کد خبر 1392520
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
چراغ ایربگ

اگر چراغ هشدار ایربگ اتومبیلتان روشن شده است و نمی دانید که علت چیست سعی کنید در این وضعیت از خودرو استفاده نکنید.

به گزارش مشرق، زمانی که چراغ هشدار ایربگ روشن است و هیچ خطری مسافر را تهدید نمی کند، احتمالا مشکل از سنسور چراغ باشد. زمانی که موتور را روشن می کنیم، سیستم کامپیوتری ماشین یک بررسی بسیار سریع از عملکرد کلی سیستم را انجام می دهد تا مطمئن شود که همه چیز سر جای خود در حال فعالیت هستند.

با استارت زدن ماشین، چراغ هشدار ایربگ برای چند ثانیه روشن می شود و باید به طور اتوماتیک در صورت مثبت بودن شرایط، خودش خاموش شود اما اگر همچنان روشن ماند، کامپیوتر ماشین باید بتواند مشکل را شناسایی کند و بعد از شناسایی، کدی توسط کامپیوتر ذخیره می شود که از طریق آن بتوانید علت را شناسایی کنید.

گاهی اوقات روشن بودن این چراغ می تواند باعث شود که ایربگ ها به درستی کار نکنند و همین امر می تواند در هنگام تصادف مانع از باز شدن کیسه ها شود و گاهی اوقات علت روشن ماندن چراغ، مشکلات سنسور یا ضعیف عمل کردن کمربند می باشد.

زمانی که چراغ هشدار ایربگ روشن می ماند، چه کار کنیم؟

اول از همه این که کمربند خود را چک کنید و اگر دیدید که چراغ ایربگ همچنان روشن است سوئیچ نزنید و حرکت نکنید و گاهی اوقات با یک بررسی ساده می توانید به راحتی علت را پیدا کنید.

اگر چراغ ایربگ هنوز روشن بود بهتر است که کامپیوتر ماشین را اسکن کنید تا کد مربوط به این مشکل را شناسایی کنید و از آن استفاده کنید و بیشتر ماشین ها یک دکمه ریست دارند که می توان در چنین زمانی از آن استفاده کرد فقط به یاد داشته باشید که کار کردن با ایربگ خطرات خودش را دارد و ممکن است در یک اقدام ناشیانه آن را از بین ببرید پس بهتر است که از فردی متخصص کمک بگیرید.

آیا رانندگی کردن با چراغ هشدار ایربگ روشن امنیت دارد ؟

در حالی که در این حالت می توانید ماشین را حرکت دهید اما باید به یاد داشته باشید که در چنین مواردی ممکن است ایربگ به خوبی کار خود را انجام ندهد که همین تبدیل به یک خطر می شود.

اگر نیاز ضروری ندارید سعی کنید که حتی الامکان تا برطرف شدن مشکل از ماشین استفاده نکنید و هر چه سریع تر آن را به یک تعمیرگاه ببرید.

گاهی اوقات برطرف کردن این مشکل به قدری راحت است که می توانید با یک تعمیرکار تماس بگیرید و با گفتن علائم و نشانه ها مشکل را به راحتی پیدا کنید و با همان تلفن، با راهنمایی های فرد مورد نظر بتوانید خودتان تعمیر ماشین را در چنین حالتی انجام دهید. 

اجزای اولیه سیستم ایربگ معمولاً چهار جزء بسیار مهم در سیستم خود دارد که این چهار جزء شامل باتری بک آپ، سنسور تصادف، شتاب سنج و مخزن ایربگ می باشد. هر کدام از این موارد می تواند باعث روشن ماندن چراغ هشدار ایربگ شود.

چراغ هشدار ایربگ چه مشکلاتی را ایجاد می کند؟ 

این باطری در ایربگ با استفاده از باطری ماشین کار می کند و به علت اینکه بسیاری از باتری های ماشین در قسمت جلو قرار دارند، می توانند به راحتی در اثر تصادف خراب شوند و در موارد خاصی ممکن است که قبل از خراب شدن باتری ماشین، باتری بک آپ کار خود را انجام دهد پس همانطور که گفتیم در درون ایربگ یک باتری بکاپ وجود دارد که در این موارد به خوبی کار می کند.

این باتری از طریق باطری اصلی ماشین شارژ می شود و اگر باتری اصلی ماشین شما خالی شده باشد، این باتری می تواند باز هم به کار خود ادامه دهد و به داد شما برسد و گاهی اوقات وجود اشکال در درون باطری بک آپ ایربگ می تواند باعث شود که چراغی هشدار ایربگ همیشه روشن بماند.

سنسور تصادف

این سنسور ها معمولاً به سنسور های تصادف معروف هستند و می توانند در هنگام وضعیت های دشوار، ایربگ را موظف به باد کردن کنند.

در یک ماشین، سنسور های بسیار زیادی در نقاط مختلف بدنه خود دارد اما سنسور تصادف یکی از مهم ترین آن ها می باشد و گاهی اوقات وجود سیگنال های غلط در این سنسور یا هرگونه خرابی در سیم های آن می تواند باعث شود که چراغ ایربگ شما روشن بماند و بهتر است که زودتر این مشکل را برطرف کنید؛ زیرا در صورت باقی ماندن مشکل، ایربگ هنگام تصادف به درستی کار نخواهند کرد.

علت اصلی روشن شدن چراغ هشدار ایربگ چیست؟

شتاب سنج

شتاب سنج ایربگ مسئول دریافت سیگنال ها از سنسورهای تصادف می باشد و سیم هایی که در این وسیله هستند، از طریق برق کار می کند. بخش دانستنی های خودرو اشاره می کند که وجود مشکل در آن ها می تواند باعث شود که چراغ سیستم همیشه روشن بماند و معمولاً بیشترین علت را هم این مورد شامل می شود. 

مخزن ایربگ

مخزن ایربگ یک سیستم کامپیوتری است که عملکرد کلی این سیستم را کنترل می کند و این سیستم می تواند اطلاعات را از سنسورهای تصادف بگیرد و و در هنگام تصادف، آن را باد کند.

زمانی که این سیستم از کار بیفتد یا مشکلی در آن وجود داشته باشد، می تواند باعث شود که چراغ هشدار ایربگ همیشه روشن بماند و گاهی اوقات آب ریختن روی این سیستم می تواند باعث از کار افتادن یا خرابی آن شود و حتی کمترین رطوبت نیز در آن تاثیر گذار است.

مشکلات چراغ هشدار ایربگ 

اگر ماشین را به یک تعمیر کار متخصص نشان دهید، می تواند تمام این موارد را بررسی کند و به راحتی مشکل را شناسایی کند ، اگر چه که روشن ماندن چراغ هشدار ایربگ می تواند باعث مشکلات جدی شود اما اگر تصادف اتفاق بیفتد، ممکن است که ایربگ ها به همین دلیل کار خود را به درستی انجام ندهند پس بهتر است که هر چه زودتر ریشه این مشکل را شناسایی کنید و به برطرف کردن آن اقدام کنید.

منبع:ایسکانیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 0
    خدایی مردم از خنده. میگه ممکنه عمل نکنه. داداش مطمئن باش چراغ روشن باشه خاموش باشه ایربگ عمل نمیکنه.
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 0
      جامعه دلقک شده
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 0
    البته این توضیحات ربطی به خودروهای ایرانی ندارد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس