تغییرات اقلیمی بر سلامت کودکان قبل از تولد هم تاثیر می گذارد

تحقیقات نشان می دهد کودکان در کشورهای با درآمد ضعیف تا متوسط احتمالاً بیشترین تأثیر را از تغییرات آب و هوایی خواهند دید.

به گزارش مشرق به نقل از مدیکال نیوز، درک خطرات جدیدی که تغییرات آب و هوایی برای کودکان ایجاد می‌کند در کمک به کاهش اثرات آن بسیار مهم است.

تأثیرات تغییرات آب و هوایی به وضوح بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. آنها گسترده بوده و شامل افزایش سطح آلودگی هوا، آب و هوای غیرقابل پیش بینی، و گرما است.

تغییرات آب و هوایی بر همه افراد تأثیر می‌گذارند، اما مطالعات نشان داده است که نوزادان و کودکان آسیب پذیرترین قشر هستند.

پروفسور «فردریکا پررا»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «حفاظت از سلامت کودکان مستلزم آن است که متخصصان سلامت مضرات متعدد تغییرات آب و هوایی و آلودگی هوا برای کودکان را درک کنند و از استراتژی‌های موجود برای کاهش این آسیب‌ها استفاده کنند.»

بر اساس این مطالعه، قرار گرفتن در معرض گرما قبل از تولد با خطر بالاتر زایمان زودرس و همچنین وزن کم هنگام تولد همراه است و با مرگ نوزاد مرتبط است.

برای کودکان، گرما می‌تواند باعث بیماری کلیوی و استرس گرمایی شود. همچنین گرمای شدید با مسائل مربوط به سلامت روان و همچنین مشکلات رشدی و مشکلات یادگیری مرتبط است.

تشدید رویدادهای آب و هوایی مانند سیل‌های بزرگ و طوفان‌ها باعث آسیب‌های بیشتر دوران کودکی، غرق‌شدگی و استرس آسیب‌زا می‌شوند.

این مطالعه نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۰ میلیون کودک در سراسر جهان به دلیل رویدادهای آب و هوایی شدید مجبور به ترک خانه‌های خود شده اند.

به گفته محققان، دوره‌های تشدید آسم ناشی از کیفیت پایین هوا وجود دارد. ریه‌های کودکان تا دهه دوم زندگی به رشد خود ادامه می‌دهند. آنها سریع‌تر از بزرگسالان تنفس می‌کنند و هوای آلوده بیشتری را جذب می‌کنند و زمان بیشتری را در خارج از منزل می‌گذرانند.

در سراسر جهان، تخمین زده می‌شود که ۲ میلیون زایمان زودرس در سال ۲۰۱۹ به خاطر قرار گرفتن در معرض PM ۲.۵ محیطی روی داده است.

سایر مشکلات بهداشتی مرتبط با افزایش سطح آلودگی هوا شامل مرگ و میر نوزادان، عوارض نامطلوب تولد، آسم و عفونت‌های تنفسی است.

محققان همچنین به تغییرات ساختاری و عملکردی در مغز کودکانی که قبل از تولد یا در اوایل دوران کودکی در معرض سطوح بالای آلودگی هوا هستند، همراه با کاهش شناخت، مشکلات توجه، اختلال بیش فعالی، و مشخصه‌های اوتیسم اشاره می‌کنند.

به گفته محققان، آینده برای همه افراد مرتبط با تغییرات آب و هوایی و سلامتی چالش برانگیز خواهد بود، اما این امر به ویژه برای کودکانی که بدنشان هنوز در حال رشد است بیشتر است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس