کد خبر 1391781
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
فنلاند

ممنوع شدن پرواز هواپیماهای فنلاندی از آسمان روسیه باعث شده تا شرکت هواپیمایی فین‌ایر در معرض ورشکستگی قرار بگیرد.

به گزارش مشرق، گزارشات حاکی از آن است که شرکت هواپیمایی فین‌ایر فنلاند قربانی جدید جنگ تحریمی بین روسیه و غرب است. این شرکت به خاطر ممنوع شدن پرواز هواپیماهایش بر فراز آسمان روسیه مجبور است، این کشور را دور زده و به همین دلیل ضرر سنگینی را متحمل شده است.

از ابتدای سال ۲۰۲۲ ضرر عملیاتی شرکت فین‌ایر به خاطر بسته شدن فضای روسیه ۱۳۳ میلیون دلار برآورد شده که ۵۱ میلیون دلار آن مربوط به افزایش مصرف سوخت بوده است.

این شرکت که یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های هواپیمایی جهان به شمار می‌رود، از اواخر سال ۲۰۲۱ تاکنون شاهد افزایش ۳۰ تا ۵۵ درصدی هزینه‌ سوخت‌ هواپیماهای خود بوده است.فین‌ایر همچنین مجبور شده تا مسیرهای پروازی خود را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید:

عضویت سوئد و فنلاند در ناتو چه تاثیری بر امنیت مسکو خواهد داشت؟

گفته می‌شود؛ بسته شدن آسمان روسیه به روی فنلاند باعث شده تا این کشور یکی از امتیازات خود را در برابر دیگر کشورهای اسکاندیناوی که نزدیک‌ترین مسیر به چین،  ژاپن و کره جنوبی داشت را از دست بدهد.

بسیاری از پروازهای فین‌ایر به منطقه آسیا - اقیانوسیه که پیش از جنگ تحریمی ۵۰ درصد سود این شرکت را تامین می‌کرد، لغو شده‌اند.

تا پیش از این پرواز ژاپن برای این شرکت فنلاندی ۹ ساعت بود حالا به ۱۳ ساعت افزایش یافته است.

از سوی دیگر نبود مشتریان روس هم ضرر سنگینی به فین‌ایر زده، چراکه ۲۰ درصد مسافرانش را گردشگران روس تشکیل می‌دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
    1 0
    خیلی هم عالی ، تا باد چنین باد!!!
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 0
    آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس