقعاً مضحک و تعجّب‌آور است! یعنی کسانی که می‌روند آنجا می‌نشینند با رؤسایِ نظامِ قرونِ وسطاییِ قبیله‌ایِ عربستان سعودی. دیگر واقعاً این رسوایی است که به نظر من این لکّه‌ ننگ، از دامن آمریکایی‌ها هیچ‌وقت پاک نخواهد شد؛ مثل یک داغی در پیشانی اینها همیشه خواهد بود و راجع به حقوق بشر حرف بزنند، آن‌هم علیه کشوری مثل جمهوری اسلامی!(۱۳۹۶/۰۳/۲۲)

رئیس‌جمهور آمریکا در یک نظام قبیله‌ایِ عقب‌مانده‌ منحطِّ محض می‌ایستد در کنار رئیس قبیله و رقص شمشیر می‌کند، آن‌وقت به ۴۰میلیون رأی ملّت ایران در یک انتخابات آزاد ایراد می‌گیرد! دشمنانی با این وقاحت و با این حدّ از پرده‌دری و بی‌ملاحظگی که می‌ایستند در کنار قاتلینِ شب و روز مردم کوچه و بازار یمن، و اسم از حقوق بشر می‌آورند؛ دیگر از این وقاحت بالاتر! قریب دوسال‌ونیم است که شب و روز دارند یمن را بمباران می‌کنند؛ نه مراکز نظامی یمن را، [بلکه] کوچه را، بازار را، مسجد را، بیمارستان را، خانه‌های مردم را؛ بی‌گناهان را می‌کُشند، زن و کودک و بچّه و بزرگ را به قتل می‌رسانند؛ آن‌وقت اینها می‌روند پهلوی آنها می‌ایستند، با یکدیگر مغازله می‌کنند و اسم حقوق بشر می‌آورند و جمهوری اسلامی را به‌خاطر حقوق بشر تحریم می‌کنند! دیگر وقاحت از این بالاتر؟(۱۳۹۶/۰۳/۱۴)

طرح حقوق بشر از سوی غربی‌ها تبدیل به یک  امر مستهجن شده است

کیست که نداند آمریکائی‌ها اولین دشمن حقوق بشرند. منظورم از آمریکائی‌ها، مردم آمریکا نیستند؛ سیاستمداران، سردمداران، متنفذین، گردانندگان رژیم آمریکا و رژیم صهیونیستی، که اولین دشمنان بشریتند. ببینید چه می‌کنند در غزه! ببینید چه میکنند در منطقه‌ فلسطین! ببینید با ملت‌های مسلمان چگونه رفتار می‌کنند! ببینید در عراق و افغانستان با آن ملت‌های مظلوم چگونه با سنگدلی و قساوت رفتار می‌کنند! ببینید شکنجه‌هایشان را! رئیس جمهور آمریکا رسماً، علناً قانون ضدشکنجه را رد می‌کند؛ این خیلی مطلب مهمی است. یعنی شکنجه باید قانونی باشد، باید آمریکائی‌ها زندانیان خودشان را، بی‌گناهانی را که در عراق و در افغانستان و در هر نقطه‌ی عالم دستگیر می‌کنند، بتوانند اینها را آزادانه شکنجه کنند. پرچم طرفداری از شکنجه را در دست گرفته‌اند، آنوقت اسم حقوق بشر می‌آورند.(۱۳۸۶/۱۲/۲۲)

بُروز تعارض‌های عملی با شعارهای غربی؛ یعنی اینها در دنیا دم از آزادی و دم از دموکراسی و دم از حقوق بشر و این حرف‌ها می‌زدند؛ در عمل آن‌قدر دولت‌های غربی با این شعارها عملاً مخالفت کردند و نقض کردند این شعارها را که امروز طرح این شعارها در دنیا از سوی غربی‌ها به‌صورت یک امر مستهجن درآمده است؛ یعنی افراد صاحب فکر می‌فهمند... طبق بعضی از گزارش‌ها، آمریکا پس از جنگ دوم [جهانی] تا امروز برای سرنگونی ۵۰دولت اقدام کرده! در مورد پنجاه دولت انواع و اقسام اقدام‌ها را کرده؛ با ده‌ها جریان مقاومتِ مردمی مخالفت کرده که اینها در کارنامه‌ آمریکا و دیگران مضبوط است. استفاده‌ از بمب اتم؛ تنها موردی که بمب اتم استفاده شده است [توسط] آمریکا است که بیش از همه دم از مردم و دم از حقوق مردم و مانند اینها می‌زند و بیش از ۲۰۰هزار نفر کشته شدند -در آن حوادث ژاپن و تعداد خیلی بیشتری هم دچار عوارض آن شدند. زندان گوانتانامو، زندان ابوغریب، این حوادثی که پیش آمد، زندان‌های مخفی‌ای که در اروپا ثابت شد برای همه و روشن شد که اینها زندان‌های مخفی دارند و مردم را شکنجه می‌کنند و بی‌محاکمه نگه می‌دارند، که هنوز هم هست؛ همه دارند می‌بینند(۱۳۹۳/۰۶/۱۳)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    من نميدونم گوينده اين حرف ها كيه ولى هركى گفته خداييش درست گفته ، اصن يه وضعى دارند اين يانكى هاى دربدر مونده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس