کد خبر 1392691
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
وزیر صمت

امروز درحالی استیضاح وزیر صمت از سمت رئیس مجلس اعلام وصول نشد که به نظر میرسد دولت بایستی به زودی و پس از تفکیک وزارت صمت،دو گزینه جدید به عنوان وزرای صنایع و معادن و وزارت بازرگانی به مجلس معرفی کند.

 به گزارش مشرق، امروز قالیباف رئیس مجلس در صحن علنی اعلام کرد، «وزارت صمت از سنگین ترین مجموعه‌های وزارتخانه‌های دولتی است؛ بارها به رئیس جمهور گفتم این وزارتخانه مشکلات ساختاری و مدیریت دارد. امروز پایان وقت زمان استیضاح است و ۱۷ نماینده تاکنون طرح استیضاح را امضا کرده‌اند.  با رئیس جمهور گفت‌وگو کردیم و به جمع‌بندی رسیدیم که در ساختار وزارت صمت تجدیدنظر شود و ۲ وزیر به مجلس برای ۲ وزارتخانه جدید معرفی شود.  قرار شده جداسازی وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارائه لایحه انجام شود. چون دولت خودش تصمیم گرفته اصلاح ساختاری کند، خواهش می‌کنم استیضاح کنندگان وزیر صمت، به دولت ۲ ماه فرصت دهند تا لایحه تشکیل دو وزارتخانه ارائه شود.»

بیشتر بخوانید:

توقف استیضاح وزیر صمت/ درخواست دولت برای فرصت دو ماهه جهت ارائه لایحه تفکیک وزارت صمت

لازم به ذکر است، اخیرا نیز سخنگوی دولت از موافقت هیات وزیران با تشکیل وزارت بازرگانی خبر داده بود،  به گفته بهادری جهرمی از جمله دلایل اعلام موافقت تقویت و تجمیع ابزارهای نظارتی دولت بر بازار، کنترل مؤثرتر قیمت‌ها، تسهیل تجارت و رونق تجارت خارجی، سیاست‌گذاری واحد و چابکی در امور بازرگانی و حمایت جدی‌تر از مصرف‌کننده بود.

پیگیری از نمایندگان مجلس نشان می‌دهد که پس از جدا شدن وزارت بازرگانی از وزارت صنایع و معادن دولت باید دو وزیر را به صورت جداگانه به مجلس معرفی کند. یک وزیر برای وزارت صنایع و معادن و یک وزیر نیز برای وزارت بازرگانی. با در نظر گرفتن این موضوع دولت باید علاوه بر معرفی یک فرد جدید به عنوان گزینه وزارت بازرگانی، در خصوص گزینه وزارت صنایع و معادن هم یا فاطمی‌امین را مجددا به مجلس معرفی کند یا فرد جایگزین دیگری برای این منظور درنظر بگیرد.

با توجه به شرایط فعلی که ابهامات زیادی در خصوص عملکرد فاطمی امین وجود دارد و سبب شده تا بحث استیضاح او در مجلس مطرح شود، شانس معرفی وی به عنوان وزیر صنایع و معادن خیلی بالا نیست و اگر هم از سوی دولت معرفی شود، به نظر کار سختی را برای گرفتن رای اعتماد مجدد از مجلس پیش رو دارد. این موارد از چالش‌هایی است که پس از تشکیل وزارت بازگانی در خصوص تعیین وزیر صنایع و معادن وجود خواهد داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 0
    مسخره ها
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 0
    جالبه
  • محمد IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 0
    دو راه پیش روی یا قبول استیضاح وزیر فعلی صمت یا تفکیک دو وزارتخانه صنایع ، معادن و وزارت بازرگانی و معرفی وزیر صمت به عنوان وزیر صم که به قول خود شما احتمال راِی اوری پایین است
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 0
    این دو وزارت خانه باید تفکیک شوند. متاسفانه اخیرا هئیت نظارت هم تشکیل شده و بر مصوبات مجلس نظر میده. این کار غیر قانونی هست که باید جلوی آن در اسرع وقت گرفته شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس