رئیس طالبان: جنگ ما با آمریکا بر سر عقاید بود که تا ابد ادامه دارد/ عدالت در حکومت باید مانند عدالت علی(ع) باشد

رئیس طالبان با اظهار اینکه عدالت در حکومت باید مانند عدالت علی(ع) باشد، افزود: جنگ با آمریکا بر سر عقاید بود و این جنگ تا ابد ادامه خواهد داشت.

به گزارش مشرق، «ملا هبت‌الله آخوندزاده» رئیس طالبان با حضور در گردهمایی بزرگ علما و بزرگان قومی در کابل تصریح کرد که جنگ با آمریکا بر سر عقاید بود و این جنگ تا «قیامت» ادامه خواهد داشت.

آخوندزاده گفت: «جنگ آمریکا با ما برای زمین و هوا نبود بلکه برای نظریه و عقاید ما بود و تا قیامت نیز ادامه دارد، در تقابل اسلام و کفر نه امکان مسالمت هست، نه مسالمت خواهد شد و نه چنین چیزی ممکن است».

وی با اظهار اینکه اگر حکومت طالبان شریعت اسلامی را پیاده کند، کشورهای جهان واکنش نشان خواهند داد، افزود:  «هدف ما رضای الله است. خواست‌های جهان که الله را ناراضی می‌کند قابل قبول نیست».

رئیس طالبان خطاب به شرکت‌کنندگان در این نشست گفت: «مردم انتظار دارند شعارهایی که در جریان جهاد داده می‌شد، عملی شود. عدالت (سبب) بقای یک حکومت است، اگر عدالت نباشد، ظلم به وجود می‌آید و حکومت ظلم بقا ندارد».

آخوندزاده تصریح کرد: «به دو طریق می‌توان شریعت اسلامی را حاکم کرد، ابتدا وجود حاکمان مقتدر و دوم همکاری و همراهی‌ علما. عدالت باید عدالت حضرت علی(ع) باشد که همراه یک یهودی به محکمه رفت. هیچ بی‌گناهی نباید در زندان‌ها باشد این عدالت است که بقای یک حکومت را تضمین می‌کند».

وی با تأکید بر ضرورت برقراری امنیت ادامه داد: اگر در بدنه حکومت امنیت نباشد و در ادارات دوستگرایی، قومگرایی و زبانگرایی باشد، این امنیت نیست و چند روز بعد حکومت از بین خواهد رفت و هدف این کار تأمین منافع شخصی برخی از افراد مانند حکومت گذشته است.

رئیس طالبان با اظهار اینکه هدف اصلی طالبان برقراری «امنیت، صلح، زندگی مسالمت‌آمیز و پیشرفت زیر لوای نظام اسلامی» است، اضافه کرد: شریعت ضامن پاسداری از همه ارزش‌هاست، اگر شریعت بود امنیت، آزادی، نظام اسلامی و همه چیز ادامه دارد و خداوند متعال به آن برکت خواهد داد.

آخوندزاده با اشاره به کشته‌شدگان نیروهای امنیتی و دفاعی افغان با اظهار اینکه آن‌ها هدف نبودند، گفت: هرچند آن‌ها در کنار اشغالگران بودند، اما همواره به آن‌ها گفته می‌شد که بیایید، سلاح‌تان را بر زمین بگذارید و پشتیبانی از بیگانگان را در برابر دین‌ و کشورتان را رها کنید.

وی افزود: ما هرگز قصد نبرد با افغان‌ها را نداشتیم که متحدان متجاوزان بودند، ما با آن‌ها جنگیدیم زیرا آن‌ها خود را سپر کفار کرده بودند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 14
  • نیما IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    3 2
    چه جالب
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    3 0
    باور كنيد.
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      0 0
      طالبان بیچاره نمیدونه که بزودی روباه انگلیسی در لباس میش به شیوه فراماسونری (مثلآ وارد کردن نفوذی هایی با ظاهر خودی بین آنها برای تامین مالی با مقادیر زیادی دلار و پول نقد یا با یک سری اطلاعات خاص) نفوذ میکنه و تغییر مسیر میدشون!
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    5 6
    آفرین بر تو شیخ. احسنت بر اینهمه شجاعت.
  • نیما IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    6 5
    چه جالب چون جنگ ماهم با امریکا تا ابد ادامه دارد امام خمینی و رحمته الله علیه حتی اگر درتمام امریکا مسجد ساختند شما بگوید مرگ بر آمریکا چون امریکا شیطان بزرگ است
  • محمدرضا IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    5 5
    حرف ماهم همین هست انگار بدون اینکه همدیگر رادیده باشیم از دهان هم صحبت میکنیم به امیدپيروزی اسلام
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      1 0
      کشتن زنان و مردان و کودکان بی گناه در بمب گذاری های کور طالبان و سر بریدن اسرا و تجاوز و ... چه سنخیتی با عدالت علی ( ع) دارد؟! همه انسانها خود را بر حق و در راه درست می دانند . در جنگ های صلیبی دو طرف برای رضای خدا می جنگیدند اما خدا وحق جای دیگر بود.
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    3 3
    شیعه علی یعنی این. اسم و ادعا نیست. به عمل است.
    • CA ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      0 2
      سربریدن ۱۷ دیپلمات ما در کنسولگری مزار شریف در دوره قبل طالبان پبام رهبری در باره آن و این قوم متحجر هنوز در سایت ها موحود است . طالبان بیشترین جنایات علیه شیعیان مظلوم افعانستان را انجام می دهد. تمام شیعیان را حتی از مشاغل ساده دولتی و حتی در بامیان که مرکز شیعه نشین را بیرون کردن. همان امریکای در سرنگونی طالبان در دوره قبل و روی کار آوردن کرزای برای اولین با به شیعیان سهمی در دولت داد و جند وزیر و معاون شیعه برای اولین بار در تاریخ افغانستان انتحاب شدن
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 5
    احسنت یاعلی
  • ﻣﺠﺘﺒﻲ IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    5 5
    ﻭاﻗﻌﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎﻭﺭﻛﻨﻴﻢ اﻳﻨﻬﺎ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﻲ ﺭا ﻗﺒﻮﻝ ﺩاﺭﻧﺪ ﺭﻓﺘﺎﺭﺷﺎﻥ اﻳﻦ ﺣﺮﻓﺸﺎﻥ ﺭا ﺗﺎﻳﻴﺪ ﻧﻤﻴﻜﻨﺪ اﮔﺮ ﺑﻮﺩ اﻳﻦ ﻭﺿﻊ ﻛﻨﻮﻧﻲ اﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ,ﻧﺒﻮﺩ
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      32 4
      مثلا باید چه کار می کردند؟ مدارس مختلط و دبیرستانهای مختلط را نگه می داشتند؟ آن دموکراسی کذایی را نگه می داشتند؟ به غربزده هایی مثل احمد مسعود باج می دادند؟
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    4 3
    احسنت بر طالبان
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 0
    طالبان یک گروه افراطر گرای خطرناک با افکار زشت که مردم افغانستان را به گروگان گرفته. مرگ بر طالبان کدام کشور حاظر شده شما را به رسمیت بشناسد کشور داری به این سادگی نیست
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 0
    هدف ما رضای الله است. خواست‌های جهان که الله را ناراضی می‌کند قابل قبول نیست...والله توحید همین است.
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 0
    این حرفا یعنی ایجاد جنگ داخلی بین طالبان، چون بخشی از طالبان ( حقانی ها ) تفکراتشون با طالبان فرق زیادی داره و احتمالا برا ادامه کار به مشکل میخورن.
  • حسین IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 0
    آقای طالبان حساب کن ببین افغانی زیاد کشتید یا آمریکایی کجای عدالت علی گفته برادر کشی کنید بجای آمریکاییها افغانی میکشید مسلمان بکشید کسی که شهادتین گفت مسلمانه اشتباه گرفتید مسلمان را با کافر باید آمریکایی و اسراییلی بکشید نه افغانی
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 0
    امیدوارم عدالت علی و شریعت اسلام در همه جا گسترانده شود.
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 0
    آفرین مبارزه با آمریکا عدالت محور ظلم نکردن عدالت علی علیه السلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس