چاپ رمانی درباره گروگانهای سفارت آمریکا در ایران

رمان «گروگانکشتگی» نوشته نوید ظریف کریمی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش مشرق، رمان «گروگانکشتگی» نوشته نوید ظریف کریمی به‌تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این‌رمان که یکی از تولیدات مرکز آفرینش‌های ادبی کارگاه قصه و رمان حوزه هنری است، درباره ماجرای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) انجام شد. در پی این‌اتفاق و زندانی‌شدن گروگان‌های آمریکایی در ایران، ایالات متحده تصمیم گرفت در قالب عملیاتی ضربتی، گروگان‌ها را از دست دانشجویان پیرو خط امام بیرون آورده و از ایران خارج کند. اما عملیات مورد اشاره با وقوع طوفان شن در صحرای طبس با شکست روبرو شد.

پس از شکست عملیات نیروهای آمریکایی، گروگان‌های آمریکایی به مکان‌های مختلفی برده شدند تا امکان انجام عملیات‌هایی از این دست در آینده دشوارتر شود. رمان «گروگانکشتگی» درباره انتقال چند تن از این‌گروگان‌ها به مشهد است.

کلیت رمان پیش رو براساس واقعیت است اما در فرازهایی از آن، عنصر تخیل و اتفاقات غیرواقعی هم وجود دارد. این‌رمان در ۴۸ فصل نوشته شده است.

در بخشی از این‌کتاب می‌خوانیم:

باغ نسبتا بزرگی بود و ساختمان دوطبقه نوسازی هم در مرکزش قرار داشت. استخر کوچکی در گوشه باغ بود که انگار تازه پر آبش کرده بودند، شاید هم خودش در اثر بارش‌های این‌فصل پر شده بود. دورتادور دیوار داخلی باغ پر بود از تبریزی‌های بلند که پر شده بود از برگ‌های تازه‌جوانه‌زده. بین ساختمان باغ تا تبریزی‌ها هم پر بود از درختان آلبالو و گیلاس که شکوفه‌هایشان تازه به بار نشسته بود. یکی از محافظ‌ها در را باز کرد و اول بلیزر مشکی و بعد پیکان استیشن و آخر هم لندرور به‌سرعت وارد باغ شدند. داخل باغ پتو را از سر گروگان‌ها برداشتند و چشم‌هایشان را باز کردند، کمکشان کردند از ماشین پیاده شوند، اما دست‌هایشان بسته ماند. محافظی که در را باز کرده بود مشغول پیاده کردن وسایل خوراکی و پهن‌کردن سفره صبحانه کنار استخر شد. فاصله من از ورودی و جایی که آن‌ها نشسته بودند آن‌قدری بود که متوجه حضورم نشوند، ولی باز چندمتر عقب‌تر رفتم و استتار کردم.

این‌کتاب با ۲۹۵ صفحه، شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه و قیمت ۹۴ هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس