رئیسی

امیر قطر و رئیس جمهوری اسلامی ایران در یک تماس تلفنی، درباره مهمترین تحولات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر امشب (پنج‌شنبه) با آیت‌الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، امیر قطر و آیت الله رئیسی در این تماس تلفنی، درباره مهمترین تحولات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

تمیم بن حمد آل ثانی همچنین پس از سفر به ایران، ۲۲ اردیبهشت در نشست خبری مشترک با آیت الله رئیسی، اظهار داشت: روابط ایران و قطر، یک روابط مستحکم و استوار است و این روابط مبتنی بر حسن همجواری و سفر اخیر آقای رئیس جمهور رئیسی به قطر یک گام بسیار مهمی بود.

وی ادامه داد: امروز درباره مسائل دو جانبه صحبت کردیم و همین طور در خلال گفتگوها این نکته را مورد تأکید قرار دادیم که حل اختلافات در منطقه، راهی جز گفتگو ندارد و در این باره با رئیس جمهور ایران اتفاق نظر داشتیم و طرفین تأکید کردند، درگیری‌هایی که در منطقه وجود دارد باید از طریق گفتگوهای سازنده حل و فصل شود.

 امیر قطر تصریح کرد: درباره مسائل منطقه‌ای و پیرامون چند پرونده، بحث و تبادل نظر کردیم. موضوع اصلی درباره فلسطین بود. البته درباره سوریه، عراق و یمن هم گفتگو داشتیم. اعتقاد ما این است که مشکلاتی که در این کشورها وجود دارد، باید از طریق راه حل های عادلانه و جامع، حل و فصل شود.

وی در پایان تأکید کرد: در مورد مذاکرات وین هم باید بگویم قطر همواره نگاه مثبتی نسبت به این گفتگوها داشته و ما باور داریم گفتگو راه حل حل وفصل این مسئله است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس