کد خبر 1393186
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
هر دم از این باغ بری می‌رسد/تمسخر معلولین در برنامه جوکر️!

در برنامه جوکر دو نفر از هنرمندان برای خنداندن سایرین، معلولیت جسمی را مسخره و سوژه می‌کنند و به همین راحتی باعث ترویج تمسخر معلولیت افراد می‌شوند. لطفاً معلولیت را سوژه خندیدن و خنداندن نکنید!

به گزارش مشرق، «کمپین معلولان»که از سوی جمعی از فعالان حقوق افراد دارای معلولیت اداره می‌شود، در توئیتر خود با انتقاد از برنامه «جوکر»، از اینکه افراد دارای معلولیت از سوی هنرمندان «سوژه خنده» شده‌اند انتقاد کرد. در آخرین قسمت از برنامه جوکر دو نفر ازسلبریتی‌ها برای خنداندن سایرین، معلولیت جسمی رو مسخره و سوژه کرده‌اند.

 برنامه «جوکر» به صورت اختصاصی در یکی از پلت‌فرم‌های اینترنتی پخش می‌شود، تهیه‌کننده آن احسان علیخانی و مجری‌اش سیامک انصاری است. در این برنامه هشت نفر از هنرمندان معروف (معمولا هفت بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون و یک چهره‌ی تئاتری یا شناخته شده در فضای مجازی) به مدت ۶ ساعت در محیطی قرار می‌گیرند و باید بدون این‌که خود بخندند، سایر شرکت‌کنندگان را بخندانند. هر کسی که بخندد بار اول کارت زرد گرفته و بار دوم از دور مسابقه خارج می‌شود. در پایان آخرین شخصی که نخندیده برنده‌ی جایزه‌ی نقدی این برنامه می‌شود. 

در توئیت منتشر شده از سوی«کمپین معلولان» به تاریخ سه‌شنبه هفتم تیر آمده است:

«در برنامه جوکر دو نفر از هنرمندان برای خنداندن سایرین، معلولیت جسمی را مسخره و سوژه می‌کنند و به همین راحتی باعث ترویج تمسخر معلولیت افراد می‌شوند. لطفاً معلولیت را سوژه خندیدن و خنداندن نکنید!»

در برنامه جوکر، حاضران در برنامه بر سر اینکه تا چه اندازه در برابر خندیدن مقاوم‌اند رقابت می‌کنند. هر قسمت جوکر بی‌سناریو و سوار بر شانه بداهه پردازی‌‍های چند بازیگر طنز است. به طور کلی جوکر از آن دست برنامه‌هایی است که حول محور سلبرتی‌ها و چهره‌های معروف و تماشای گفتگوی آن‌ها می‌گذرد و جز شوخی‌های کلیشه شده مهمان‌ها محتوای دیگری ندارند. حالا هم در آخرین برنامه خود دو نفر از هنرمندان حاضر در آن رفتاری غیر انسانی را به نمایش گذاشته‌اند.

در قسمت مورد نظر «کمپین معلولان»، شرکت‌کنندگان برای به خنده انداختن یکدیگر، از نمایش معلولیت در اعضای بدن استفاده می‌کنند.

لازم به ذکر است در ایران اسلامی همچون بسیاری از جوامع دیگر نسبت به معلولیت نقصی «بدنی» همدلی و رعایت اخلاق به کار گرفته می‌شود و رفتارهایی از این دست دیگر کسی را نمی‌خنداند و ای بسا موجب تنفر از کسی شود که اسباب تمسخر را فراهم کرده باشد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پری مجرد 43 ساله IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    10 1
    جوکر یک برنامه عمیقا سخیف و مزخرف و چرت و مهوع است و نشان می دهد که سلبریتی ها دلقک هستند و فاقد شعور
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      3 0
      واقعا همینطوره خیلی مزخرفه، بعضی ادما دیگه معرفت وشعورشان بیشتر از این نیست حالا معلولین هم انسان هستن وبنده ای ازبندگان خدا، هرکی مسخره معلولین کنه انشاالله خودشون هم یه روز همینطور گرفتار بشن
  • پری مجرد 43 ساله IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    4 1
    بازیگرانی که در برنامه جوکر شرکت می کنند خود معلولند و دچار پیر فلجی مغزی هستند.
  • مصطفی IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    2 0
    با سلام. لطفاً به سریال طنز وضعیت زرد هم انتقاد کنید. ادای معلول روی ویلچر درآوردن، مسخره کردن مهمان نیجریه ای.
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    3 1
    اینا همینجوری خودشون افلیجن نمیخاد اداش رو در بیارین
  • رضا IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    0 0
    از یه عده دلقک از این بیشتر انتظار نداشته باشد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس