آمریکا در خطر خاموشی در تابستان؛ شرکت‌های برق ناتوان در تامین قطعات

همزمان با نزدیک شدن فصل تابستان و افزایش گرمای بی‌سابقه هوا در آمریکا، شرکت های برق با مشکلات تامین قطعات مواجه هستند که ممکن است توانایی آنها در تامین برق مشترکان خود را با مشکل مواجه سازد.

به گزارش مشرق، بر اساس اطلاعات، رویدادهای شدید آب و هوایی مانند طوفان، آتش سوزی و خشکسالی در آمریکا رایج تر شده است. انتظار می‌رود مصرف برق  در آمریکا در تابستان امسال به بالاترین حد خود برسد، که می‌تواند شبکه‌های برق این کشور را در میان هشدارهای سازمان های دولتی تحت  فشار قرار دهد.

شرکت‌های برق آمریکا درباره  مشکلات در خصوص تامین قطعات هشدار داده اند و گفته اند در صورت قطعی برق، نبود قطعات، احیای شبکه را مختل خواهد کرد.

این شرکت ها همچنین برای جایگزین کردن ذخایر گاز طبیعی خود برای زمستان آینده با مشکل مواجه هستند زیرا در پی تعطیلی ده ها نیروگاه زغال سنگ در آمریکا در سال های اخیر و خشکسالی شدید و کاهش برق تولید شده از سدها در بسیاری از ایالت های غربی، این نیروگاه ها مجبور به مصرف سطوح به سابقه ای از گاز شده اند.

آژانس های دولتی که مسوول تامین برق در آمریکا هستند هشدار داده اند که همزمان با فرا رسیدن گرما و روشن شدن کولرهای گازی، مناطق غربی آمریکا می توانند با مشکل جدی تامین برق مواجه شوند.

ریچارد گلیک رئیس کمیسیون تنظیم مقررات انرژی فدرال ایالات متحده (FERC) پیش از این گفته بود که تحمل سرمای شدید و پی در پی، وقوع موج‌های گرمای کم‌سابقه، خشکسالی و طوفان‌های سهمگین توان زیرساخت‌های آمریکا را برای تضمین دسترسی عمومی به جریان دائمیِ برقِ مقرون‌ به ‌صرفه با چالش جدی مواجه کرده است.

برخی شرکت‌های برق آمریکا پیش از این به دلیل فرارسیدن زودتر از موعد فصل گرما با مشکلاتی در زمینه تامین برق مشتریان خود روبرو  شده‌اند.

 شرکت تامین کننده شبکه برق تگزاس، پس از تعطیلی غیرمنتظره چندین نیروگاه در اواسط ماه مه، مجبور شد از مشتریان خود بخواهد در مصرف برق صرفه جویی کنند.

 شرکت‌های تامین کننده برق نیمه غربی آمریکا نیز با خطر ناتوانی در تامین برق کافی مشتریان خود روبرو هستند زیرا تقاضا با گرمتر شدن هوا در حال افزایش بوده اما منابع مورد نیاز نیروگاههای هسته‌ای و زغال‌سنگ در حال کاهش است.

این در حالی است که تابستان در آمریکا تازه شروع شده و هوای امسال تاکنون حدود ۲۱ درصد گرمتر از سطح معمول ۳۰ ساله گذشته بوده است.

به گزارش مشرق، شبکه خبری فاکس نیوز اواخر اردیبهشت ماه امسال گزارش داد با بازگشت گرما به شهرهای آمریکا و نزدیک شدن به فصل تابستان، استفاده از کولرهای گازی افزایش می یابد.

 با این حال، با افزایش هزینه انرژی، خنک کردن خانه ها در آمریکا در میان گرمای شدید تابستان بیش از گذشته برای خانوارهای آمریکایی هزینه خواهد داشت.

سازمان اطلاعات انرژی آمریکا تخمین زده است که در تابستان امسال قبض برق خانوارهای آمریکایی به طور متوسط ۳.۹ درصد افزایش خواهد یافت.

 این سازمان  پیش بینی می کند که برای کل فصل تابستان، خانوارهای آمریکایی به طور متوسط در مقایسه با تابستان سال ۲۰۲۱ حدود  ۰.۹ درصد بیشتر هزینه برق پرداخت کنند.

به گفته کارشناسان، هزینه برق در آمریکا به خصوص برای مناطق شامل شرقی این کشور در طول فصل تابستان گران تر خواهد بود.

سازمان اطلاعات انرژی آمریکا  تخمین می زند که  منطقه نیوانگلند شاهد بالاترین افزایش هزینه برق در تابستان امسال خواهد بود.

بر اساس برآوردهای این سازمان، خانوارهای این منطقه  در مقایسه با سال گذشته، در تابستان امسال ۱۶.۴ درصد بیشتر هزینه برق پرداخت خواهند کرد.

پیش‌بینی می‌شود خانوارهایی که در منطقه اقیانوس اطلس میانه  زندگی می کنند در تابستان امسال در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته،  ۸.۴ درصد بیشتر و خانوارهای اقیانوس اطلس جنوبی ۶.۵ درصد بیشتر هزینه برق پرداخت کنند.

شرکت های تامین کننده برق در این مناطق  از مدت ها قبل به مشتریان خود در خصوص افزایش قیمت ها اخطار  داده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس