کد خبر 1392358
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
پرونده تهاتر نفت با ساخت مسکن بسته شد

بر اساس اطلاعات به دست آمده از قانون بودجه سال 1401 ،هیچ سهمی از محل تهاتر نفت برای ساخت مسکن در نظر گرفته نشده و پرونده این شیوه تامین مالی پرحاشیه بسته شد.

به گزارش مشرق،   بر اساس اطلاعات به دست آمده از جداول بند «ی» تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۱، هیچ سهمی از محل تهاتر نفت برای تامین مالی ساخت مسکن در  نظر گرفته نشده است.

بر مبنای جزئیات بند «ی» تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۱ دولت مکلف است، از طریق شرکت ملی نفت ایران در خصوص برنامه تقویت بنیه دفاعی و تحقیقات راهبردی دفاعی براساس ابلاغ و تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور تا مبلغ چهار میلیارد و پانصد میلیون (۴.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰) یورو و همچنین اجرای تکالیف این قانون از جمله پرداخت تعهدات مربوط به طرح‌های دفاعی و پیشرفت و آبادانی و محرومیت‌زدایی از محل تحویل نفت خام و میعانات گازی صادراتی به این اشخاص براساس قیمت روز صادراتی شرکت ملی نفت ایران تسویه و از طریق منابع و مصارف عمومی دولت و براساس جدول شماره (۲۱) این قانون با خزانه‌داری کل کشور، اعمال حساب کند.

به این ترتیب پرونده تامین مالی نهضت ملی مسکن از محل تهاتر به طور کامل بسته شده و این طرح که پیشتر کارشناسان نسبت به غیر اجرایی بودن آن هشدار داده بودند، پیش از اجرا در قالب قانون مجلس شورای اسلامی کنار گذاشته شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    3 4
    درود برجمهوری اسلامی
  • ببی نام IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    10 0
    به هر حال باید به هر شکل ممکن برای ساخت مسکن منابع مالی توسط دولت تامین شود ،باید شرایط مناسبی برای خانه دار شدن مردم ایجاد شود قیمت خانه ها به قدری بالا رفته که دیگر کسی ۷۰۰ویا ۸۰۰ میلیون را اصلا پول نمی‌داند در تهران که برای اقشار کم درآمد به هیچ وجه امکان خانه خریدن وجود ندارد در اطراف تهران هم قیمت خانه ها بالای میلیارد است خدا لعنت کند باعث و بانی اش را
  • CA ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 0
    و بعبارت دیگه پولی برای ساخت مسکن نیست . دولت گفتار درمانی دیگه کاریش نمیشه کرد .
  • CA ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 1
    چین دوست است؟
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 0
    دولت احمدی نژاد
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 0
    مسکن حمایتی خیلی گران هست نمیتوانیم هم آورده بیاوریم هم اقساط پرداخت کنیم . کلا باید زیر 200تومن بیفته 100تومن آورده در 5 نوبت 100تومن وام با سود4درصد حتی جا داره 150تومن کلش بیفته چون زمینش مفت وچند کیلومتری بیانهای اطراف شهرها هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس