امتحان

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به تشریح برگزاری آزمون‌ها و امتحانات با استفاده از سامانه یکپارچه طراحی، ارسال سؤالات و تصحیح الکترونیکی پاسخ‌برگ‌ها پرداخت.

به گزارش مشرق، محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: به منظور اجرای راهکارهای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ایجاد بسترهای مبتنی بر روش‌های فناورانه در سنجش و ارزشیابی فرایند یاددهی-یادگیری، در خرداد ۱۴۰۱ مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی همانند نوبت‌های قبل نسبت به طراحی سؤالات امتحانات نهایی، رمزنگاری، ارسال سؤالات رمز شده به بیش از ۵ هزار حوزه امتحانی داخل و خارج کشور اقدام کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا و به منظور توسعه عدالت آموزشی، ضمن بکارگیری سامانه بانک سؤال و استفاده از توانمندی طراحان سراسر کشور در طراحی سؤالات، اقدام به تصحیح الکترونیکی آزمایشی پاسخ‌برگ‌های دانش‌آموزان مدارس ایرانی خارج کشور در مدارس سرپرستی حوزه امارات متحده عربی کرد.

بیشتر بخوانید:

تقلب پیشرفته با ماسک سر جلسه امتحان +عکس

زارعی توضیح داد: در این اقدام که با همکاری مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور تحقق یافت، دانش‌آموزان در مدارس مذکور از پاسخ‌برگ‌های شخصی‌سازی شده استفاده کردند و تصویر این پاسخ‌برگ‌ها برای تصحیح از طریق سامانه یکپارچه امتحانات در اختیار مصححین مستقر در حوزه تصحیح داخل کشور قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تسری این روش در امتحانات نوبت‌های آتی برای تمام حوزه‌های امتحانی داخل و خارج کشور، از برنامه‌های مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی است که به منظور ارتقای صحت، دقت و تسریع در ایجاد سوابق تحصیلی قابل اتکا در راستای اجرای مصوبات اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و تأثیر این سوابق در پذیرش داوطلبان در دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی کشور، در دست اقدام است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس