زاکانی

شهردار تهران با عنوان این مطلب که بزرگ ترین مشکل امروز تهران مسکن است، گفت: کمبود مسکن داریم و به همین جهت قرارگاه تأمین مسکن را در شهرداری راه اندازی کردیم.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی، در سخنرانی پپیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی اثرات جدی خود را در سراسر جهان گذاشته است، افزود: دشمنان پس از پیروزی انقلاب همواره تلاش کردند انقلاب را با شکست مواجه کنند؛ که البته در این راه ناکام ماندند؛ امروز تمام تلاش دشمنان این است که نگذارند اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی همچون آزادی، استقلال و پیشرفت تحقق پیدا کند.

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا مردم را از آینده درخشان انقلاب اسلامی ناامید کند، گفت: امید مردم بسیار مهم است و این امید جز از طریق خدمت و پیشرفت مهیا نخواهد شد.

شهردار تهران با بیان اینکه دولت و شهرداری در مسیر خدمتگزاری هستند، ادامه داد: این فرصتی است که هم ما بتوانیم شعارهای انقلاب را در دست بگیریم و هم فرصتی است تا خواستگاهی برای تحقق آرمان‌های خود بسازیم.

وی افزود: تهران به عنوان بزرگ‌ترین کلانشهر غرب آسیا که طبق آمار ۹.۸ میلیون نفر و در روز بالغ بر ۱۳ میلیون نفر ساکن دارد، از هر جهت اثراتی فراتر از جغرافیایی شهر تهران دارد و بر روی سایر نقاط شهر کشور اثر مستقیم دارد. لذا به تعبیر رهبر انقلاب شهر تهران خود یک کشور است و دقت در نیازها و شرایط آن و خدمت به مردم تهران و ساختن یک الگوی درست؛ یک امکانی را برای ما ایجاد می‌کند تا گام‌های رسیدن به اهداف انقلاب را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد.

بیش از ۱۲ هزار هکتار از مساحت تهران ناایمن است

زاکانی با اذعان به اینکه در بعد ایمنی در ضعف قرار داریم گفت: بیش از ۱۲ هزار هکتار از مساحت ساختمان‌های مسکونی شهر تهران ناایمن است، گفت: فاصله شمال جنوب و تفاوت‌های جدی طبقاتی در شهر تهران مشهود است؛ نابسامانی در وضعیت ترافیک و وضع هوا مشهود و اسباب این را فراهم کرده است که مردم تهران در آسایش لازم نباشند.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری هم آسیب‌هایی دارد، افزود: آن روزی که در ۱۰ ماه قبل این مسئولیت را تحویل گرفتیم، شهرداری تهران بالغ بر ۷۵ هزار میلیارد تومان بدهی داشت و حتی سال قبل از آن شهرداری برای پرداخت سه ماه حقوق کارمندان خود پول قرض گرفته بود.

زاکانی با بیان اینکه مجموعه شورای شهر و شهرداری همت خود را برای تغییر کالبد روحی و ظاهری شهر جمع کرده اند، ادامه داد: به سرعت به پایداری مثبت در زمینه مالی رسیدیم؛ ۱۲۰۰ حساب در شهرداری تهران داشتیم که موجب بروز فساد می‌شد؛ از آنجا که برطرف کردن فساد اراده‌ای قطعی در بین ما بود؛ امروز می‌توانم ادعا کنم که بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان امکاناتی که برای شهرداری بوده و در محاکمی بر علیه ما اقامه شده بود؛ با تلاش ما این امکانات از شهرداری تهران خارج نشد؛ همچنین بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان هم امکاناتی بوده است که از دست دیگران به شهرداری بازگردانیم.

جذب سرمایه برای ۳۰۰ هزار میلیارد پروژه در تهران

شهردار تهران افزود: ۳۰۰ هزار میلیارد پروژه را روز چهارشنبه هفته آینده در معرض دید قرار خواهیم داد تا سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و نهادهای مختلف را در جهت مشارکت برای ساخت تهران به میدان دعوت کنیم.

وی با بیان اینکه امروز مشکلات متعددی در تهران وجود دارد؛ تاکید کرد: قطعاً بزرگترین مشکل امروز تهران مشکل مسکن است؛ کمبود مسکن داریم و به همین جهت قرارگاه تأمین مسکن را در شهرداری راه اندازی کردیم. صدور پروانه ساخت مسکن را تا دو ماه کاهش دادیم؛ گلوگاه و چالش ما فضای سبز و کمیته نما است که اگر این مشکل حل شود؛ زمان صدور پروانه کمتر هم خواهد شد.

دو بزرگراه در تهران احداث خواهد شد

زاکانی در خصوص اقدامات عمرانی انجام شده در شهرداری تهران گفت: دو بزرگراه و یک اتوبان به زودی در تهران ساخته خواهد شد؛ تونل شهید متوسلیان که هفته قبل مجوزش گرفته شد ساخته خواهد شد؛ این تونل از انتهای بزرگراه شهید صیاد تا آزادگان خواهد بود؛ همچنین آزادراه شهید شوشتری از انتهای رستگار تا بزرگراه شهید یاسینی ساخته خواهد شد؛ بزرگراه شهید شوشتری یک و نیم درصد ترافیک کل تهران را کاهش خواهد داد و نقش مهمی در کاهش ترافیک شرق تهران ایفا خواهد کرد. همچنین ۹۸ تقاطع را در دست اصلاح قرار دادیم که طی سه سال ۷۸۰ کیلومتر راه را برای همشهریان تهرانی نزدیک کنیم؛ امسال بالغ بر ۲۰ تقاطع از این ۹۸ تقاطع تکمیل خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    15 1
    نصف امکانات ایران فقط در تهران است.شهرستانها عقب مانده اند.
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      3 1
      البته اماکن تفریحی و با کلاس در بالا شهر باید جویا بشی، اما در کل زندگی در روستا بهتر از تهرانه، من بعد از 10 سال کار در تهران به روستای اجدادی رفتم با اینکه از ۳ نسل قبل ساکن تهرانم.
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      1 1
      نباید تصور کرد پیشرفت یک جا مساوی است با پسرفت جای دیگر. نباید فکر کنیم امکانات در شهر به معنی محرومیت شهرهای دیگر است.
    • شهروند بیچاره و مظلوم تهرانی IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      2 0
      چرا و به چه دلیل وقتی از طرح ترافیک خارج میشویم باید جریمه شویم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    3 2
    مشکل اصلی تهران اون شورای شهری هست که اعتقادی به ساخت بزرگ راه نداشت و میگفت مشکل ترافیک با ساخت بزرگراه و آزاد راه حل نمیشود. اگر با همان شتاب زمان قالیباف پیش می رفتیم الان وضعیتمون خیلی بهتر بود
  • محمدایوب IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    1 2
    آقای زاکانی هنوز در شهرداری از اصلاح طلبان حضور دارند وبا کم کاری ومانع تراشی به ابروی شما لطمه میزنند کافی است سری به منطقه 4ناحیه 8بزنیددر حکیمیه فضای سبز آن تمام دارد خشک میشود درختان 20ساله چمن ها کاملا خشک شده خصوصا حکیمیه کوی دانشگاه
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 1
    باید شهرهای پاکدشت و اسلامشهر و ورامین به تهران ملحق بشن و زمین های خالی و مسکنشون در اختیار تهران قرار بگیره و بازار کار و اداره جات تهران به اون ها منتقل بشه و بینشون آزادراه و مترو احداث بشه با بودجه شهرداری تهران. زمین های بایر هم تبدیل به فضای سبز و جنگل بشن
  • امیر IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 0
    عموجان مشکل مسکن احتکار مسکن هست که خیلی از ارگانها ونهادهای دولتی انجام میدهند جه معنی دارد که یک پروژه ساختمانی عمداً 10 سال طول بکشد تا شاید حاضرشود شاید نشود
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      0 0
      همین الان تراکم بیشتر از ظرفیت تهرانه. اگه این ساختمونا پر از جمعیت بشن ترافیک چندین برابر الان میشه و اصلا کشش وجود نداره
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    1 0
    "نابسامانی در وضعیت ترافیک و وضع هوا مشهود و اسباب این را فراهم کرده است که مردم تهران در آسایش لازم نباشند." فکر نمی کنید ساخت مسکن جدید = افزایش جمعیت تهران= ترافیک بیشتر = آلودگی هوا بیشتر اکثر مشکلات این مملکت ریشه در تصمیمات پوپولیسمی داره. تصمیماتی که عوام پسنده و در ظاهر می خواد کمک کنه ولی در نهایت منجر به مشکلات بیشتر میشه.
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 0
    "نابسامانی در وضعیت ترافیک و وضع هوا مشهود و اسباب این را فراهم کرده است که مردم تهران در آسایش لازم نباشند." فکر نمی کنید ساخت مسکن جدید = افزایش جمعیت تهران= ترافیک بیشتر = آلودگی هوا بیشتر اکثر مشکلات این مملکت ریشه در تصمیمات پوپولیسمی داره. تصمیماتی که عوام پسنده و در ظاهر می خواد کمک کنه ولی در نهایت منجر به مشکلات بیشتر میشه. مثل مردم می خوان دلار ارزون بشه پس با ارزپاشی دلار رو بیاریم پایین. نتیجه بیماری هلندی و تعطیل شدن صنایع و افزایش بیکاری و فقر. مردم ماشین ارزون می خوان و همه مردم باید ماشین داشته باشند. نتیجه افزایش ترافیک و آلودگی هوا مردم میخوان بچه هاشون برن دانشگاه ظرفیت ها رو ببریم بالا. نتیجه کاهش کیفیت آموزش دانشگاه ها و افزایش تحصیل کرده ها بیش از نیاز بازار و مشکل اشتغال.
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 3
    بزرگ‌ترین مشکل تهران هجوم جمعیت به تهران است
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      1 1
      توی کشورهای دیگر شهرهای ۴۰ ملیونی مثل مکزیکوسیتی داریم. حتی پاریس جمعیتش ۲۰ ملیون نفر هست.
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 0
    اول انقلاب شهردار وقت گفت به زودی قیمت زمین را در تهران به صفر می رسانیم. او هرگونه محدودیت ساخت و ساز را در تهران برداشت و به هر کارگر که حق بیمه پرداخت کرده بود ۱۰۰ هزار تومان وام مسکن داد و سیاست های نظام موجب شد که تا پایان دهه ۶۰ قیمت مسکن ثابت به تبع آن تورم و پول ملی ثابت بماند و رشد اقتصادی کشور مثبت باشد
  • محمدایوب IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 0
    آقای زاکانی در انتهای شمالی بزرگراه باقری تقاطع باقری بابایی در زمان قالیباف پل زیر گذر باقری به بابایی ساخته شده اما در زمان شهرداری اصلاح طلبان تعطیل شده واکنون چند سال است رها شده اگر این زیر گذر تمام شود دیگر مردم برای ورود به بزرگراه بابایی غرب کیلومتر ها راه نمی روند در جاده لواسان دور بزنند خدا لعنت کند افساد طلبان که فقط حرف میزنند
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 0
    چرا با سیاه نمایی این اقا برخورد نمی شود؟؟
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    1 0
    هک شهرداری به کجا رسید؟ کی مقصره؟ پرونده اش چی شد؟ پاسخ آقای شهردار به من شهروند چیه؟ کی اهمال کرده؟
  • محمدایوب IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    آقای زاکانی لطفا به زیر مجموعه اتان سری بزنید یک نامه مربوط به تعاونی مسکن کارکنان شهرداری دوماه است منتظر امضای معاون اداری و مالی سازمان املاک است لطفا فقط حرف نزنید مردم از شما توقع بیشتری دارند
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    1 0
    یخورده دیر میزان بدهی رو اعلام کردی. البته مجبور نبودی تحویل بگیری.
  • محمد IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    2 0
    سلام مشکل تصمیمات غیرکارشناسی در شهرداری است
  • DE ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    1 0
    خسته نباشید ما هم تازه متوجه معضلات تهران شدیم حداقل معضلات کوچک را حل میکردید تا مردم ببینند
  • DE ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    2 0
    از وقتی شما متصدی امور شدید مشکلات حمل و نقل عمومی تهران بدتر شده شده
  • DE ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    خسته نباشید
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    1 0
    فقط تهرانيها شهروند ايرانن؟؟؟؟؟ چرا اينقدر در توزيع امکانات در ايران بي عدالتي وجود داره و چرا مسئولا کاري براش نميکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      0 0
      ایشون شهردار تهران هست و وظیفش رسیدگی به شهر تهرانه. همون طوری که وظیفه‌ی رئیسی رسیدگی به کشور ایرانه. هر کس وظیفه خودش
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      0 0
      در حالی که شهرستانی ها خواستار پیشرفت تهران هستند که خود تهرانی ها این شهر را عقب مانده و پسرفته می دانند.
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    1 0
    دارایی های شهرداری مثل برج میلاد، نمایشگاه، فروشگاه و بازارهای میوه و تره بار را بفروشید و با پولش بدهی های شهرداری رو صاف کنید؛ مترو را تکمیل کنید و ساختمان های نا ایمن را تخریب و به فضای سبز تبدیل کنید و آزادراه و بزرگ راه بسازید. همچنین میتونید پل های هوایی به شکل ساختمان تجاری بسازید و واگذار کنید. غرفه های مترو را به شکل دائمی بفروشید و کاشی و دیوارش را تبلیغات بفروشید
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    ااااا واقعا؟ تازه اینا رو فهمیدین؟ شهردار نبودین تو تهران که زندگی میکردین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس