کد خبر 1392296
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: از ترور آیت الله خامنه ای و آیت الله بهشتی در تیرماه، تا  ترور رئیس جمهور رجایی در شهریور 1360، دو ماه فاصله است. شهید رجایی دو هفته قبل از ترور شدن، (24 مرداد 60) راز مهمی را درباره جریان بازگو کرد:

«سازمان مجاهدین در زندان حرفشان این بود که درست است ما شعار مبارزه با امپریالیسم و ساواک می‌دهیم، ولی قبل از هر چیز باید با مسلمانانی که امام را به عنوان رهبر انقلاب قبول دارند، جنگید و از روی جنازه آنها رد شد. از زندان که بیرون آمدند اولین کاری که سازمان کرد، یک پوستر چاپ کرد که یک طرفش آرم‌سازمان بود و یک طرفش عکس امام... اینها به فکر بودند هر چه زودتر نبرد با نیروهای مومن را شروع کنند...

آنها می‌خواستند آن روز جنگ را شروع کنند منتها خودشان می‌دانستند هیچ حیثیتی برای شروع این جنگ ندارند، می‌خواستند مرحوم طالقانی را سپر قرار دهند و پشت عَلَمی که ایشان به خیال آنها برمی‌افراشت، جنگ را شروع کنند که دیدند مرحوم طالقانی آن روز رفت خدمت امام حرفی زد که اگر بین مجاهدین یک نفر مسلمان واقعی وجود داشت که می‌خواست تفکر اسلامی بکند و آقای طالقانی را به عنوان یک روحانی انقلابی قبول داشت، باید همان جا تغییر موضع بدهد.

مرحوم طالقانی به خدمت امام رفت و دو زانو زد و گفت که من هر وقت مایوس می‌شوم از حرکت این انقلاب به خدمت امام می‌آیم و دوباره نیرو می‌گیرم. این کسی بود که شما او را پدر می‌دانستید... مگر شما گفتید که نه آقای طالقانی ما در تسلیم شدن شما در مقابل رهبر انقلاب سهیم نیستیم وقتی که خواستی با امام بجنگی ما را خبر کن؟

واقعا یک مجاهد نیست بپرسد که دشمن خلق را تو چه کسی تشخیص دادی؟ آیا در این دو سال شد یک آمریکایی را بکشی و بگویید ما ضدآمریکایی هستیم؟ شد یک سرمایه‌دار صهیونیست را بکشی و بگویی انقلابی هستی؟ اما بهشتی را کشتی... امروز فرانسه و آمریکا مشتاقند انقلاب شکست بخورد. کاری هم با رجایی و بهشتی و خامنه‌ای ندارند. آنها با انقلاب کار دارند... شما می‌توانید بگویید کشتن خامنه‌ای برای شما لازم‌تر از کشتن یک آمریکایی یا یک ساواکی یا یک اسرائیلی است؟».

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    23 1
    الان مسئول دزداشرافی داریم که ایکاش اینهاهم برن پیش رجویها
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    4 0
    مانند احمدی نژاد که دست مفسدین را رو کرد خاعنین به ملت نطیر هاشمی ها ...و دیگران و خدمتی که او به ملت کرد در چندین سال دیگه دیگران بی نظیر بود.
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      1 3
      به چه حقی اسم احمدی نژاد ولایت گریز رو کنار اسم شهید عزیز رجایی میاری
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    9 0
    لعنت بر منافقین کور دل
  • ناشناس IR ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    3 1
    احمدی نژاد طبق روانشناختی که بررویش کارشد وجواب داد وخیلی زود چپ کرد مرگ بر ضد ولایت فقیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس