کد خبر 1392546
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
خودرو نمایه

نوسان قیمت خودرو در بازار کشور همچنان ادامه‌دار است. اما با توجه به رکود حاکم، خرید و فروش چندانی در بازار صورت نمی‌گیرد.

به گزارش مشرق، قیمت خودرو صفر داخلی در روز سه‌شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی امروز سه‌شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ به قیمت ۲۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان عرضه می‌شود.

دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ هم‌اکنون در قیمت ۵۰۶ میلیون تومان در بازار کشور موجود است. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۰۴ میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون با نرخ ۲۱۲ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ دو  مدل ۱۴۰۱ با دو میلیون کاهش قیمت نسبت به روز گذشته، به ۳۰۰ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۵۹ میلیون تومان پیش رفت.

پژو پارس اتوماتیک با هشت میلیون افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، بر قله ۴۵۸ میلیون تومان ایستاد.

تارا اتوماتیک امروز در بازار با دو میلیون تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به قیمت ۵۹۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

آیا دو درصد کاهش تولید ایران خودرو و سایپا تاثیری در بازار و قیمت‌ها دارد؟

سعید مدنی، مدیرعامل اسبق سایپا در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: با توجه به اینکه تولید کاهشی بود، اما نسبت به سال گذشته خودروهای ناقص کمتری تولید شد. در نتیجه میزان عرضه خودرو به بازار نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.

او در رابطه با میزان عرضه گفت: در بازار همچنان تعادل بین تقاضا و عرضه برقرار نیست و با کمبود عرضه مواجه هستیم. این فرایند بر قیمت‌ها تاثیرگذار خواهد بود و نوسان قیمتی را افزایش می‌دهد.

مدنی توضیح داد: اما این کاهش تولید بر هیچ نوع فروشی، اعم از فروش در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو یا فروش بدون قرعه‌کشی خودروسازان، تاثیری ندارد. زیرا همانطور که گفته شد، میزان عرضه با تغییری همراه نبوده است. اما عاملی که در قیمت‌ها تاثیرگذار خواهد بود، آزادسازی واردات خودرو به کشور است.

او گفت: در حال حاضر خرید و فروش چندانی در بازار صورت نمی‌گیرد. زیرا خریداران منتظر اخبار آزادسازی واردات هستند. اگر واردات خودرو به کشور آزاد شود، عرضه و تقاضا در بازار به تعادل می‌رسد. همچنین نوسان قیمتی در خودروهای نیز کاهش می‌یابد.

قیمت خودروهای پرطرفدار در بازار +جدول

منبع:تجارت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس