اردوغان: برای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه مصمم هستیم

رئیس جمهور ترکیه شامگاه دوشنبه در سخنرانی گفت که این کشور برای انجام عملیات نظامی جدید در شمال سوریه مصمم است.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه شامگاه دوشنبه گفت که این کشور مصمم است که عملیات نظامی جدیدی را در شمال سوریه انجام دهد.

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد که عملیات جدید در شمال سوریه به محض پایان یافتن آمادگی‌ها در خصوص کمربند امنیتی در مرزها با سوریه آغاز خواهد شد. 

وی در ادامه سخنانش به نشست روز سه‌شنبه سران عضو ناتو اشاره کرد و گفت که فردا به مادرید خواهیم رفت تا از حقوق خود و مبارزه با سازمان‌های تروریستی حمایت کنیم.

«فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه چندی پیش در خصوص اقدامات و تهدیدهای اخیر «رجب طیب اردوغان» گفته بود: «اردوغان می‌خواهد برای باندهای تروریستی که تحت رژیم او رشد کرده‌اند "منطقه امنی" ایجاد کند. تمام دنیا مسئول فاجعه جدیدی است که رژیم اردوغان در حال برنامه‌ریزی برای آن است، زیرا سکوت در برابر آن فاجعه جدیدی را به همراه خواهد داشت».

رئیس‌جمهور ترکیه با تکرار هدف مقابله با تروریست‌ها در مرز با سوریه، اواخر ماه می گذشته اعلام کرد که آنکارا قصد دارد روند ایجاد یک منطقه امن (کمربندامنیتی) به عمق ۳۰ کیلومتر را در طول مرزهای خود با سوریه، در اسرع وقت تکمیل کند.

همزمان با این تهدیدها و تلاش ترکیه برای ایجاد منطقه ادعایی موسوم به «منطقه امن»، ارتش سوریه نیز حضور خود را در شمال خاک خود افزایش داد.  ارتش سوریه به تازگی حدود دو هزار سرباز به منطقه منبج در استان حلب اعزام کرد؛ منطقه‌ای که در طرف مقابل آن، مزدوران وابسته به ترکیه و نظامیان این کشور حضور دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • UA ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 0
    جای کفش بن سلمان روی شانه های اردوغان میدرخشد
  • UA ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 0
    جای کفش بن سلمان روی شانه های اردوغان میدرخشد
  • میلاد IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 0
    این مردک خونخوار از صدام پست تره والا از کودک کشیو خون خونریزی سیر نمیشه خدا همه بندگان رو آزاد خلق کرده همه حق زندگی تو یه گوشه از این جهان خاکیو دارن موندم این چی میخواد چطور مسلمونیه اخه با کفارو اسرائیل دوست با مسلمانها وزنو بچشون سر جنگ داره
  • علی IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    4 4
    مطمعن باشید ترکیه حمله خواهد کرد وآن مناطق را هم ضمیمه می‌کند ،بعد میاد قندیل را تمام می‌کند و در آخر کرکوک موصل و قسمتی از اربیل را میگیره ،البته آنها برنامه ریزی دقیق کرده و همه چیز را محاسبه وپیش بینی واقدامات وملزومات لازم را اجرا می‌کننند آنها تا ۲۰ سال بعد برنامه دارند ،البته ترکیه مقصر نیست زیاد ،قوم خاین به سرزمین مادریشان را حتما یکی مثل اردوغان قلدورپیدا پوزش را به زمین میمالد این وعده خداست در قرآن
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      1 0
      وعد خدا در قران جنگ قرقیزیا بایان ننگین مغولها هستش خواهیم دید ظالمان عثمانی به دذک واصل میشن
  • CA ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    2 2
    قمار نکن عردی میخوای چهار تا رای جمع کنی شکست بخوری رفتنت حتمیه
  • بهمن IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    4 4
    انشالله به امید پیروزی توران
  • حسين DE ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    3 4
    در باتلاقى فرو خواهى رفت كه ديگه نتونى بياى بيرون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس