واکنش کاخ سفید به پرتاب تحقیقاتی ماهواره‌بر ذوالجناح

کاخ سفید به اقدام ایران در پرتاب ماهواره بر ذوالجناح واکنش نشان داد و از آن ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، کاخ سفید به پرتاب موفق دومین پرتاب ماهواره بر تحقیقاتی ایران  که «ذوالجناح» نام دارد واکنش نشان داد.

 به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» کاخ سفید غروب یکشنبه به وقت تهران اعلام کرد که از آزمایش روز یکشنبه آگاه بوده است.

سخنگوی کاخ سفید با انتقاد از پرتاب ماهواره بر ذوالجناح مدعی شد که  این اقدام «غیر مفید و بی ثبات کننده» است. کاخ سفید همچنین اعلام کرد که متعهد به استفاده از تحریم‌ها و سایر اقدامات برای جلوگیری از پیشرفت بیشتر ایران در برنامه موشکی بالستیک است.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا  چندی قبل نیز در واکنش به آمادگی ایران برای پرتاب این ماهواره بود  گفته بود  که ایالات متحده از ایران می‌خواهد تا تنش زدایی کند. وی مدعی شد: «ایران پیوسته تشدید تنش‌ها را انتخاب کرده است. این ایران است که پیوسته اقدامات تحریک آمیز را انتخاب کرده است.»

سرگرد «راب لودویک» سخنگوی پنتاگون نیز در واکنش به آمادگی ایران برای پرتاب ذوالجناح گفته بود: «ارتش آمریکا به نظارت دقیق ایران بر پیگیری فناوری پرتاب فضایی مناسب و چگونگی ارتباط آن با پیشرفت‌ها در برنامه موشک‌های بالستیک تهران ادامه خواهد داد.»

سید احمد حسینی سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع روز یکشنبه در این زمینه گفت: این ماهواره برِ سه مرحله‌ای از نظر ویژگی های فنی، قابل رقابت با ماهواره برهای روز دنیا است که دارای دو مرحله پیشرانش جامد و یک مرحله با پیشرانش مایع است.»

وی با بیان اینکه پرتاب ماهواره بر ذوالجناح با هدف زیرمداری انجام گرفته است تصریح کرد: «به حول قوه الهی مرحله سوم توسعه این ماهواره برِ ترکیبی با بهره گیری از اطلاعات حاصل از این پرتاب آغاز گردیده است.»

گفتنی است ماهواره بر ذوالجناح در بهمن ماه سال ۹۹ برای نخستین بار با هدف دستیابی به فن آوری قدرتمند ترین موتور سوخت جامد در کشور مورد تست و ارزیابی قرار گرفت.

چندی قبل نیز نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استفاده از ماهواره‌ بر سه مرحله ای «قاصد»، از کویر شاهرود ماهواره «نور ۲» را در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار داد. اولین اقدام فضایی سپاه در سال ۹۹ با قرار دادن ماهواره «نور -۱» آغاز شد و با وجود پیش‌بینی‌های عمر یکساله، ماهواره نور همچنان زنده و فعال است و اطلاعات خود را به ایستگاه زمینی منتقل می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    18 3
    سلبریتی ها کجان
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      8 1
      سخنگوی کاخ سفید پرتاب ماهواره بر را غیر مفید دانسته است! گویا انتظار دارند برای یانکی ها دارای فایده ای باشد! این که می گوییم اصلاح طلبان بدجوری یانکی ها را بدعادت کرده اند، این نمونه اش!!!!
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    11 1
    سریعتر بردارا خیلی عقبیم
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    2 5
    این حرفها نشون میده که مذاکره نتیجه داره یا نه.
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    4 1
    زمان کلیدسازهای برجام بی فرجام کشورمون مدت ۸سال دچارنکبت شده بود،برنامه های فضایی ایران هرچه سریع تربهتر،خیلی عقب افتادیم درزمان این دوتابعیتی های نفوذی وخائن که فقط بلدبودندتابلو ونام شهدای ایران راازکوچه هاوخیابانهای شهرآنهم شبانه حذف کنندوقلب رآکتورهای اتمی ایران راهم زمان و هماهنگ بااربابان غربی بتون بریزندوزحمت های چندین ساله دانشمندان هسته ای ایران رانابود کنند
  • رضا IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    8 0
    بى پدر و مادرها ! چرا بى ثبات كننده است ؟! براى پرتاب ماهواره به شما التماس كنيم خوبه ؟! اصلاً چه ربطى به برجام داره ؟! آخه خدا لعنت تون كنه !
  • جواد IR ۰۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    5 1
    قابل افتخار و خوشحالی هر ایرانی ست. فقط کاش هر سال چندین پرتاب داشته باشیم تا فعالیت و پشت کار مسولین در این موضوع مشهود تر باشد. از همه افتخار آفرین های ایران عزیز متشکریم
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    3 1
    باسلام.بسیار ارزشمند بوده.منتها عقب هستیم،باید سرعت رو بیشتر کنیم.سپاه تا به الان از همه جلوتر بوده.امیدوارم سرعت عمل رو چند ده برابر کن. باید دشمن رو غافل گیر کرد، یعنی در عین حالی که اونا فکر میکن ما تا دها سال دیگه نمی تونم به فناوری بخصوصی فضایی برسیم!(در نتیجه بودجه و.. بر ضد ان قرار نمی دهن.) یک دفعه راه ده ساله رو در یک سال بریم! تا بخوان به خودشون بیان،هم به تثبیت رسیده باشیم و هم محیط در بالا در کنترول باشه،که خواستن غلط زیادی کن پاسخش رو هم از همونجا دریافت کنیم! ضمن اینکه واقعا وقت تنگه .. واقعا تنگ، باید این تست ها و ازمایشات به ماه برسه . وقت نداریم تلف کنیم. باید عرصه فضا و کرات رو فتح کنیم . که مسئله فوق استراتژیک است.مسئله فوق حساسی نیز می باشد.که ایندگان و مردمان جهان رو تحت خودش قرار میدهد.
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    6 1
    آمریکا بمب اتم بسازد مفید است ما جاده اسفالت کنیم غیر مفید ونگران کننده!
  • ج د ا IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    3 0
    ای کاخ سفید نشین ها ، نگران باشید و از نگرانی بمیرید... چون روزی با همین موشک ها نسل پلید شما و صهیونیست ها را منقرض خواهیم کرد به اذن الله ، ان شا الله ...
  • علیرضا ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    1 0
    مسولان عزیز کشور حتما خودشون هم میدونن که در دوره 8 ساله روحانی خیلی عقب افتادیم که باید جبران بشه و امریکاییه هم برن به درک با این نگرانیهاشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس